Καθώς πλησιάζουμε στην εορταστική περίοδο, και παρά τις αυξημένες προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για τόνωση της αγοράς, φαίνεται πως οι καταναλωτές δεν βιάζονται να διαγράψουν είδη από τις λίστες αγορών τους.
Τα στοιχεία του Δείκτη Αγορών (Shopping Index) της Salesforce, δείχνουν ότι οι έμποροι λιανικής σε όλο τον κόσμο παρέμειναν σταθεροί στις εκπτώσεις το τρίτο τρίμηνο αλλά οι αγοραστές ανταποκρίθηκαν διστακτικά –όπως έκαναν και το προηγούμενο τρίμηνο– περιμένοντας υπομονετικά την πτώση των τιμών.
Καινοτομίες AI ανακοίνωσε η Salesforce στο Dreamforce 2023
Ο Δείκτης Αγορών αξιοποιεί δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση του λιανεμπορίου και δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική λιανικής τους, καθώς τα brands επιδιώκουν να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους και να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών τους.
Συνολικά, η διαδικτυακή κίνηση παρέμεινε ισχυρή -με αύξηση 3% παγκοσμίως- με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να αναζητούν προϊόντα στο διαδίκτυο και, σε πολλές περιπτώσεις, να επισκέπτονται το φυσικό κατάστημα για να αγοράσουν. Πρόκειται για ένα θετικό σημάδι για το λιανεμπόριο, καθώς η διαδικτυακή έρευνα πιθανώς υποδηλώνει την πρόθεση των αγοραστών να αγοράσουν, απλώς όχι στις τρέχουσες τιμές.
Αμετάβλητες οι διαδικτυακές αγορές
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Αγορών, σε ετήσια βάση, οι διαδικτυακές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες (+1%) σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και στις ΗΠΑ οι οποίες συνήθως ενισχύουν την παγκόσμια ανάπτυξη. Ακόμα κι έτσι, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνέχισαν την τάση του προηγούμενου τριμήνου -με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9%-, αγοράζοντας περισσότερο ανά συναλλαγή (+2% μονάδες ανά συναλλαγή), ψωνίζοντας όμως λιγότερο συχνά (-3% όγκος παραγγελιών).
Τη συγκεκριμένη περίοδο, υπάρχει προβάδισμα στα αξεσουάρ μόδας καθώς οι πωλήσεις σε απλές και πολυτελείς τσάντες αυξήθηκαν κατά 20% και 15%, αντίστοιχα. Τα αθλητικά υποδήματα παραμένουν δημοφιλή, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19%. Αντιθέτως, οι κατηγορίες παιχνιδιών και ηλεκτρονικών ειδών είναι πτωτικές (-21% και -13% αντίστοιχα), παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη μείωση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Ενδεχομένως, οι καταναλωτές να περιμένουν τις παραδοσιακά μεγάλες εκπτώσεις, για τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κατά τη διάρκεια της Cyber Week (την εβδομάδα που ακολουθεί τη Black Friday).
Στον τομέα του ψηφιακού εμπορίου, η Ανατολική Ευρώπη έχει βιώσει αξιοσημείωτες αλλαγές σε βασικές μετρήσεις κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023: σημειώθηκε πρόοδος στην ανάπτυξη η οποία άγγιξε το 18% -αισθητή αύξηση από το αντίστοιχο 10% που παρατηρήθηκε το προηγούμενο τρίμηνο.
Κατά την ανάλυση της αγοραστικής δαπάνης, το μέσο ποσό ανά επίσκεψη παρουσίασε μικρή προσαρμογή φτάνοντας τα 1,20 δολάρια για το τρέχον τρίμηνο, μείωση από το ποσό των 1,28 δολαρίων του προηγούμενου τριμήνου. Παρά τη μικρή αυτή μείωση, η κατανόηση των διακυμάνσεων της δαπάνης ανά επίσκεψη παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Επιπλέον, η Ανατολική Ευρώπη επέδειξε ένα ανθεκτικό συνολικό ποσοστό μετατροπής 1,2%, παρουσιάζοντας μικρή άνοδο σε σχέση με το 1,1% που καταγράφηκε το προηγούμενο τρίμηνο.
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να επηρεάσει τις παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις κατά 194 δισεκατομμύρια δολάρια αυτή την εορταστική περίοδο. Η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί το νέο «it» αντικείμενο της σεζόν και οι καταναλωτές επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν.
Η μελέτη της Salesforce έδειξε ότι το 17% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει το GPT για έρευνα αγοράς – προϊόντων καθώς και για να αντλήσει έμπνευση, ενώ το 10% πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει το GPT για να ετοιμάσει τη λίστα αγορών του. Ο αντίκτυπος της AI είναι ήδη εμφανής, καθώς ο αριθμός των παραγγελιών που βασίστηκε σε σχετικές προτάσεις προϊόντων (από εργαλεία ΤΝ) αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση παγκοσμίως το τρίτο τρίμηνο.
Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια ανοδική τάση στις αλλαγές μάρκας για λόγους διαθεσιμότητας, ποιότητας και αξίας. Επιδιώκοντας την αφοσίωση των πελατών, οι επιχειρήσεις αντιμετώπισαν προκλήσεις και πραγματοποίησαν στρατηγικές επενδύσεις για την ενίσχυση των προγραμμάτων επιβράβευσης και της εμπειρίας πελάτη.
Το ενθαρρυντικό αποτέλεσμα είναι μια ορατή απόδοση της επένδυσης, που σηματοδοτεί την επιτυχία στη διατήρηση των πελατών. Το τελευταίο τρίμηνο, ειδικότερα, το μερίδιο των παραγγελιών από επαναλαμβανόμενους αγοραστές άγγιξε το εντυπωσιακό ποσοστό του 43%. Αυτή η αύξηση κατά 30% στους επαναλαμβανόμενους αγοραστές σε σύγκριση με το 2021 αναδεικνύει την ανάγκη των εμπόρων λιανικής να εξασφαλίσουν την πιστότητα των πελατών τους.
Latest News
Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους
Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020 - To ποσοστό αυτό έχει μειωθεί
Πώς το burnout έχει γίνει η μάστιγα της σύγχρονης εργασίας
Το αίσθημα του άγχους και της υπερφόρτωσης στη δουλειά μπορεί να μετατραπεί σε μια πιο σοβαρή κατάσταση, που υπερβαίνει το απλό αίσθημα κούρασης και καταλήγει στην εξουθένωση, στο «burnout»
Υπέρ μικρών εργασιακών «ατασθαλιών» στην εργασία τους Gen Z και Millennials
Μικρές διεξόδους χαλάρωσης στη δουλειά έχουν βρει οι Gen Z και Millennials, δείχνοντας μεγάλη αγάπη στον ύπνο κατά την ώρα εργασίας, αλλά και στην πρόωρη αποχώρηση
Ποιες είναι οι πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας - Η ανάλυση του Linkedin
Το LinkedIn εξέτασε εκατομμύρια θέσεις εργασίας διαπιστώνοντας ότι η ΑΙ είχε τη μεγαλύτερη άνοδο