Δίκαιη αντιμετώπιση της ναυτιλίας και του πλοίου στην προσπάθεια της διεθνούς κοινότητας να απεμπλακεί από τα ορυκτά καύσιμα και τις ανθρακούχες εκπομπές ζητά η διεθνής ένωση πλοιοκτητών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, Intercargo.

Παράλληλα όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Intercargo, κ. Δημήτρης Φαφαλιός η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, επιθυμεί την απανθρακοποίησή της, όμως δεν μπορεί αυτό να το κάνει μόνη της και ζητά την συνεργασία των παραγωγών καυσίμων, ναυλωτών, ιδιοκτητών φορτίων, λιμένων και φορτωτών.

Όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός, οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων, οι παραγωγοί καυσίμων, οι ναυλωτές, οι φορτωτές ιδιοκτήτες, φορτωτές και παραλήπτες, οι λιμένες και διαχειριστές τερματικών σταθμών, όλοι αυτοί μαζί εμπλέκονται στη καθημερινή λειτουργία της ναυτιλίας και θα πρέπει να συνεισφέρουν στη μείωση των εκπομπών.

«Μήνυμα» της Intercargo στον ΙΜΟ: Να αποσυρθεί ο δείκτης έντασης άνθρακα CII

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πως υπολογίζεται ο δείκτης έντασης άνθρακα (CII) ενός πλοίου. Ο εν λόγω δείκτης δεν λαμβάνει υπόψη του ότι ένα μέρος των εκπομπών του πλοίου παράγεται ενόσω αυτό μένει στο λιμάνι. Ο χρόνος παραμονής του όμως στο λιμάνι δεν εξαρτάται από το πλοίο αλλά από τις λιμενικές υποδομές. Επίσης είναι άδικος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων η οποία έχει πολλές προσεγγίσεις σε λιμάνια σε ένα ταξίδι.

Νέες προτάσεις

Η Intercargo προτίθεται να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα αυτό στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), τις επόμενες εβδομάδες ενόψει και της συνεδρίασης της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC

Επισημαίνεται ότι η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη διάρκεια της εξαμηνιαίας συνόδου της INTERCARGO που πραγματοποιήθηκε στο Ντουμπάι (25-26 Μαΐου 2023). Τα μέλη συζήτησαν μια σειρά από βασικά ζητήματα του κλάδου, όπως τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, την εφαρμογή των νέων διεθνών και περιφερειακών κανονισμών, κ.α.

Η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τη φιλοδοξία του ΙΜΟ να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι η ευθύνη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν μπορεί να ανατεθεί αποκλειστικά στους ώμους του διαχειριστή του πλοίου – πρόκειται για μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί ολιστικά από το σύνολο της αλυσίδας εφοδιασμού.

Ο Γενικός Γραμματέας της Intercargo Κώστας Γκόνης σχολιάζοντας τη σύνοδο της Intercargo εξέφρασε την ικανοποίηση του για την συμμετοχή των μελών και συμπλήρωσε ότι η τεράστια εμπειρία τους επιτρέπει στην Intercargo να καταθέτει στον ΙΜΟ ολοκληρωμένες προτάσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα