
Η ελληνική ναυτιλία, η μεγαλύτερη στον κόσμο, συμμετέχει σε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα κατασκευής νεότευκτων πλοίων σε όλους τους κλάδους, προκειμένου να παρέχει πλοία κατάλληλα για το μέλλον, να είναι ευέλικτη και να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις κάθε κράτους και τις νομοθετικές του συνθήκες.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας την εκδήλωση της Ένωσης, στο Λονδίνο για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Οι πλοιοκτήτες αναμένουν πραγματικές πράσινες λύσεις για τα πλοία
Στη συνέχεια ο κ. Φαφαλιός κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στη ναυτιλία δηλαδή τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους παραγωγούς καυσίμων να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών «πράσινων» λύσεων, ώστε να εξυπηρετείται αποτελεσματικά το ναυτιλιακό μοντέλο της tramp ναυτιλίας.
Επισημαίνεται ότι η tramp ναυτιλία είναι αυτή που δεν ακολουθεί τυποποιημένα, προγραμματισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα δρομολόγια, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η Tramp ναυτιλία αποτελεί περίπου το 80% της παγκόσμιας ναυτιλίας και αφορά κυρίως σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια κ. Το άλλο μοντέλο είναι αυτό των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ακολουθούν προγραμματισμένα δρομολογια (π.χ. Σαγκάη-Σουέζ-Πειραιάς- Ρότερνταμ) σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Συνεπώς πλοίο της tramp ναυτιλίας για να λειτουργήσει μπορεί να χρειασθεί ανεφοδιασμό καυσίμων οπουδήποτε στον κόσμο, σε αντίθεση με τα πλοία των τακτικών γραμμών που μπορούν να έχουν σταθερές υποδομές ανεφοδιασμού στα λιμάνια που «πιάνουν».
Οι μηδενικοί ρύποι
Προκειμένου να φτάσουμε σε μια κατάσταση μηδενικών εκπομπών άνθρακα «παροτρύνουμε όλους όσους μας προμηθεύουν πλοία και καύσιμα να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών λύσεων, για να υπηρετήσουν αποτελεσματικά το μοντέλο tramp», τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Η παγκόσμια ναυτιλία προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, είπε ο κ. Φαφαλιός και συνέχισε: «Ελάχιστες ρεαλιστικές λύσεις έχουν παρασχεθεί από τους προμηθευτές τεχνολογίας, όπως οι κατασκευαστές πλοίων και κινητήρων και οι προμηθευτές ενέργειας, οι οποίοι ακόμα δεν μας έχουν δώσει καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
«Τα καύσιμα που προσφέρονται, πρόσθεσε, δεν διαθέτουν, προς το παρόν, παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή, ειδικά για τους ναυτικούς».
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία υπογράμμισε ότι ο ελληνικός στόλος μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου με φορτηγά χύδην, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια και πρέπει να είναι πιο ευέλικτος από οποιονδήποτε άλλο στόλο και να τηρεί τις απαιτήσεις κάθε έθνους και τις νομοθετικές του προϋποθέσεις.
Ο κ. Φαφαλιός ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να αναβαθμίσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και να επιτρέψει περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τόνισε επίσης ότι για να δυναμώσει το ελληνικό νηολόγιο θα πρέπει να γίνει λιγότερο γραφειοκρατικό. Επιπλέον τόνισε την ανάγκη η Ελλάδα να έχει πιο μόνιμη εκπροσώπηση στην Ε.Ε. και την I.M.O.
Καταλήγοντας επανέλαβε την θέση του, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή να παραμείνει μια σημαντική ραχοκοκαλιά του ελληνικού ναυτιλιακού συστήματος με την παγκόσμια εκπροσώπησή του.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα