Μειωμένα ήταν τα έσοδα για το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτκής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) το 2022, μια χρονιά κατά την οποία αρκετές ιδιωτικοποιήσεις είτε αναβλήθηκαν, είτε μετατέθηκαν για αργότερα.
Αττική Οδός: 6 προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησής της
Ειδικότερα σύμφωνα με την οικονομική έκθεση για το περασμένο έτος, τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ ανήλθαν στα 17,5 εκατ. ευρώ, από 29,4 εκατ. ευρώ το 2021, μια μείωση της τάξεως του 40%.
Η μείωση των εσόδων ακολουθεί τη μεταβολή στα ποσά των αποκρατικοποιήσεων που για το 2022 έφθασαν τα 695 εκατ. ευρώ, έναντι 1,4 δισ. ευρώ το 2021.
Το 2022, ήταν μια χρονιά κατά την οποία τόσο τα μικτά όσο και τα καθαρά κέρδη του Ταμείου γύρισαν σε αρνητικό πρόσημο.
Πιο συγκεκριμένα τα μικτά κέρδη από 493.000 το 2021, διαμορφώθηκαν σε ζημίες 3,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα τα καθαρά κέρδη είχαν ανέλθει στα 785.000 ευρώ το 2021, ενώ πέρυσι καταγράφηκαν ζημίες 2,4 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώνεται, από την έναρξη της λειτουργίας του Ταμείου από το 2011 έως και το τέλος της οικονομικής χρήσης του 2022, υλοποιήθηκαν 60 έργα με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών συνολικής αξίας 11,5 δισ. ευρώ. Τα εισπραχθέντα έσοδα από τις ολοκληρωμένες συναλλαγές ανήλθαν στα 8,3 δισ. ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και μερίσματα και από διανομή αποθεματικών συνολικής αξίας 168,9 εκατ. ευρώ.
Τα χαμένα έσοδα
Όπως προαναφέρθηκε, το 2022 μια σειρά από κρατικοποιήσεις «πάγωσαν». Χαρακτηριστικές περιπτώσεις συνιστούν τόσο η πώληση του ποσοστού του ΤΑΙΠΕΔ στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όσο και το ποσοστό στη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Για το μεν αεροδρόμιο, ο ερχομός του κορωνοϊού και το πλήγμα που επέφερε στην ταξιδιωτική κίνηση, είχε σαν αποτέλεσμα όποια σχέδια υπήρχαν να παγώσουν. Να σημειωθεί ότι πλέον, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την είσοδο ποσοστού του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Από την άλλη, στην περίπτωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας κι ενώ υπήρξαν καθυστερήσεις στις δικαστικές αποφάσεις για να προχωρήσει η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, ήρθε η ενεργειακή κρίση για να ανατρέψει τα όποια σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ.
Latest News
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές