Με έσοδα που προσεγγίζουν τα 10 εκατ.. ευρώ το χρόνο από το υφιστάμενο, και με διαθέσιμα αποθεματικά που καλύπτουν την κατασκευή του έργου είναι «απορίας άξιο» γιατί δεν δρομολογείται η ιδέα που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια για την κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ στη Σαντορίνη.
Πέρασαν 42 χρόνια από το τότε που τέθηκε σε λειτουργία το τελεφερίκ στη Σαντορίνη, το 1982, μετά από δωρεά του Ιδρύματος «Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού» το οποίο ιδρύθηκε το 1979 από τον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό.
Το τελεφερίκ στα Φηρά λειτουργεί από το 1982, χάρη στον εφοπλιστή Ευάγγελο Νομικό, ο οποίος χρηματοδότησε την κατασκευή του, δαπανώντας πάνω από 140 εκατομμύρια δραχμές (περίπου 411.000 ευρώ). Ο Ευάγγελος Νομικός, όχι μόνο κατασκεύασε και παρέδωσε το σημαντικό αυτό έργο, αλλά παρέδωσε τα δικαιώματα χρήσης και τους πόρους που προκύπτουν από τη χρήση του στο Δήμο και τις κοινότητες του νησιού, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε αναπτυξιακά έργα. Το τελεφερίκ ενώνει την πόλη των Φηρών με το παλιό λιμάνι ή Γιαλό (Όρμο των Φηρών), στο οποίο αγκυροβολούν τα κρουαζιερόπλοια, οι επιβάτες των οποίων το χρησιμοποιούν για να επισκεφθούν την πόλη των Φηρών και να επιστρέψουν.
Σαντορίνη: Δεύτερο τελεφερίκ ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας
Το τελεφερίκ της Σαντορίνης εξυπηρετεί συνολικά 1200 άτομα την ώρα , σε ύψος 220 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με την διαδρομή διαρκεί 3 λεπτά και είναι κατασκευασμένο από την εταιρεία Doppelmayr® σύμφωνα με τις Αυστριακές προδιαγραφές.
Η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ είναι μια παλιά ιδέα που όμως παρά τις μελέτες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν μέχρι τώρα δεν έχει γίνει πράξη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ξενοδόχων του νησιού Αντώνη Παγώνη το θέμα «κολλάει» στα συναρμόδια υπουργεία. Εγώ ο ίδιος κίνησα το θέμα και κόλλησε στη δεύτερη υπουργική υπογραφή λέει στον ot.gr. ΟΙ εκπρόσωποι της κρουαζιέρας επισημαίνουν επίσης στον ot.gr ότι επί 10 ολόκληρα χρόνια αγωνίζονται προκειμένου να τοποθετηθεί το δεύτερο τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας, αλλά υπάρχουν προσφυγές και αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις. Μάλιστα όπως σημειώνουν για την κατασκευή του δεύτερου τελεφερίκ δεν χρειάζεται καμία κρατική χρηματοδότηση, καθώς το ίδρυμα Νομικού που το διαχειρίζεται έχει τις απαραίτητες πιστώσεις.
«Θα λύσει πολλά προβλήματα»
Το δεύτερο τελεφερίκ θα επέλυε πολλά προβλήματα διαχείρισης του όγκου των επιβατών, τονίζουν. Η κρουαζιέρα «πιέζει» επιπλέον το νησί συμβάλλοντας περίπου το 1/3 στον τουριστικό όγκο. Το 2023 έφτασαν με κρουαζιερόπλοια στην Σαντορίνη σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) 1.298.968 επισκέπτες και είναι αυτός ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός σε ελληνικό προορισμό μετά τον Πειραιά (1.500.000 περίπου επιβάτες). Όμως αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.
Το 2023 η ο αριθμός των επισκεπτών με κρουαζιέρα στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 472.366 (+57,15% ποσοστιαία), ενώ για το 2024 προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας θα ξεπεράσει το 1,5 εκατ.
Δεν μπορούμε να πούμε στον κόσμο να μην έρχεται τη Σαντορίνη, λέει ο κ. Παγώνης. Αυτό που χρειάζεται είναι καλύτερη διαχείριση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων . Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Ζώρζος, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιών το οποίο θα προβλέπει όπως και παλαιότερα που ήταν σε εφαρμογή 8.000 επισκέπτες κρουαζιέρας την ημέρα. Για φέτος πάντως που το σύστημα δεν εφαρμόστηκε προβλέπεται ότι για 63 ημέρες της τουριστικής σεζόν θα υπάρχει πρόβλημα στη διαχείριση του όγκου των επισκεπτών. Ανάλογο πρόβλημα θα υπάρχει και το 2025 και η κατάσταση θα αντιμετωπισθεί εκ των ενόντων. Το σύστημα κατανομής (berth allocation) θα τεθεί σε λειτουργία και πάλι από το 2026, με όριο τις 8.000 την ημέρα, καθώς τώρα οι εταιρείες κρουαζιέρας καταρτίζουν τα προγράμματα τους για εκείνη τη χρόνια.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (EEΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς τονίζει στον ot.gr ότι η κατασκευή δεύτερου τελεφερίκ, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, για εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών είναι ώριμο προς επίλυση θέμα.
Η Σαντορίνη είναι πολύ δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας και μεγάλη πηγή εσόδων για το νησί. Φέτος η τουριστική κίνηση εμφανίζεται και πάλι μειωμένη κατά 10-15%. Αυτό σημαίνει πρόβλημα και για όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τα ξενοδοχεία. Τα έσοδα από την κρουαζιέρα είναι συνεπώς πολύ σημαντικά για τα καταστήματα κάθε είδους σημειώνει ο κ. Κουμπενάς.
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.