Η Ευρώπη πρέπει να αυξήσει σημαντικά τις παραγωγικές επενδυτικές δαπάνες εάν θέλει να συμβαδίσει με τον παγκόσμιο ανταγωνισμό και να επιτύχει καθαρούς μηδενικούς στόχους, σύμφωνα με την Επενδυτική Έκθεση 2022-2023 της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που δημοσιεύτηκε σήμερα. Το χάσμα στις παραγωγικές επενδύσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ είναι σχεδόν 2% του ΑΕΠ, μια υστέρηση/διαφορά που παραμένει για περισσότερα από δέκα χρόνια. Η Έκθεση Επενδύσεων της ΕΤΕπ -μια ετήσια δημοσίευση που βασίζεται στην Έρευνα Επενδύσεων της ΕΤΕπ στην οποία απάντησαν περίπου 12.500 επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη- δείχνει ότι το μερίδιο των επιχειρήσεων που ασχολούνται με την καινοτομία μειώθηκε πέρυσι σε σύγκριση με το 2021. Οι επιχειρήσεις αναφέρουν την αβεβαιότητα, τις ελλείψεις δεξιοτήτων και το υψηλό ενεργειακό κόστος ως τους σημαντικότερους περιορισμούς στις επενδύσεις.
Σε επίπεδα ρεκόρ η στήριξη της ΕΤΕπ για το κλίμα και την καινοτομία στην Ελλάδα
«Το μέλλον της Ευρώπης εξαρτάται από την ικανότητά μας να μεταμορφώνουμε και να αγκαλιάζουμε την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση. Αυτό απαιτεί τολμηρές επενδύσεις τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, η αβεβαιότητα, που οδηγείται από απρόβλεπτες συνθήκες πολιτικής και αγοράς, αποδεικνύεται εμπόδιο στις επενδυτικές αποφάσεις», δήλωσε η επικεφαλής οικονομολόγος της ΕΤΕπ, Debora Revoltella, πριν από τη δημοσίευση της έκθεσης, στο εναρκτήριο φόρουμ της ΕΤΕπ στο Λουξεμβούργο. «Η ευκαιρία της πράσινης μετάβασης δεν μπορεί να χαθεί. Η Ευρώπη μπορεί να αξιοποιήσει το προβάδισμα της καινοτομίας σε πολλές πράσινες τεχνολογίες και θα πρέπει να αξιοποιήσει περαιτέρω τις δυνατότητες της ενιαίας αγοράς της ΕΕ, μειώνοντας τα διοικητικά εμπόδια για επενδύσεις και αντιμετωπίζοντας τα κενά στις δεξιότητες».
Τα στοιχεία από την Έρευνα Επενδύσεων της ΕΤΕπ δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις της Ε.Ε. είναι λιγότερο πιθανό να καινοτομήσουν ή να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες από τις εταιρείες των ΗΠΑ. Αυτό είναι ένα διαχρονικό χάσμα, που επιδεινώθηκε από την πανδημία, όταν οι επιχειρήσεις στην Ευρώπη αποδείχθηκαν λιγότερο πιθανό να αλλάξουν σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις στις ΗΠΑ. Η ανεπαρκής επένδυση στην καινοτομία, καθώς και σε μηχανήματα και εξοπλισμό, θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την ικανότητα της Ευρώπης να ανταγωνίζεται μακροπρόθεσμα.
Οι πράσινες επενδύσεις
Απαιτούνται επενδύσεις 1 τρισ. ευρώ ετησίως προκειμένου η Ευρωπαϊκή Ένωση να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030. Αυτό το ποσό είναι κατά 356 δισ. ευρώ μεγαλύτερο ετησίως από ό,τι το 2010-2020.
Όπως τονίζεται στην έκθεση, ενώ η Ευρώπη υπολείπεται των ΗΠΑ στην ψηφιακή καινοτομία, οι πράσινες τεχνολογίες έχουν μέχρι στιγμής ξεχωρίσει ως τομέας όπου η Ε.Ε. υπερέχει. Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση σε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για πράσινες τεχνολογίες στη βιώσιμη κινητικότητα, στα έξυπνα δίκτυα και την αιολική ενέργεια, ενώ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις ΗΠΑ και την Κίνα στην αποθήκευση ενέργειας καισε μικρότερο βαθμό, στην ηλιακή ενέργεια. Για να παραμείνει ανταγωνιστική, θα χρειαστεί να εδραιώσει τη θέση της και να επεκτείνει τη συμμετοχή της σε περισσότερες καινοτομίες αιχμής, όπως η τεχνολογία για το υδρογόνο.
- Το 88% των εταιρειών ανέφεραν κάποια μορφή επένδυσης για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, με τις περισσότερες να λαμβάνουν μέτρα για την ενεργειακή απόδοση και την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων.
- Το 33% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι λαμβάνουν μέτρα προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Δείτε αναλυτικά την έκθεση της ΕΤΕπ εδώ.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»