Οι servicers

Υπάρχει μία κατηγορία επιχειρήσεων που είναι ιδιαίτερα «απεχθείς» στην ελληνική κοινωνία – δικαίως ή αδίκως, ε, και μεταξύ μας όχι τόσο αδίκως, αλλά εν πάση περιπτώση! Πρόκειται για τους λεγόμενους servicers, δηλαδή τις εταιρείες – με έδρα πχ στην … Ουαγκαντούγκου της Αφρικής, που λέει ο λόγος – που έχουν αγοράσει «μπιρ παρά» κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες και ζητούν από τους κατεστραμμένους δανειολήπτες πολλαπλάσια τιμή από την τιμή αγοράς τους. Για να κερδίσουν τουλάχιστον τρεις και τέσσερις φορές τα λεφτά που έδωσαν!

Tάξη;

Επ΄ αυτού μάλιστα ακόμη το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει επιχειρήσει να βάλει «κάποια τάξη». Τώρα αν την έβαλε, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Μεγάλο….

Τους έπιασε!

Όμως ο «άγρυπνος» υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, – ο «φόβος και ο τρόμος των παρανόμων» που έλεγαν και τα παλιά γουέστερν! – τους «τσίμπησε»! Δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά. Ηταν θέμα χρόνου! Τώρα θα δουν «πόσα απίδια πιάνει ο σάκος»….

Στα «μανταλάκια»

Λοιπόν, για να μην σας τα πολυλογώ, ορισμένες εταιρείες εξ αυτών «βγαίνουν στο ντάκο». Διότι έκαναν το μοιραίο λάθος στη διαχείριση της πληροφορίας. Εγιναν οι σχετικές καταγγελίες. Ακολούθησε ο απαραίτητος έλεγχος. Και εμετρήθησαν και ευρέθησαν … ελλιπείς! Κι εντός των επομένων ημερών θα «κρεμαστούν στα μανταλάκια». Προς γνώσιν και συμμόρφωση!

Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης;

Με το αντίστοιχο πρόστιμο βέβαια – που απ΄ ότι μαθαίνω θα είναι … «μπαμπάτσικο»! – το οποίο ωστόσο είναι «σταγών εν τω ωκεανώ» μπροστά στα κέρδη που έχουν. Αλλά αυτά μπορούσε ο άνθρωπος – ο κ. Σκρέκας εννοώ – αυτά έκανε! Ας κάνει και κάτι ο κ. Χατζηδάκης – που εκ της θέσεως του μπορεί περισσότερα….

Και έμποροι…

Όμως ο «ακοίμητος χωροφύλακας» της αγοράς δεν έχει περιοριστεί μόνο στους servicers. Αρκετές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του εμπορίου έχουν λάβει την απανταχούσα για τα δέοντα πρόστιμα. «Συνελήφθησαν» για πλασματικές εκπτώσεις – ξέρετε, στο διάστημα των χειμερινών εκπτώσεων. Οδυνηρό λάθος!

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Κι επίσημα, χθες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινό ανάδοχο για το έργο της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Αντίστροφα

Πλέον, αρχίζει να μετράει αντίστροφα ο χρόνος για την προετοιμασία του έργου από τον όμιλο αλλά και για το ελληνικό δημόσιο το οποίο έχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις προκειμένου να πέσουν και οι τελικές υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης αλλά και για να κυρωθεί το κείμενο από τη Βουλή.

Ο τρίτος οδικός άξονας

Όσον αφορά το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ, να σημειώσουμε ότι ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αυξάνει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων του προσθέτοντας ένα ακόμη έργο μεγάλης και στρατηγικής σημασίας για την οικονομία και τη χώρα συνολικά.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απαριθμεί μέσα σε λίγους μήνες νέες παραχωρήσεις οδικών αξόνων, όπως της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού και τώρα και του ΒΟΑΚ.

Εμπειρία

Και για τους τρεις οδικούς άξονες, όπως παρατηρούν αναλυτές, η εισηγμένη κονταροχτυπήθηκε με δυνατούς παίκτες της αγοράς πετυχαίνοντας χατ τρικ… στους διαγωνισμούς.

Αυτό που μέτρησε στις οικονομικές προσφορές που υπέβαλλε ήταν, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εμπειρία του ομίλου και ιδίως του ανθρώπινου δυναμικού της και η ικανότητα να αναλαμβάνει μεγάλα έργα παραχωρήσεων…

Λαθρεμπόριο καυσίμων

Η μεγάλη μάστιγα στην αγορά των υγρών καυσίμων είναι το λαθρεμπόριο. Εδώ και δεκαετίες παρά τη θέσπιση μέτρων και την εγκατάσταση των περιβόητων συστημάτων εισροών – εκροών η παράνομη

διακίνηση συνεχίζεται. Τα αρνητικά αποτελέσματα είναι η τεράστια φοροδιαφυγή αλλά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην αγορά.

FILE PHOTO: A person uses a petrol pump to fuel up a car, as the price of petrol rises, in Lisbon, Portugal, March 7, 2022. Picture taken March 7, 2022. REUTERS/Pedro Nunes/File Photo

Τα διυλιστήρια

Οι δύο μεγάλοι πετρελαϊκούς ομίλους της χώρας, HELLENiQ ENERGY και Motor Oil καθώς και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών έχουν επιδοθεί τα τελευταία χρόνια σε έναν αγώνα για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Νομοθετικές προτάσεις προς την κυβέρνηση αλλά και συστήματα ελέγχου στα πρατήρια και τις δεξαμενές τους είναι ορισμένες από τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει.

Η ΑΑΔΕ

Τα τελευταία χτυπήματα της ΑΑΔΕ, όπως για παράδειγμα το σφράγισμα για πρώτη φορά δύο πρατηρίων για δύο χρόνια φαίνεται να φέρνουν μία ικανοποίηση στις επιχειρήσεις του κλάδου και τα δύο μεγάλα διυλιστήρια. «Επιτέλους, κάτι έχει αρχίσει να κινείται…», μου έλεγχε χαρακτηριστικά πηγή από το χώρο της διύλισης. Βέβαια, μένει να φανεί αν αυτή η δράση θα έχει και συνέχεια…

Η 25η Μαρτίου

Στην εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, συμμετείχε με έναν διαφορετικό τρόπο μία γαλλική πολυεθνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

Ο λόγος για την μεγάλη κατασκευαστική Bouygues, η οποία σε κοινοπαξία με την Intrakat έχουν αναλάβει την κατασκευή του ουρανοξύστη Riviera Tower στο Ελληνικό.

Ελλάς – Γαλλία, συμμαχία

Ο αντιπρόεδρος της Bouygues κ. Christophe Petit ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο LinkedIn μία φωτογραφία από το εργοτάξιο στο Ελληνικό με έναν από τους γερανούς να φέρει την ελληνική σημαία.

Και με το σχόλιο του, το υψηλόβαθμο στέλεχος της κατασκευαστικής σχολίασε: «Η ελληνική σημαία υψώθηκε στην κατασκευή του Riviera Tower προς τιμήν της ημέρας της ελληνικής ανεξαρτησίας. Η ομάδα των Bouygues – Intrakat είναι περήφανη να γιορτάζει αυτήν την ημέρα ως σύμβολο της ελληνογαλλικής φιλικής συνεργασίας»!

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories