Η ελληνική ναυτιλία χαιρετίζει, μαζί με τον ευρωπαϊκό εφοπλισμό, την πρόταση της ΕΕ για τον Κανονισμό Net-Zero Industry Act με στόχο την ενεργειακή μετάβαση της ευρωπαϊκής οικονομίας, καλεί όμως την Κομισιόν να αναγνωρίσει τον καθοριστικό ρόλο του κλάδου στην επιτυχία της δράσης αυτής. Όπως εξηγεί με ανάρτηση της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών, η ναυτιλία είναι αυτή που θα εξασφαλίσει τη ροή των απαραίτητων πρώτων υλών και ενέργειας για την παραγωγή νέων, «πράσινων» προϊόντων και στη συνέχεια τη μεταφορά τους σε όλο τον κόσμο.

H E.E. ξέχασε τη ναυτιλία

Σε κάθε περίπτωση, τονίζει η ΕΕΕ, είναι επίκαιρη η ανάδειξη της στρατηγικής σημασίας της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία και η ανάγκη διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού στόλου.

H ECSA

Επισημαίνεται ότι η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, η Ecsa, με ανακοίνωση της εξέφρασε μεν την στήριξη της στον Κανονισμό Net-Zero Industry Act, αλλά υπογράμμισε παράλληλα ότι αυτός ο κανονισμός δεν αναγνωρίζει την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Η ναυτιλία εξηγεί, είναι ένας από τους κλάδους που είναι πιο δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα. Συνεπώς η αναβάθμιση των προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών που συνδέονται με την ναυτιλία είναι καίριας σημασίας. Για το λόγο αυτό, τα ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (τα συνθετικά καύσιμα) θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις «net-zero technologies» που περιγράφει ο κανονισμός, έτσι ώστε να ενισχυθεί η παραγωγή τους σε ευρωπαϊκό έδαφος, όπως προβλέπεται και για άλλες τεχνολογίες (ανανεώσιμες πηγές, μπαταρίες, υδρογόνο κ.λ.π.).

Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι ο νόμος Net-Zero Industry Act μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, επιταχύνοντας παράλληλα την ενεργειακή μετάβαση. Ο στρατηγικός ρόλος της ναυτιλίας για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, την επισιτιστική ασφάλεια και την ασφάλεια του εφοδιασμού αγαθών πρέπει να αναγνωριστεί δεόντως. Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε την υποστήριξη για την ταχύτερη υιοθέτηση των υπεράκτιων τεχνολογιών, για τις οποίες η ναυτιλία παίζει ήδη κρίσιμο ρόλο. Ωστόσο, εξακολουθεί να απουσιάζει ένα σαφές σχέδιο για την ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
Διεθνή |

Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες

«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ