
Καμιά φορά τα στοιχεία που ανακοινώνονται από τις αρχές, μπορεί πραγματικά να κρύβουν τη δυσάρεστη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που συχνά περνά στα ψιλά, και έρχεται στο προσκήνιο μετά από θλιβερά γεγονότα.
Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε για μία ακόμα φορά την παλαιότητα και την αθλιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα χρονίζοντα προβλήματα και τα έργα που έμειναν στα χαρτιά, παρά τις υποσχέσεις, τα δισεκατομμύρια ευρώ και τα πρόστιμα και τις παραπομπές σε δικαστήρια από την Ευρώπη.
Στο Ευρωδικαστήριο τα ελληνικά τρένα – Σήμα κινδύνου από Κομισιόν 15 ημέρες πριν την τραγωδία
Δεν είναι τυχαίο ότι παρά το γεγονός ότι, το τρένο διαφημίζεται ως το πιο ασφαλές, το πιο πράσινο και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν το προτιμούν, τόσο όσο οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, παρά το ότι η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές μέσω των σιδηροδρόμων, κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης.
Η γεωγραφική θέση
Ειδικότερα, στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη γεωγραφική θέση και πώς αυτή παίζει βασικό ρόλο στο μερίδιο των επιδόσεων των διεθνών μεταφορών.
Οι χώρες που κατέγραψαν τα υψηλότερα μερίδια διεθνών μεταφορών βρίσκονται στους βασικούς διαδρόμους της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών το 2021, με 99,2%. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε επίσης υψηλό μερίδιο των διεθνών μεταφορών με 83,9 %. Η Ολλανδία, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, κατέγραψε μερίδιο των διεθνών μεταφορών 83,0 % στο σύνολο των tkm που πραγματοποιήθηκαν, κυρίως φορτώσεις (61,1 %).
Αντίθετα, χώρες με συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (στην περιφέρεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή νησιά) κατέγραψαν χαμηλότερο μερίδιο στις διεθνείς εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Μειωμένα ποσοστά στις εθνικές μεταφορές
H εικόνα είναι τελείως διαφορετική σε ό,τι αφορά τις εθνικές μεταφορές, σε ένα ακόμα στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται το δίκτυο, το οποίο αποτελεί συχνά μονόδρομο για τις διεθνείς μεταφορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Eurostat, όσον αφορά τις εθνικές μεταφορές, τα υψηλότερα ποσοστά το 2021 παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (100 %), την Πορτογαλία (85,2 %), την Ισπανία (84,2 %), τη Ρουμανία (77,3 %), την Πολωνία (69,5 %), τη Φινλανδία (66,7 %), Σουηδία (61,6 %) και Γαλλία (61,2 %). Οι εθνικές μεταφορές ήταν επίσης σχετικά κυρίαρχες στην Τουρκία (88,2 %) και τη Νορβηγία (66,2 %). Από την άλλη πλευρά της κλίμακας, οι εθνικές μεταφορές αντιπροσώπευαν 0,6 % στην Ελλάδα, 3,9 % στη Δανία, 5,9 % στη Λετονία και 7,5 % στις Κάτω Χώρες.
Η επιβατική κίνηση
Ανάλογα συμπεράσματα μπορεί να διεξάγει κανείς και από τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση μέσω τρένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στην περίπτωση της Ελλάδος υπάρχουν στοιχεία μόνο για εθνικές επιβατικές μεταφορές, καθώς εδώ και χρόνια είναι σχεδόν αδύνατα τα επιβατικά σιδηροδρομικά ταξίδια απευθείας από τη χώρα
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία, που παρουσιάζουν τον τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε σχέση με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.
Σε επίπεδο ΕΕ, οι εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές αντιπροσώπευαν κατά μέσο όρο 11,7 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, αριθμός αυξημένος κατά 1,1 επιβάτες κατά κεφαλήν σε σύγκριση με το 2020.
Το Λουξεμβούργο και η Δανία είχαν τα υψηλότερα ποσοστά το 2021, με 25,9 και 22,9 επιβάτες κατά κεφαλήν, αντίστοιχα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ελβετία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που αναφέρθηκαν, με 38,7 επιβάτες κατά κεφαλήν. Για τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ, το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 16 και 11 επιβατών κατά κεφαλήν, για άλλες έξι, μεταξύ 10 και 5 επιβατών κατά κεφαλήν, και άλλες έξι χώρες είχαν ποσοστό μεταξύ 5 και 1 επιβατών κατά κεφαλήν. Η Ελλάδα κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό με 0,9 επιβάτες κατά κεφαλήν το 2021, που ταξιδεύουν στο απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο.


Latest News

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα