
Οι μαρίνες δεν είναι όπως μπορεί να φαντάζονται πολλοί, parking σκαφών πολυτελούς αναψυχής. Αντιθέτως είναι «παραγωγικές» μονάδες που προσφέρουν πολλά στην οικονομία, την απασχόληση και την τοπική οικονομία, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και Managing Director της Lamda Marinas Investments .κ. Σταύρος Κατσικάδης.
Τώρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και των προγραμμάτων του Υπουργείου Τουρισμού, προσφέρεται μια ευκαιρία για αλλαγή και επιπλέον αναβάθμιση αυτών των «παραγωγικών μονάδων». Είναι η πρώτη φορά που οι ελληνικές μαρίνες έχουν την δυνατότητα χρηματοδότησης για έργα αναβάθμισης με κεφάλαια που φτάνουν τα 139 εκατ. ευρώ στο σύνολο και έως 10 εκατ. ευρώ ανά μαρίνα. Και μάλιστα για αιτήσεις έως 2,2 εκατ. ευρώ ανά μαρίνα η επιδότηση φθάνει το 80%, σημειώνει στα ΝΕΑ ο κ. Κατσικάδης.
Πρόκειται λοιπόν για μεγάλη ευκαιρία για τους υφιστάμενους τουριστικούς λιμένες όλων των κατηγοριών, μαρίνες καταφύγια τουριστικών σκαφών και τουριστικά αγκυροβόλια. Επιπλέον πρόκειται για μεγάλη γκάμα επιλέξιμων δαπανών που περιλαμβάνουν υποδομές, δίκτυα, εξοπλισμό και λογισμικό τα οποία συνδέονται με πράσινο, ψηφιακή τεχνολογία και προσβασιμότητα, αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το τι προσφέρει ο κλάδος στην οικονομία ο κ. Κατσικάδης υπογραμμίζει ότι οι μαρίνες δεν είναι parking σκαφών πολυτελούς αναψυχής. Έχουν σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση καθώς για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούν έξι άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Τουρισμός
Επίσης προσελκύουν τουρισμό υψηλού εισοδήματος με σημαντικό οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία καθώς πρόκειται για τουρισμό που πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 4πλάσιες δαπάνες σε σύγκριση με τον μέσο τουρίστα. Όφελος έχουν και οι τοπικές οικονομίες καθώς για κάθε ένα ευρώ δαπανώνται 5 έως 10 ευρώ στις τοπικές αγορές γύρω από μία μαρίνα. Σημαντική είναι όμως η συνεισφορά και στα κρατικά έσοδα αφού αποδίδονται πάνω από 100 εκατ. ευρώ ΦΠΑ ετησίως, καταβάλλονται 20 εκατ. ευρώ ενοίκια σε ΕΤΑΔ και άλλους Δημόσιους φορείς, και επιπλέον το 1% περίπου των εσόδων των μαρίνων καταβάλλονται στους Δήμους με τη μορφή ανταποδοτικών τελών.
Και η κοινωνική προσφορά τους είναι σημαντική συνεχίζει ο κ. Κατσικάδης καθώς αναβαθμίζουν το παραλιακό μέτωπο με αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, με ασφάλεια, καθαριότητα, τάξη και αρχιτεκτονική που σέβεται την ελληνική παράδοση. Παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στους κατοίκους των γύρω περιοχών και στους επισκέπτες, υπηρεσίες αναψυχής και προάγουν τον ναυταθλητισμό φιλοξενώντας ιστιοπλοϊκούς ομίλους.
Οι πληρότητες
Αναφερόμενος στην εικόνα που παρουσίασαν οι μαρίνες στη φετινή σεζόν ο πρόεδρος της Ένωσης επισημαίνει ότι οι πληρότητες κινήθηκαν ανοδικά χωρίς ωστόσο ουσιαστική μεταβολή από το 2022, καθώς ειδικά στις μαρίνες της Αττικής οι πληρότητες ήταν ήδη μεγάλες. Καταγράφηκε ωστόσο μια μικρή αύξηση επισκεψιμότητας από διερχόμενα σκάφη λόγω του παρατεταμένου καλού κλίματος. Για το 2024 περιμένουμε αύξηση των πληροτήτων στις περιφερειακές κυρίως μαρίνες εάν και εφόσον σε συνεργασία με τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας κατορθώσουμε να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των μαρινών και των λιμενικών ταμείων της χώρας που βρίσκονται στην εποπτεία και ευθύνη του Κράτους, σημειώνει ο κ. Κατσικάδης.
Στην ερώτηση αν επηρεάζεται η αγορά από τις εξελίξεις στο Ισραήλ ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος εξηγεί ότι η τραγική κατάσταση στο Ισραήλ αναγκάζει τα σκάφη αναψυχής να μετακινούνται από τη Μέση Ανατολή, σε ασφαλέστερες περιοχές, όπως είναι η Ελλάδα, κυρίως σε μαρίνες στα Δωδεκάνησα. Η χώρα μας πρέπει να διατηρήσει την γεωπολιτική της σταθερότητα και ασφάλεια, είναι το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχουμε συγκρινόμενοι με άλλα κράτη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, τονίζει ο κ. Κατσικάδης.
Τέλος ο Managing Director της Lamda Marinas Investments εκτιμά ότι υπάρχει σημαντικό έδαφος και θετικό κλίμα για νέες επενδύσεις και από την εταιρεία του, αλλά αλλά το θέμα είναι ολόκληρη η χώρα, η Πολιτεία, οι αρμόδιες Υπηρεσίες και σύσσωμοι οι φορείς του Ελληνικού yachting να συμβάλλουμε συγκροτημένα στην ίδια κατεύθυνση.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)