
Στην Κίνα μπήκαν από το προηγούμενο Σάββατο στη χρονιά του Δράκου και όπως κάθε χρόνο, η κινεζική Πρωτοχρονιά γιορτάζεται δεόντως για πολλές ημέρες. Πολλοί είναι αυτοί που ελπίζουν ότι το πνεύμα του Δράκου θα εγκαινιάσει μια χρονιά ανάπτυξης, ανθεκτικότητας και επιτυχίας.Και η ναυτιλία όπως τα πολλά προηγούμενα χρόνια «επενδύει» στην Κίνα, καθώς είναι ο μεγαλύτερος διά θαλάσσης εισαγωγέας άνθρακα, πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αέριου, αλλά και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων και άλλων αγαθών, στηρίζοντας έτσι όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους.
Ωστόσο τις επόμενες ημέρες αναμένεται «παύση εργασιών» καθώς πολλά εργοστάσια και λιμάνια κλείνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επηρεάζοντας ενδεχομένως την εισαγωγική δραστηριότητα, αναφέρει σε ένα σημείωμά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Κίνα: Τι σημαίνει ο επίμονος αποπληθωρισμός της Κίνας για τον κόσμο
Το κατά πόσον, λοιπόν, η δυναμική που καταγράφηκε τον Ιανουάριο στις εισαγωγές θα διατηρηθεί μετά τις εορταστικές εκδηλώσεις μένει να φανεί. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος γνώρισαν ένα ιδιαίτερα ισχυρό ξεκίνημα τον Ιανουάριο, φθάνοντας σχεδόν σε υψηλό ρεκόρ των 112,57 εκατομμυρίων μετρικών τόνων, λίγο πριν από το ανώτατο όριο του Ιουλίου 2020 των 112,64 εκατομμυρίων τόνων. Οι θαλάσσιες εισαγωγές θερμικού άνθρακα ξεκίνησαν το 2024 επίσης με θετικό πρόσημο, που εκτιμάται σε 27,9 εκατομμύρια τόνους για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αναφέρει ο Xclusiv.
Ομοίως, οι εισαγωγές LNG παρουσίασαν μια ώθηση τον χειμώνα, με τις εκτιμώμενες αφίξεις τον Ιανουάριο να φτάνουν τους 7,77 εκατομμύρια τόνους. Τόσο τα στοιχεία του Δεκεμβρίου όσο και του Ιανουαρίου ξεπέρασαν το προηγούμενο έτος κατά 12,1% και 28% αντίστοιχα, αναδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση.
Η Ινδία
Ομως η ναυτιλία, εκτός από την Κίνα, προσβλέπει και στον άλλο πληθυσμιακό γίγαντα, την Ινδία. Ο Xclusiv σημειώνει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) σε έκθεσή του προβλέπει σημαντική επέκταση του ρόλου της Ινδίας στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου κατά την επόμενη δεκαετία, λόγω της ισχυρής οικονομικής, πληθυσμιακής και δημογραφικής ανάπτυξης. Η αύξηση αυτή αναμένεται να καταστήσει την Ινδία τη μεγαλύτερη πηγή αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την Κίνα ανοίγει την πόρτα στην Ινδία για να αναλάβει αυτή την ηγετική θέση από τώρα έως το 2030, εκτιμά ο Xclusiv. Για να ανταποκριθούν σε αυτή την αναμενόμενη αύξηση της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου, οι ινδικές πετρελαϊκές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στον τομέα της διύλισης. Κατά τα επόμενα επτά χρόνια, αναμένεται να προσθέσουν 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (b/d) νέας δυναμικότητας απόσταξης διυλιστηρίων, ξεπερνώντας κάθε άλλη χώρα εκτός από την Κίνα.
Στόλος
Αναφερόμενος, τέλος, στο σημείωμά του ο Xclusiv στο προφίλ των παγκόσμιων στόλων δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει ότι το ηλικιακό προφίλ των δύο στόλων καταγράφει αντίθετες τάσεις.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων σημείωσε μέτρια αύξηση το 2023, μόλις 1,7%, προσθέτοντας μόνο 141 νέα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και των υποτονικών ναύλων πριν από τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με τα πλοία ηλικίας 0-5 ετών να μειώνονται κατά 10%, τα πλοία ηλικίας 6-15 ετών να μειώνονται κατά 7% και τα πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών να αυξάνονται κατά 20%. Αντίθετα, ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω του σταθερά αυξανόμενου βιβλίου παραγγελιών, με 488 νέα πλοία να εντάσσονται στον στόλο (αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση). Στις προσθήκες κυριάρχησαν τα νεότερα bulkers, με την ηλικιακή ομάδα 0-5 ετών να διευρύνεται κατά σχεδόν 11%, ενώ η ομάδα 6-15 ετών παρουσίασε μικρή μείωση. Ενώ τα πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών αυξήθηκαν κατά 12%, το συνολικό τους μερίδιο παρέμεινε μικρότερο σε σύγκριση με τον στόλο των δεξαμενόπλοιων. Αυτή η απόκλιση αναδεικνύει τη διαφορετική δυναμική που διαδραματίζεται σε κάθε τομέα, με τα δεξαμενόπλοια να αντιμετωπίζουν περιορισμένη επέκταση και γερασμένα πλοία, ενώ το ξηρό χύδην φορτίο απολαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη και νεότερο προφίλ στόλου.
Πηγή: Έντυπη Τα Νέα


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα