Όχι μόνο επανήλθαν τα έσοδα του ΟΑΣΑ στα προ της υγειονομικής κρίσης επίπεδα από κάρτες και εισιτήρια, το 2022, αλλά τα ξεπέρασαν κιόλας.

Αυτό προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΑΣΑ για το 2022, σύμφωνα με τα οποία ο οργανισμός κατέγραψε αύξηση 55% στην παροχή υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου, δηλαδή τα έσοδα από τις κάρτες και τα εισιτήρια. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν από τα 135 εκατ.ευρώ για το 2021 στα 210 εκατ. ευρώ για το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα, με το 2019, η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια για το 2022 διαμορφώθηκε στο 13,8%.

ΟΑΣΑ: Τηλεματική νέας γενιάς για ταχύτερη και πιο αξιόπιστη μεταφορά δεδομένων

Ωστόσο, ο αριθμός των επιβιβάσεων έχει μειωθεί κατά 192,4 εκατομμύρια σε διάστημα πέντε ετών, κάτι το οποίο ερμηνεύεται ως αύξηση επιβατών που αγοράζουν και επικυρώνουν εισιτήρια και κάρτες.

Δείτε τα αποτελέσματα

Τα συνολικά ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2022 ο ΟΑΣΑ έχει κύκλο εργασιών 217,6 εκατ. ευρώ έναντι 141,2 εκατ. ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,8 εκατ. ευρώ και τα μετά φόρων κέρδη ανήλθαν στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,7 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2021.

Την ίδια στιγμή, όμως, και οι επιχορηγήσεις που έλαβε ο οργανισμός ήταν μεγαλύτερες, έναντι του 2021, τόσο για τον ίδιο όσο και για τις θυγατρικές του ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ.

Οι επιχορηγήσεις

Αυξητικά, ωστόσο, κινούνται και οι επιχορηγήσεις που έχει δώσει το Δημόσιο προς τον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του για τη λειτουργία και τις έκτακτες ανάγκες τους, όπως για παράδειγμα τις αποζημιώσεις λόγω Covid και την αύξηση του ενεργειακού κόστους.

Αναλυτικότερα, οι επιχορηγήσεις έχουν αυξηθεί κατά 6,5% καθώς καθ’όλη τη διάρκεια του 2022 ανήλθαν στα 274,6 εκατ. Ευρώ έναντι των 257,7 εκατ.ευρώ που δόθηκαν το 2021. Η μεγαλύτερη επιχορήγηση δόθηκε στη ΣΤΑΣΥ και ανέρχεται στα 113,6 εκατ. Ευρώ. Εάν λάβουμε υπόψη το ύψος των επιδοτήσεων τα μεγαλύτερα ποσά δόθηκαν για:

  1. Την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης για τη ΣΤΑΣΥ (25,9 εκατ.ευρώ)
  2. Τη σύμβαση παραχώρησης με τα ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ για την Περιφέρεια Αττικής (25,83 εκατ.).
  3. Την τακτική επιχορήγηση της ΣΤΑΣΥ (25,83 εκατ.ευρώ  με την αύξηση σε ετήσια βάση να διαμορφώνεται στο 17,4%)
  4. Την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών της ΣΤΑΣΥ προς τη ΔΕΗ (25,9 εκατ. ευρώ, η οποία είναι αρκετά πιο αυξημένη σε σχέση με τις 34.004 ευρώ που είχαν δοθεί το 2021)
  5. Την έκτακτη στήριξη της ΣΤΑΣΥ για την ενεργειακή κρίση (26 εκατ. ευρώ)
  6. Την τακτική επιχορήγηση της ΣΤΑΣΥ (25,1 εκατ. ευρώ)
  7. Την ενίσχυση της ΟΣΥ για την ενεργειακή κρίση (16,8 εκατ. ευρώ)
  8. Την επιχορήγηση του Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου-ΑΣΣΚ (16,3 εκατ. ευρώ)
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ