Η νέα μελέτη Dell Technologies Innovation Index (Δείκτης Καινοτομίας της Dell Technologies), στην οποία συμμετείχαν 6.600 εργαζόμενοι σε 45+ χώρες, αποκαλύπτει ότι οι επιχειρήσεις είναι σίγουρες για την ισχύ της καινοτομίας του οργανισμού τους ενόψει των παγκόσμιων προκλήσεων. Σε ποσοστό 84% παγκοσμίως, (Ελλάδα: 74%) συμφωνούν πως στην επιχείρησή τους καλλιεργείται κουλτούρα καινοτομίας, αλλά η έρευνα δείχνει ένα σαφές «χάσμα καινοτομίας» μεταξύ αντίληψης και υλοποίησης.
Για να κατανοήσουν την ωριμότητα της καινοτομίας των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο, οι ερωτηθέντες τοποθετήθηκαν σε μια κλίμακα ωριμότητας καινοτομίας που ξεκινά από τους «Ηγέτες της καινοτομίας» και καταλήγει στους «Ουραγούς της καινοτομίας». Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ένα χάσμα αντίληψης της καινοτομίας. Παρά τη θετική άποψη για την ύπαρξη κουλτούρας επιχειρηματικής καινοτομίας, μόνο το 18% των οργανισμών παγκοσμίως (Ελλάδα: 8%) μπορεί να οριστεί ως «Ηγέτης» και «Καινοτόμος».
Πώς διαλέγουν εργασία οι Έλληνες – Το βασικό κριτήριο [έρευνα]
Αυτό είναι σημαντικό, καθώς οι «Ηγέτες της καινοτομίας» και οι «Καινοτόμοι» είναι παγκοσμίως 2,2 φορές (Ελλάδα: 1,14 φορές) πιο πιθανό να επιταχύνουν την καινοτομία τους κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης από τους «Οπαδούς (Followers) της καινοτομίας» και τους «Ουραγούς» (Laggards – οι οποίοι είναι πιο πιθανό να επιβραδύνουν). Τα καλά νέα είναι ότι ο Δείκτης Καινοτομίας είναι ενδεικτικός και οι οργανισμοί μπορούν να βελτιωθούν στην πράξη προετοιμάζοντας τους εργαζόμενους, τις διαδικασίες και την τεχνολογία τους για καινοτομία.
Καινοτομία με επίκεντρο τον άνθρωπο
Οι επιχειρήσεις χρειάζονται βοήθεια για να αναπτύξουν μια κουλτούρα καινοτομίας όπου όλες οι ιδέες μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να ενθαρρύνεται η μάθηση μέσω της αποτυχίας. Σύμφωνα με τη μελέτη της Dell, oι επιχειρήσεις το γνωρίζουν αυτό και είναι σίγουρες για την ικανότητά τους να προσφέρουν: Πάνω από τα τρία τέταρτα -78% των οργανισμών παγκοσμίως- (Ελλάδα: 68%) πιστεύουν ότι, εν μέρει, οι άνθρωποι εντάσσονται στην εταιρεία τους επειδή πιστεύουν ότι θα έχουν τη δυνατότητα να καινοτομήσουν, κάτι που αποτελεί επίτευγμα.
Ωστόσο, πρέπει να διασφαλίσουν τη γεφύρωση του χάσματος καινοτομίας. Το 59% των ερωτηθέντων παγκοσμίως (Ελλάδα: 46%) πιστεύει ότι οι άνθρωποι εγκαταλείπουν επίσης την εταιρεία τους επειδή δεν ήταν σε θέση να καινοτομήσουν όσο ήλπιζαν. Και το 64% των ερωτηθέντων παγκοσμίως (Ελλάδα: 68%) λένε ότι πτυχές της εταιρικής κουλτούρας τους εμποδίζουν να είναι τόσο καινοτόμοι όσο θέλουν ή μπορούν να είναι.
Η μελέτη παρέχει, επίσης, στις επιχειρήσεις έναν οδηγό για το πώς μπορούν να βελτιωθούν στα ζητήματα καινοτομίας, επισημαίνοντας τόσο τις ευκαιρίες για περισσότερη καινοτομία όσο και τα εμπόδια που επηρεάζουν την ανάπτυξή της.
Καινοτομία προσανατολισμένη στη διαδικασία
Εκτός από τις αλλαγές που αφορούν τους ανθρώπους, οι επιχειρήσεις θα πρέπει, επίσης, να εξετάσουν πώς μπορούν να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους γύρω από την καινοτομία. Για τις ομάδες των ερωτηθέντων το πρωταρχικό εμπόδιο για την ύπαρξη καινοτομίας είναι η έλλειψη χρόνου, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της μοντελοποίησης των προτεραιοτήτων από τα ανώτερα στελέχη. Επί του παρόντος, το 68% των ερωτηθέντων παγκοσμίως (Ελλάδα: 64%) δηλώνουν ότι οι ηγέτες τους επικεντρώνονται περισσότερο στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης παρά στην καινοτομία. Χωρίς αληθινή, ορατή δέσμευση σε ηγετικό επίπεδο, τα φιλόδοξα, εξειδικευμένα άτομα δεν μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους στην καινοτομία.
Ένα εταιρικό περιβάλλον δομημένο γύρω από την καινοτομία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα. Ενώ από τη φύση της, η καινοτομία μπορεί να θεωρηθεί ως μια οργανική, ad-hoc επιδίωξη, το 63% παγκοσμίως (Ελλάδα: 75%) των «Ηγετών καινοτομίας» και των «Καινοτόμων» λένε ότι η καινοτομία τους καθοδηγείται από στοχευμένες ενέργειες.
Καινοτομία βασισμένη στην τεχνολογία
Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν τη δύναμη της τεχνολογίας να προωθεί την καινοτομία και τις συνέπειες της καθυστέρησης. Η συντριπτική πλειοψηφία -86% παγκοσμίως- (Ελλάδα: 80%) αναζητούν ενεργά τεχνολογίες που θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν τον στόχο της καινοτομίας. Από την άλλη, το 57% παγκοσμίως (Ελλάδα: 60%) πιστεύει ότι η τεχνολογία τους δεν είναι επιπέδου αιχμής και φοβάται ότι θα μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η μελέτη διερευνά ακόμα σε ποιους από τους παρακάτω πέντε τεχνολογικούς καταλύτες για καινοτομία οι οργανισμοί σημειώνουν κέρδη και σε ποιους αντιμετωπίζουν εμπόδια : multicloud, edge, σύγχρονη υποδομή δεδομένων, εργασία από οπουδήποτε και ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Σε όλους σχεδόν τους τομείς, το μεγαλύτερο εμπόδιο για την επίτευξη της καινοτομίας είναι η πολυπλοκότητα.
Αυτές οι προκλήσεις κάνουν την εμφάνισή τους και στα μεγαλύτερα παγκοσμίως τεχνολογικά εμπόδια που εμποδίζουν την καινοτομία:
- Αυξανόμενο κόστος cloud
- Δυσκολίες ενσωμάτωσης της συνολικής επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής στην αρχιτεκτονική υποδομής πληροφορικής
- Χρόνος και πόροι που δαπανώνται για τη μετεγκατάσταση εφαρμογών σε νέα περιβάλλοντα cloud
- Απειλές στον κυβερνοχώρο: η επιχείρηση δεν μπορεί να καινοτομήσει με τα δεδομένα της υπ΄ απειλή και μη ασφαλείς συσκευές Edge
- Έλλειψη κατάλληλης υποδομής πληροφορικής για την καταγραφή και επεξεργασία δεδομένων στο Edge
«Υπάρχει μια ισχυρή εξίσωση στις επιχειρήσεις: καινοτόμος ιδέα + τεχνολογία = αντίκτυπος. Αλλά υπάρχουν αρκετές εξαρτήσεις που επιβραδύνουν τους οργανισμούς. Συχνά πιστεύουν ότι αυτό έχει να κάνει με την ιδέα. Περιμένουν την επόμενη μεγάλη στιγμή αναστάτωσης. Αλλά μικρές, πρακτικές ιδέες μπορούν να δημιουργήσουν ένα φαινόμενο ντόμινο που οδηγεί σε μεγαλύτερη παραγωγικότητα, κερδοφορία και σκοπό. Αυτό που δεν μπορούν να αποφύγουν είναι οι σωστές διαδικασίες και η τεχνολογία. Η αξία έρχεται μόνο όταν υπάρχουν και τα τρία», λέει ο κύριος Αλεκσάνταρ Πρεράντοβιτς, Country Manager της Dell Technologies για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης