Περίπου 1.000 πλοία περνούν από τη Διώρυγα του Παναμά κάθε μήνα μεταφέροντας συνολικά πάνω από 40 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων—περίπου το 5% τοις εκατό του παγκόσμιου όγκου θαλάσσιου εμπορίου. Αλλά τα επίπεδα του νερού σε αυτή τη ζωτική σύνδεση μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού έχουν πέσει σε κρίσιμα χαμηλά λόγω της χειρότερης ξηρασίας στην 143χρονη ιστορία του καναλιού.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Serkan Arslanalp , Robin Koepke , Alessandra Sozzi και Jasper Verschuur, σε ανάρτησή τους στο IMF Blog, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω ξηρασίας στη λίμνη Gatún, που τροφοδοτεί το κανάλι, έχουν μειώσει τη διακίνηση κατά περίπου 15 εκατομμύρια τόνους μέχρι στιγμής φέτος. Και τα πλοία βρέθηκαν αντιμέτωπα με καθυστερήσεις που έφταναν κατά μέσο όρο τις έξι ημέρες. Οι αρχές διερευνούν στρατηγικές επιλογές για την ενίσχυση της παροχής νερού στο κανάλι.

Νέο «έμφραγμα» στη διώρυγα Παναμά – Η ξηρασία απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο

Σημαντικές επιπτώσεις

Όπως δείχνει το Διάγραμμα της Εβδομάδας , τα λιμάνια στον Παναμά, τη Νικαράγουα, τον Ισημερινό, το Περού, το Ελ Σαλβαδόρ και την Τζαμάικα υποφέρουν περισσότερο από αυτές τις καθυστερήσεις, με το 10% έως 25% των συνολικών ροών θαλάσσιου εμπορίου να επηρεάζεται. Όμως, οι επιπτώσεις της ξηρασίας γίνονται αισθητές μέχρι την Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η ξηρασία θα εμποδίσει το εμπόριο για τους επόμενους μήνες, με τις διόδους των καναλιών να μειώνονται στο μισό σε 18 πλοία την ημέρα έως τον Φεβρουάριο, από 36 που ήταν σε συνηθισμένους χρόνους. Οι οικονομίες που εξαρτώνται από τη διώρυγα για το εμπόριο θα πρέπει να προετοιμαστούν για μεγαλύτερη αναστάτωση και καθυστερήσεις.

Σοβαρή απειλή

Εν μέσω κλιματικής αλλαγής, οι ξηρασίες, οι πλημμύρες, οι τροπικές καταιγίδες και άλλες καταστροφές γίνονται όλο και πιο συχνές και αποτελούν σοβαρή απειλή για τις θαλάσσιες υποδομές.

Με το PortWatch , μια ανοιχτή πλατφόρμα που λανσαρίστηκε σήμερα από ερευνητές από το ΔΝΤ και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να προετοιμαστούν για διαταραχές του εμπορίου που προκαλούνται από κραδασμούς όπως τα ακραία κλίματα και να αποφασίσουν πώς να ανταποκριθούν σε αυτές.

Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να παρακολουθεί σχεδόν 120.000 φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια σε όλο τον κόσμο—πάνω από το 99% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Παρέχει ημερήσιες εκτιμήσεις για τους όγκους του εμπορίου σε 1.400 λιμάνια και περισσότερα από δώδεκα σημεία, όπως η Διώρυγα του Παναμά.

Το PortWatch επιτρέπει την ανάλυση κλιματικών σεναρίων, παρέχοντας μοντελοποιημένες εκτιμήσεις κινδύνου για μια σειρά από ακραίες κλιματικές συνθήκες. Το PortWatch στέλνει επίσης ειδοποιήσεις για πιθανές και πραγματικές διαταραχές του εμπορίου μετά από μεγάλες καταστροφές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Green |

Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη

Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη