«Μούφες»

Μπορεί οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταπράυναν κάπως την οργή των βορειοευρωπαίων αγροτών, αλλά οι δικοί μας που έχουν φάει τις «μούφες» την μία μετά την άλλη επί χρόνια, είναι πιο … «ψιλιασμένοι»! Και δεν «μασάνε» εύκολα….

Πακέτο

Ετσι μόλις κατέθεσε ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας της «Νέας Αριστερά» κ. Αλέξης Χαρίτσης, την επίκαιρη ερώτηση για τους αγρότες της Θεσσαλίας, ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης «άρπαξε» την ευκαιρία – είχε προηγηθεί κι η οπισθοχώρηση των γάλλων αγροτών – για να απευθυνθεί προς τους αγρότες «πακετάροντας» τα κυβερνητικά μέτρα!

Οι αποζημιώσεις;

Είπε διάφορα, προφανώς όπως τα αξιολόγησαν οι αγρότες στα μπλόκα, περιορισμένης σημασίας. Το σημαντικότερο όμως απέφυγε να το πει: πότε θα λάβουν οι κατεστραμμένοι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Θεσσαλίας τις αποζημιώσεις – όχι την «μπροστάντζα», αλλά το βασικό ποσό; Απάντηση σ΄ αυτό το ερώτημα δεν έδωσε. Η μάλλον είπε, κάτι περίπου σαν αυτό «δεν σκοπεύω να σκορπίσω χρήματα». Και μετά είπε και κάτι άλλο. Περίπου ότι «δεν φταίω εγώ, η γραφειοκρατία φταίει» και μόνο το 14% των δικαιούχων αποζημιώθηκαν – το 86% είναι »στο περίμενε»….

Ειλικρινής

Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι ένας ειλικρινής άνθρωπος είτε με όσα με λέει, είτε με όσα – εμφανώς – αποκρύβει, είτε ακόμη με όσα μπορεί να διαβάσει κανείς πίσω από τις λέξεις που χρησιμοποιεί. Αναφέρθηκε επί παραδείγματι στην γραφειοκρατία για να αποδώσει την καθυστέρηση.

Οι ΠΝΠ;

Στην περίοδο της καραντίνας ο ρυθμός εκδόσεων των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου ήταν περίπου μία κάθε δύο μέρες, που λέει ο λόγος, πρωθυπουργός είπε δεν μπορεί με έκτακτες ΠΝΠ να ξεπεράσει τα όποια γραφειοκρατικά εμπόδια. Αν δεν μπορεί η κυβέρνηση να παρακάμψει σε έκτακτες περιπτώσεις τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ποιος μπορεί; Κι η αναφορά του ότι δεν σκοπεύει να σκορπίσει χρήματα τι σημαίνει;

Δεν υπάρχουν χρήματα!

Με βάση τις υπάρχουσες ενδείξεις που έχω θα σας εξηγήσω τι συμβαίνει. Ο προϋπολογισμός δεν διαθέτει χρήματα. Η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από την γραφειοκρατία για να καθυστερήσει – όσο γίνεται – την καταβολή των αποζημιώσεων. Διότι τα μεγέθη του προϋπολογισμού είναι – λογιστικώς – «πειραγμένα». Περιμένει να εισπράξει φόρους και ανάλογα με τον ρυθμό των εισπράξεων το υπουργείο Οικονομικών τακτοποιεί τις πάγιες εκκρεμότητες του και ότι απομείνει κατευθύνεται στα έκτακτα. Όπως είναι οι αποζημιώσεις των αγροτών. Και φέτος τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα – για τον προϋπολογισμό εννοώ – διότι μειώνεται ο ρυθμός αύξησης του «πληθωρισμού των τροφίμων», στον οποία και οφείλεται το πρωτογενές πλεόνασμα!

Στις εκλογές!

Ως εκ τούτου και οι αγρότες καλό είναι να χαμηλώσουν τις προσδοκίες τους. Η κυβέρνηση το πιο πιθανό είναι να τους αφήσει να εξαντληθούν. Εκτός κι υπάρξουν άλλου είδους εξελίξεις – όπως κλείσιμο των εθνικών οδών. Τότε βεβαίως θα αναλάβει δράση ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης! Αλλά και οι αγρότες – ιδιαίτερα της Θεσσαλίας – μετά από το «χουνέρι» που έκαναν στο Μέγαρο Μαξίμου στις περιφερειακές εκλογές, έχω την εντύπωση ότι θα κινηθούν ανάλογα και στις ευρωεκλογές. Ε, και κάποτε θα γίνουν και εθνικές εκλογές….

Το Ελληνικό

Μπορεί τα νέα από τη διοίκηση της Lamda Development για την πορεία του project του Ελληνικού να μην είναι τόσο τακτικά, ωστόσο, όποιος περνά από την παραλιακή της Ποσειδώνος είναι εύκολο να διακρίνει τα έργα που τρέχουν.

Όπως για παράδειγμα ο Riviera Tower, ο πράσινος ουρανοξύστης των 200 μέτρων, σιγά, σιγά σηκώνεται, όπως λένε και στη γλώσσα της οικοδομής. Επίσης είναι ορατές και οι εργασίες της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος καθώς και άλλων έργων υποδομής.

Η Άκτωρ

Τις τελευταίες ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας και μία πληροφορία.

Πως ανάδοχος για το έργο της ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού «The Hellinikon Park» είναι η εταιρεία Άκτωρ μέλος, πλέον, του ομίλου της Intrakat.

Οι πηγές μου, μου λένε, πως η Άκτωρ μάλλον έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος ανάδοχος για το έργο του πάρκου.

Για την ιστορία να θυμίσω πως στην πλήρη ανάπτυξη του το πάρκο θα κοστίσει περί τα 250 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση του έργου ανέρχεται στα 80 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν εντός του 2024 και θα ολοκληρωθούν το 2026.

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα λένε οι πηγές μου θα μάθουμε κι επίσημα για τον ανάδοχο του έργου.

Το ΤΑΙΠΕΔ

Δεν κρύβουν τη χαρά τους στο ΤΑΙΠΕΔ για την επιτυχή έκβαση της δημόσιας εγγραφής για την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Ένα μεγάλο και δύσκολο εγχείρημα το οποίο αποσκοπούσε αφενός στη διάθεση του πακέτου μετοχών που κατείχε (30%) αλλά και την εισαγωγή όλων των μετοχών του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά με τη δημόσια εγγραφή να συγκεντρώνει προσφορές 8 δισ. ευρώ σχεδόν 10 φορές πάνω από τα κεφάλαια που είχαν αποτιμηθεί.

Επόμενο project

Το ερώτημα που τίθεται είναι τι έχει πια μπροστά του το ΤΑΙΠΕΔ κι εννοώ αν διαθέτει τόσο μεγάλο asset για την αξιοποίηση του. Είτε με τη διαδικασία της παραχώρησης είτε με την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών ή ακόμα και με διαγωνισμό για την πώληση μετοχών εκτός κεφαλαιαγοράς.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάποιο μεγάλο περιουσιακό στοιχείο προκειμένου να αξιοποιηθεί άμεσα και να προσελκύσει τόσα κεφάλαια.

Στις προτεραιότητες πλέον του ΤΑΙΠΕΔ είναι το κλείσιμο εκκρεμοτήτων όπως η ολοκλήρωση συμβάσεων παραχώρησης ή το κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής από προηγούμενες διαδικασίες αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων.

Αυτά είναι τα λιμάνια Ηρακλείου και Καβάλας, η Εγνατία και η Αττική Οδός.

Παράλληλα, ετοιμάζεται σιγά, σιγά και ο διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories