
Η υποβολή των τιμοκαταλόγων των προμηθευτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι τεχνικές λεπτομέρειες για το «καρτελάκι» που θα έχουν τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής κατ’ ελάχιστον 5% και μίνιμουμ για ένα εξάμηνο, καθώς και η γνωστοποίηση των τιμών των οπωροκηπευτικών από τις μεγάλες επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής ήταν το αντικείμενο της χθεσινής κλειστής συνάντησης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και προεδρείου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.
Οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι της χώρας ενημερώθηκαν από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Σωτήρη Αναγνωστόπουλο για την πρακτική εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων κατά της ακρίβειας, δεδομένης της επιδίωξης του ΥΠΑΝ να προωθηθεί άμεσα η νομοθέτηση των διατάξεων, ώστε σε 15 μέρες να ξεκινήσει η εφαρμογή τους.
Μέτρα κατά της ακρίβειας: Πώς αντιδρούν οι βιομήχανοι τροφίμων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Το «αγκάθι» των τιμοκαταλόγων
Στη δίωρη συνάντηση, η οποία έγινε σε πολύ καλό κλίμα, όπως μεταφέρουν πηγές στον ΟΤ, το θέμα που κυριάρχησε ήταν το ποιος θα κοινοποιεί τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών ώστε να γίνεται άμεσα και γρήγορα ο έλεγχος.
Οι λιανέμποροι ζήτησαν επίσης η διαδικασία να είναι απλή και με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.
Με βάση τις ανακοινώσεις του αρμόδιου υπουργού, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να γίνεται έλεγχος για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια. Σύμφωνα με τον κο Σκρέκα, στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να αναγράφονται οι καθαρές τιμές, δηλαδή μετά τις όποιες εκπτώσεις και μετά από πιστωτικά (παροχές).
«Καρτελάκι» ή «χρωματάκι»;
Όσον αφορά το «καρτελάκι», εάν και εφόσον πετύχει το μέτρο, οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αντιπρότειναν να μην είναι ακριβώς όπως η σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού» ή για τις εποχικές προσφορές, καθώς θα υπάρξει… συνωστισμός στα ράφια.
Η βέλτιστη λύση ίσως να είναι κάποια χρωματική σήμανση, ενώ παράλληλα να υπάρχει στην είσοδο ή σε κάποιο κεντρικό σημείο του καταστήματος λεπτομερής ενημέρωση προς τους καταναλωτές για το τι αφορά το μέτρο.
Η οριστικοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες και μένει να φανεί πώς αυτές θα διαμορφωθούν.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο