
Μετά τις αυξανόμενες επιθέσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας, το Συμβούλιο της ΕΕ δρομολόγησε σήμερα επίσημα την αμυντική επιχείρηση της ΕΕ για την ασφάλεια στη θάλασσα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η επιχείρηση ASPIDES, που ξεκίνησε σήμερα, έχει αμυντική εντολή και θα συνοδεύει και θα προστατεύει τα εμπορικά πλοία στην περιοχή από πιθανές επιθέσεις στη θάλασσα.
Ναυτιλία: Στόχος των Χούθι πλοίο υπό ελληνική σημαία
“Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν θερμά τη σημερινή ανακοίνωση με την οποία ξεκίνησε επίσημα η νέα ευρωπαϊκή επιχείρηση θαλάσσιας ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα. Η κλιμακούμενη κατάσταση στην περιοχή θέτει καθημερινά σε κίνδυνο τους ναυτικούς μας και επηρεάζει όλο και περισσότερο την εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης και τη συνολική οικονομική ασφάλεια, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Η ευρωπαϊκή παρουσία στην περιοχή μέσω της ανάπτυξης της επιχείρησης ASPIDES είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των κινδύνων ασφαλείας για την εμπορική ναυτιλία και θα συμβάλει στη διατήρηση της ασφάλειας των ναυτικών μας. Ενθαρρύνουμε και υποστηρίζουμε όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στην αποκλιμάκωση της κρίσης στην περιοχή, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ECSA.
Η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί βασική οδό για το ευρωπαϊκό εμπόριο και τη διεθνή συνδεσιμότητα της ΕΕ. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ευρώπης.
Η επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES θα δραστηριοποιηθεί κατά μήκος των κύριων θαλάσσιων γραμμών επικοινωνίας στο στενό Baab al-Mandab και στο στενό του Ορμούζ, καθώς και στα διεθνή ύδατα της Ερυθράς Θάλασσας, του Κόλπου του Άντεν, της Αραβικής Θάλασσας, του Κόλπου του Ομάν και του Περσικού Κόλπου.
Διοικητής της επιχείρησης θα είναι ο Αντιπλοίαρχος Βασίλειος Γρυπάρης και Διοικητής της δύναμης ο Υποναύαρχος Stefano Costantino. Το αρχηγείο της επιχείρησης θα εδρεύει στη Λάρισα. Η Επιχείρηση ASPIDES θα συντονίζεται στενά με την EUNAVFOR ATALANTA για να συμβάλει στη θαλάσσια ασφάλεια στον Δυτικό Ινδικό Ωκεανό και στην Ερυθρά Θάλασσα με ομοϊδεάτες εταίρους που συμβάλλουν στη θαλάσσια ασφάλεια στην περιοχή επιχειρήσεων της.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα