Οι ρυθμιστικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου διερευνούν εάν η Unilever υπερεκτίμησε πόσο «πράσινα» είναι ορισμένα από τα προϊόντα της καθώς εντείνεται ο έλεγχος των περιβαλλοντικών ισχυρισμών από τον κλάδο καταναλωτικών αγαθών.
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών δήλωσε την Τρίτη ότι εξετάζει ορισμένους από τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς του ομίλου στη συσκευασία και την εμπορία μιας σειράς προϊόντων.
Ελαΐς Unilever Hellas: Προσφεύγει κατά του προστίμου Σκρέκα
Ορισμένοι από τους ισχυρισμούς της Unilever σχετικά με το πόσο «φυσικά» είναι τα προϊόντα τους μπορεί να είναι υπερβολικοί και παραπλανητικοί, είπε η ρυθμιστική αρχή, μαζί εικόνες και λογότυπα, όπως πράσινα φύλλα, που χρησιμοποιεί σε ορισμένες περιπτώσεις, σύμφωνα με τους Financial Times.
Η Αρχή ανησυχεί επίσης για τους ισχυρισμούς της εταιρείας σχετικά με το πόσο φιλικά προς το περιβάλλον είναι ορισμένα προϊόντα και τις δηλώσεις σχετικά με την ανακυκλωσιμότητα που δεν δηλώνουν ξεκάθαρα εάν σχετίζονται με το σύνολο ή μέρος ενός προϊόντος.
«Τα στοιχεία που είδαμε έχουν εγείρει ανησυχίες για το πώς η Unilever παρουσιάζει ορισμένα προϊόντα ως φιλικά προς το περιβάλλον», δήλωσε η Σάρα Καρντέλ στους Financial Times, διευθύνουσα σύμβουλος της CMA. «Θα διερευνήσουμε αυτούς τους ισχυρισμούς για να δούμε αν ανταποκρίνονται».
Η CMA επικοινώνησε με τη Unilever και σχεδιάζει να εκθέσει γραπτώς τις ανησυχίες της στην εταιρεία την Τρίτη, δήλωσε η Αρχή.
Μόλις η ρυθμιστική αρχή διαπιστώσει εάν έχει παραβιαστεί οποιοσδήποτε νόμος για την προστασία των καταναλωτών, τα πιθανά αποτελέσματα περιλαμβάνουν την εξασφάλιση δεσμεύσεων από τη Unilever για αλλαγή πρακτικών, την προσαγωγή της εταιρείας στα δικαστήρια ή το κλείσιμο της έρευνας χωρίς δράση.
«Είμαστε έκπληκτοι και απογοητευμένοι με την ανακοίνωση της CMA και διαψεύδουμε ότι οι ισχυρισμοί μας είναι με οποιονδήποτε τρόπο παραπλανητικός», ανέφερε η Unilever σε δήλωση. «Η Unilever έχει δεσμευτεί να κάνει υπεύθυνους ισχυρισμούς σχετικά με τα οφέλη των προϊόντων μας στις συσκευασίες μας και να είναι διαφανείς και σαφείς, και έχουμε ισχυρές διαδικασίες για να διασφαλίσουμε ότι τυχόν ισχυρισμοί μπορούν να τεκμηριωθούν».
Η έρευνα για τη Unilever αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης έρευνας για το greenwashing από εταιρείες που βρίσκεται σε εξέλιξη, την οποία η ρυθμιστική αρχή επέκτεινε τον Ιανουάριο για να συμπεριλάβει καταναλωτικά αγαθά, όπως τρόφιμα και προϊόντα περιποίησης. Η Unilever δήλωσε ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την CMA.
Η CMA είναι ένας από μια λίστα ρυθμιστικών αρχών που εξετάζουν «πράσινους» ισχυρισμούς σε διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της Αρχής Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς οι αρχές προσπαθούν να αποτρέψουν τις εταιρείες που προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν ψευδώς την αυξανόμενη εστίαση των καταναλωτών στο θέμα.
«Οι προβληματικοί ισχυρισμοί περιλαμβάνουν τη χρήση αόριστων και ευρέων οικολογικών δηλώσεων, για παράδειγμα τη συσκευασία ή την εμπορία ενός προϊόντος ως «αειφόρου» ή «καλύτερου» για το περιβάλλον χωρίς στοιχεία», ανέφερε η CMA.
Η CMA δεν διευκρίνισε για ποια από τα προϊόντα της Unilever αφορούσε.
Latest News
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες