Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης και οι αρνητικές επιπτώσεις της θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη αποζημίωση που δόθηκε ποτέ για ναυτιλιακή ασφάλιση, προειδοποίηση ο πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια, μετά την πρόσκρουση ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key την Τρίτη.
«Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκαλυφθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο «Squawk Box Europe» του CNBC.
«Λοιπόν, [είναι] πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για έναν συγκεκριμένο αριθμό. Σε αυτό το σημείο δεν αναμένω ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού ενός σεναρίου καταστροφής. Δείχνει σαν μια πολύ σημαντική απώλεια, δυνητικά τη μεγαλύτερη ασφαλισμένη ζημία ναυτιλίας».
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η Lloyd’s είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντασφαλιστές στον κόσμο — επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που έχουν υποστεί.
«Δευτερεύουσες επιπτώσεις»
Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι, ενώ θα υπάρξουν ξεκάθαρα αξιώσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, οι «δευτερεύουσες επιπτώσεις» είναι αυτές που θα βαρύνουν περισσότερο.
«Πολλές εργασίες πρόκειται να διακοπούν, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα διακοπούν από πλοία που είτε είναι παγιδευμένα μέσα στο λιμάνι είτε προσπαθούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λιμάνι και πλέον δεν μπορούν πλέον, και αυτά τα δευτερεύοντα αποτελέσματα θα χρειαστούν λίγο χρόνο για να επιλυθούν», υπογράμμισε.
Η Βαλτιμόρη είναι το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Οι φορείς εκμετάλλευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο στο εμπόριο .
Οι αναλυτές της Morningstar DBRS ανέφεραν σε σημείωμά τους ότι οι ασφαλισμένες ζημίες μπορεί να ανέλθουν μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το χρονικό διάστημα που θα μείνει αποκλεισμένο το λιμάνι . Ένα τέτοιο ποσοστό θα ξεπερνούσε το τρέχον υψηλότερο ποσό, το οποίο καταβλήθηκε στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012.
Ασφάλιστρα
Είναι πιθανό να ενεργοποιηθούν διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια για την θαλάσσια ευθύνη και τη διακοπή του κύτους, της περιουσίας, του φορτίου και της επιχείρησης.
«Παρά τις βαριές ασφαλισμένες ζημίες, αναμένουμε ότι θα παραμείνουν διαχειρίσιμες για τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς θα περιλαμβάνουν μια μεγάλη και διαφοροποιημένη ομάδα καλά κεφαλαιοποιημένων ασφαλιστών και αντασφαλιστών», δήλωσε ο Morningstar.
Η Barclays τοποθετεί τις πιθανές ασφαλιστικές αξιώσεις μεταξύ 1 και 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με σημαία Σιγκαπούρης ναυλώθηκε από τον δανικό ναυτιλιακό γίγαντα Maersk και μετέφερε το φορτίο των πελατών της, αλλά το διαχειριζόταν η εταιρεία ναυλωμένων πλοίων Synergy Group. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του πριν χτυπήσει στη γέφυρα.
Έρευνες θα διεξαχθούν από τις αρχές τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στις ΗΠΑ για τη διαπίστωση νομικής ευθύνης, ως μέρος μιας περίπλοκης διαδικασίας που μπορεί να διαρκέσει μήνες ή χρόνια.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση