Μόλις προχθές η ευρωπαϊκή στατιστική αρχή (Eurostat) ανακοίνωσε ότι περισσότερο από τα δύο τρίτα (68%, 5.135 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, tkm) των εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ, αντιπροσώπευαν το 2021, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη.
Οι οδικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο (25%, 1.863 δισεκατομμύρια tkm), ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές (5%, 410 δισεκατομμύρια tkm), οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές (2%, 136 δισεκατομμύρια tkm) και οι αεροπορικές (0,2%, 15 δισεκατομμύρια tkm).
ΕΕ: Κυριαρχούν οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων
Όμως δυστυχώς από τις αναφορές για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας και της μετάβασης της στις μηδενικές εκπομπές η Κομισιόν ξέχασε… οποιαδήποτε αναφορά στα καύσιμα και τις τεχνολογίες μηδενικών ρύπων που συνδέονται με τη ναυτιλία.
Δεν είναι συνεπώς τυχαίο που η Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, η Ecsa, με ανακοίνωση της εκφράζει μεν την στήριξη της στο σχέδιο αυτό ωστόσο υπογραμμίζει ότι δεν αναγνωρίζει την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Την ίδια στιγμή που όπως έδειξαν τα στατιστικά της Eurostat αλλά και η διεθνής πραγματικότητα των τελευταίων δυο χρόνων η ναυτιλία ήταν ο «ακρογωνιαίος λίθος» μιας «τριπλής» ευρωπαϊκής ασφάλειας: της ενεργειακής ασφάλειας, της επισιτιστικής ασφάλειας, της ασφάλειας εφοδιασμού αγαθών, όπως υπογραμμίζει και δικαίως η Ecsa.
Τι ακριβώς συμβαίνει; Ο νέος κανονισμός «Net-Zero Industry Act» στοχεύει στην επιτάχυνση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ευρωπαϊκής οικονομίας. Καθώς η ναυτιλία είναι ένας από τους κλάδους που είναι πιο δύσκολο να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, η αναβάθμιση των προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών που συνδέονται με την ναυτιλία είναι καίριας σημασίας. Για το λόγο αυτό, τα ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (τα συνθετικά καύσιμα) θα πρέπει να συμπεριληφθούν στις «net-zero technologies» που περιγράφει ο κανονισμός, έτσι ώστε να ενισχυθεί η παραγωγή τους σε ευρωπαϊκό έδαφος, όπως προβλέπεται και για άλλες τεχνολογίες (ανανεώσιμες πηγές, μπαταρίες, υδρογόνο κ.λ.π.)
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι ο νόμος Net-Zero Industry Act μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, επιταχύνοντας παράλληλα την ενεργειακή μετάβαση. Ο στρατηγικός ρόλος της ναυτιλίας για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, την επισιτιστική ασφάλεια και την ασφάλεια του εφοδιασμού αγαθών πρέπει να αναγνωριστεί δεόντως. Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε την υποστήριξη για την ταχύτερη υιοθέτηση των υπεράκτιων τεχνολογιών, για τις οποίες η ναυτιλία παίζει ήδη κρίσιμο ρόλο. Ωστόσο, εξακολουθεί να απουσιάζει ένα σαφές σχέδιο για την ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης.
Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό για την ΕΕ, εφόσον πιστεύει ότι τα «ξύλινα τείχη» προσφέρουν στην ασφαλή αναπτυξιακή πορεία της «Γηραιάς Ηπείρου».
Latest News
«Ας πάρουν και αυτοί»
Οι ομιλίες του σημερινού Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη από το 2019 και μετά είχαν επιπλέον ένα συστατικό
Ο «τενεκές» και το «μπουκαλάκι»
Yπάρχει ένας νόμος στην Ελλάδα που απαγορεύει στα εστιατόρια και τις ταβέρνες τη χρήση του λαδόξιδου στη χύμα μορφή
Πόλεμος στον τουρισμό
Ξενοδόχοι (που δεν θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα) και ιδιοκτήτες των βραχυχρόνιων μισθώσεων (που διεκδικούν τα δικά τους δικαιώματα), έπειτα από χρόνια υπόγειας διαμάχης, αποφάσισαν να «βγάλουν» τα μαχαίρια τους
Το φοιτητικό – στεγαστικό πρόβλημα
Η μεγάλη ευθύνη του κράτους είναι να καλέσει τις τοπικές Αρχές περιοχών που φιλοξενούν πανεπιστήμια να αποφασίσουν τι θέλουν
Μπορεί να αυτοκαταστραφεί ο χωρίς αντίπαλο καπιταλισμός;
Μήπως χωρίς αντίπαλο δέος το σύστημα αντί να δημιουργεί νέες πηγές πλούτου και κοινωνικής ευημερίας παράγει την αυτοκαταστροφή του σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο;
Το ολλανδικό πείραμα στην αγορά ενοικίου
Οι πρώτες επιπτώσεις αυτού του νόμου είναι τα ενοίκια στα υπόλοιπα σπίτια που βρίσκονται εκτός των ορίων του να τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς
Οι ανεμογεννήτριες… μειώνουν τις βροχοπτώσεις
Mεγάλοι σοβαροί διεθνείς επενδυτές της πράσινης ενέργειας φέρνουν τα δισεκατομμύριά τους για να τα επενδύσουν στα συγκεκριμένα έργα
Για μόνιμες αυξήσεις
Περισσότερες ώρες εργασίας δεν σημαίνει υψηλότερη παραγωγικότητα
«Χάθηκαν» 1.608.118 παιδιά σε 60 χρόνια!
Την ίδια περίοδο τα νεογνά μειώθηκαν κατά 60%, ο προσχολικός πληθυσμός κατά 47,9%, ο σχολικός κατά 30,8% και ο … γεροντικός αυξήθηκε κατά … 246,6%!!!
Ξεκινάμε να μετράμε με τρία χρόνια καθυστέρηση
Η ακρίβεια είναι – και δικαίως – το σύνηθες μότο για όποιον θέλει να γκρινιάξει