Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων πάντα λειτουργούσε με έναν απώτερο σκοπό, το κέρδος. Το μάρκετινγκ της οδοντόκρεμας Crest από την Colgate-Palmolive γίνεται με γνώμονα το σκοπό. Η εταιρεία κατασκευής προμηθειών εργαστηρίου Danaher βρίσκεται στη μέση ενός «μετασχηματισμού χαρτοφυλακίου με γνώμονα το σκοπό». Στον γίγαντα της υγειονομικής περίθαλψης AmerisourceBergen, εν τω μεταξύ, σχεδόν τα πάντα καθοδηγούνται από το σκοπό: η κουλτούρα, οι ομάδες, ακόμη και τα οικονομικά του αποτελέσματα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αλλά ισχύει πλέον το ίδιο για τους εργαζόμενους; Αποσκοπούν στην υψηλή αμοιβή ή μήπως τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν;
Εργασιακή κουλτούρα: Γιατί οι «σπουδαίοι» υπάλληλοι εγκαταλείπουν τις «χλιδάτες εταιρείες»
«Βάσει σκοπού»
Οι αναφορές «βάσει σκοπού» στις κλήσεις κερδών εταιρειών του S&P 500 αυξήθηκαν σε καθένα από τα δύο τελευταία χρόνια, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Υπάρχει καλός λόγος – ή, θα μπορούσαμε να πούμε, ένας σκοπός – πίσω από όλα αυτά.
Η αναζωπύρωση του καπιταλισμού, σε συνδυασμό με την αναζήτηση κουλτούρας στον χώρο εργασίας, που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έθεσαν ως επίκεντρο τον κοινωνικό αντίκτυπο μιας εταιρείας.
Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες από το The Harris Poll πέρυσι είπαν ότι το να έχουν «νόημα» στη δουλειά τους είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ, και ότι θα εργάζονταν μόνο σε μια εταιρεία με σκοπό. Ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στελεχών συμφώνησε ότι εάν ο οργανισμός τους ήταν πιο επικεντρωμένος στον σκοπό, θα ήταν πιο επιτυχημένος.
Αλλά υπάρχει ένα μέρος όπου τα χρήματα και ο αλτρουισμός δεν σμίγουν, και αυτό είναι η συνέντευξη για δουλειά. Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι οι υποψήφιοι για εργασία είναι πρόθυμοι να δεχτούν μικρότερες αμοιβές σε αντάλλαγμα με αυτό που θεωρούν ότι έχει νόημα – ας πούμε, σε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Μα γιατί? Και τι θα συμβεί αν κάθε οργανισμός ισχυριστεί ότι έχει κάποιο θετικό κοινωνικό αντίκτυπο;
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης