Με πράσινο…

«Την βγήκε» ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λευτέρης Αυγενάκης στον γερμανό ομόλογό του κ. Cem Özdemir, στη συνάντηση που είχαν στο Βερολίνο στα πλαίσια της έκθεση της Πράσινης Εβδομάδας και για την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη Υπουργών Γεωργίας και Τροφίμων. Όπως είναι γνωστό οι γερμανοί αγρότες βρίσκονται στα όρια της … «εξέγερσης», μετά από την κατάργηση των επιδοτήσεων των καυσίμων, που επέβαλε η κυβέρνηση του καγκελάριου Σολτς, για δημοσιονομικούς λόγους. Μέχρι το Βερολίνο πήγαν … βόλτα με τα τρακτέρ, να θαυμάζουν την Πύλη του Βρανδεμβούργου! Είχαν μία απορία να την … δουν εποχούμενοι των τρακτέρ….

Εξυπνα

Στη συζήτηση, λοιπόν, που είχαν οι δύο υπουργοί, μοιραία το πράγμα έφτασε και στις αγροτικές κινητοποιήσεις. Είπε τον καημό του ο γερμανός και ρώτησε τον δικό μας, τι έχει κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη για το αγροτικό πετρέλαιο. Κι ο κ. Αυγενάκης του απάντησε πως η κυβέρνηση επιστρέφει στους περίπου 290.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Και πρόσθεσε ακόμη πως  η κυβέρνηση μείωσε κατά 50% τη φορολογία στα κέρδη των αγροτών που δραστηριοποιούνται μέσα από συνεργατικά σχήματα, ενώ πριν από λίγους μήνες μείωσε τον ΦΠΑ στην αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%. Και καταργήθηκε και η φορολόγηση των κοινοτικών ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ, Μάλιστα! Και το σχόλιο του γερμανού συναδέλφου του ήταν «έξυπνα μέτρα»!

Μαρσαρίσματα!

Όλα αυτά καλά κι άγια, εγώ όμως γιατί ακούω κάτι … μαρσαρίσματα, από τρακτέρ μου φαίνεται. Εκεί προς Θεσσαλία μεριά; Μήπως χρειάζονται κι άλλα «έξυπνα μέτρα» γιατί αυτά δεν φτάνουν; Απορίες διατυπώνω. Γιατί όλο και πιο κοντά τα ακούω. Τα μαρσαρίσματα….

—-

Δίδυμο

Εν τω μεταξύ τα χρήματα του προυπολογισμού είναι που είναι λίγα, τουλάχιστον να πιάσουν τόπο! Κάπως έτσι σκέφτηκαν στον υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και αποφάσισαν να συγκροτήσουν μία κοινή επιτροπή με το υπουργείο Υγείας για να ελέγχεται και το κάθε ευρώ που πηγαίνει και για ποιο λόγο. Δεν είναι κακή ιδέα. Βέβαια μεταξύ των δύο υπουργείων οι σχέσεις το τελευταίο διάστημα έχουν αλλάξει επίπεδο! Μετά από την προσχώρηση του – και αντιπροέδρου – της Νέας Δημοκρατίας κ. Αδωνι Γεωργιάδη στις φιλελεύθερες ιδέες του επίσης αντιπροέδρου του κυβερνώντος κόμματος κ. Κωστή Χατζηδάκη, έχω την εντύπωση ότι εκεί στο Βόρειο Τομέα θα το παίξουν δίδυμο. Και θα είναι και αχτύπητο….

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Κανονικά προχωρούν οι διαδικασίες για την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι έτοιμο να απογειωθεί και να λάβει σημαντική ρευστότητα αλλά και οι νέοι μέτοχοι του 19% να καρπώνονται με τη σειρά τους αξίες.

Το ΤΑΙΠΕΔ και οι υπόλοιποι υφιστάμενοι μέτοχοι Υπερταμείο, το καναδικό fund PSP και η οικογένεια Κοπελούζου προετοιμάζονται για τη δημόσια και ιδιωτική τοποθέτηση.

Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Όπως μαθαίνω προς το τέλος του Ιανουαρίου η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναμένεται να εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Κι έπειτα κάπου στις πρώτες, το πολύ δέκα ημέρες του Φεβρουαρίου θα εισαχθούν οι μετοχές στο χρηματιστηριακό ταμπλό.

Το μεγάλο στοίχημα είναι η τοποθέτηση των επενδυτών μέσα από την αγορά μετοχών, δηλαδή να εκδηλωθεί ενδιαφέρον αλλά και ποια τα συνολικά έσοδα που θα αντληθούν από τη μεταβίβαση του συνολικού πακέτου του 30% που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ

Τα μερίσματα

Τα νούμερα για τα έσοδα δίνουν και παίρνουν.

Οι αρχικές εκτιμήσεις για 1 δισ. ευρώ μάλλον αναθεωρούνται προς τα κάτω. Και αυτό επειδή οι μέτοχοι τα τελευταία χρόνια άντλησαν μερίσματα της τάξης των 615 εκατ. ευρώ. Μαζί φυσικά και το δημόσιο.

Έτσι, διάφοροι αναλυτές, όπως πληροφορούμαι, κατεβάζουν τον πήχη στα περίπου 800 εκατ. ευρώ. Όχι βέβαια, ότι το συγκεκριμένο έσοδο είναι μικρό.

Εγνατία Οδός

Και μιας και αναφέρθηκα στο ΤΑΙΠΕΔ να σας πω και κάποιες εξελίξεις γύρω από το θέμα της ολοκλήρωσης της σύμβασης παραχώρησης.

Παραχωρησιούχος, ως γνωστόν έχει αναδειχθεί μετά από διαγωνισμό η το επενδυτικό σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS. Με τίμημα που άγγιξε το 1,5 δισ. ευρώ.

Δύο χρόνια μετά, η υποδομή φαίνεται ότι μπαίνει στην τελική ευθεία για τη μεταβίβαση της.

Η σύμβαση παραχώρησης πέρασε, όπως έγινε γνωστό, από το ελεγκτικό συνέδριο και πλέον τα επόμενα βήματα είναι η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό των διοδίων, όπως αυτά έχουν συμφωνηθεί στους όρους του διαγωνισμού. Έπειτα θα πρέπει να περάσει η σύμβαση από τη Βουλή και ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των σηράγγων.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories