Η Γερμανία συνέχισε να αποφεύγει την ύφεση στον απόηχο της ενεργειακής κρίσης, παρά τη συρρίκνωση της παραγωγής στο τέλος του 2023 και στο σύνολο του έτους, καθώς η ζήτηση βυθίστηκε.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν μειώθηκε κατά 0,3% μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου, σύμφωνα με προκαταρκτική εκτίμηση που δημοσιεύτηκε σήμερα. Ωστόσο, με την αναθεώρηση των τριών προηγούμενων μηνών σε 0% από -0,1%, η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης απέφυγε δύο συνεχόμενα τρίμηνα συρρίκνωσης.
Γερμανία: Νέα αύξηση των λουκέτων το 2024
Δύσκολη χρονιά
Ωστόσο, το 2023 ήταν αναμφισβήτητα μια δύσκολη χρονιά. Η συρρίκνωση του ΑΕΠ στο σύνολο των 12 μηνών του προηγούμενου έτους ήταν επίσης της τάξης του 0,3%. Πρόκειται για την πρώτη τέτοια κάμψη από την εποχή της πανδημίας, ενώ έρχεται σε αντίθεση με την κατάσταση που επικρατεί σε άλλες μεγάλες οικονομίες ανά την υφήλιο, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της χώρας ως βιομηχανική δύναμη.
Σύμφωνα με την έκθεση του υπουργείου Οικονομίας, οι τρέχοντες πρώιμοι δείκτες δεν δείχνουν γρήγορη οικονομική ανάκαμψη, αν και οι βασικοί παράγοντες πίεσης της γερμανικής οικονομίας είναι πιθανόν να μειωθούν φέτος.
Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ότι η Γερμανία θα ήταν η μόνη μεγάλη ανεπτυγμένη χώρα στον κόσμο που δεν θα κατάφερνε να καταγράψει ανάπτυξη πέρυσι – κυρίως λόγω του μεταποιητικού της τομέα που ταλανίζεται από το υψηλότερο ενεργειακό κόστος, την άνοδο των επιτοκίων και την υποτονική ζήτηση από το εξωτερικό.
Απογοητευτικές επιδόσεις
Οι απογοητευτικές επιδόσεις πυροδότησαν μια συζήτηση σχετικά με το αν η Γερμανία μετατρέπεται και πάλι στον «ασθενή της Ευρώπης» – ένα παρατσούκλι που κέρδισε για πρώτη φορά μετά την επανένωση στη δεκαετία του 1990 που βάρυνε την οικονομία και έφερε επίμονα υψηλή ανεργία.
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, όπως ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ και ο πρόεδρος της Bundesbank Γιόαχιμ Νάγκελ, απέρριψαν τέτοιες απόψεις, επιμένοντας ότι η χώρα έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσαρμοστεί σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Η κεντρική τράπεζα έχει ωστόσο αναγνωρίσει τις προκλήσεις για ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βασίστηκε επί μακρόν στις εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία και στην ισχυρή εξάρτηση από την Κίνα – τόσο για τα εξαρτήματα όσο και ως αγορά για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Latest News
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα