Oι κινέζοι θυμήθηκαν τα ναυπηγεία που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία και σπεύδουν να τα θέσουν ξανά σε λειτουργία για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Όπως αναφέρεις την εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, νέα ναυπηγεία κάνουν την εμφάνιση τους στην Κίνα αλλά και την Ιαπωνία, λόγω αύξησης της ζήτησης για την κατασκευή κυρίως bulk Carriers, containerships και LNG Carriers.
Ειδικότερα όπως επισημαίνει η Xclusiv από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών στα τμήματα μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, αερίου και εμπορευματοκιβωτίων (πλοία μεγαλύτερα των 10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά σε πίπεδα μέχρι και -73%, επηρεάζοντας παράλληλα τον αριθμό των ναυπηγείων. Τα χρόνια πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν γρήγορα ως απάντηση στην υψηλή ζήτηση νεότευκτων που έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από την έκρηξη της οικονομικής κρίσης.
Ναυπηγεία: «Πρωταθλήτρια» η Κίνα στις νέες παραγγελίες
Ωστόσο, τα επίπεδα της αγοράς στις κατηγορίες των Bulk Carpe, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) το 2021, δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα εκ νέου ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του δεξαμενόπλοιου είναι σχεδόν 30% χαμηλότερο.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε δει μια αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων που κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, tanker, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt κατόπιν παραγγελίας, με τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας κατά 24%. Ωστόσο, η ναυπηγική παραγωγική ικανότητα, εξακολουθεί να είναι 55% χαμηλότερη από την αιχμή του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt κατά παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών μόλις κάτω από 3.000 πλοία.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης