Δώδεκα χρόνια κράτησε η όχι και τόσο θερμή «σχέση» μεταξύ της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (οικογένεια Σεπετά) και της ΕΨΑ (οικογένεια Τσαούτου), αλλά αντί στον «γάμο» χθες κατέληξε στον «χωρισμό».
Η περσινή απόφαση της οικογένειας Τσαούτου να μεταβιβάσει τον έλεγχο της ιστορικής εταιρείας στο επενδυτικό ταμείο SMERemediumCap υπό τον πρώην τραπεζίτη Νίκο Καραμούζη, την οποία οι Σεπετάδες έμαθαν από τα οικονομικά sites και τις εφημερίδες (!), είχε προδιαγράψει λίγο-πολύ τη χθεσινή εξέλιξη.
«Βγαίνει» από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων – Αγοραστής ο Νίκος Καραμούζης
Άλλωστε από την αρχή, δηλαδή από το καλοκαίρι του 2012 όταν η γιαννιώτικη οικογένεια εξαγόρασε το 25% της ΕΨΑ που έως τότε κατείχε η γνωστή εταιρεία λευκαντικών Εύρηκα, οι Βολιώτες αντιμετώπιζαν την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ως ανταγωνιστή. Κάτι που έγινε εντονότερο όταν οι γιαννιώτες λάνσαραν τα δικά τους αναψυκτικά με το σήμα Βίκος το 2014.
Παρότι έγιναν προσπάθειες για συνεργασία δεν ευδοκίμησαν ποτέ με την κάθε μια εταιρεία να προχωρά αυτόνομα.
Κάπως έτσι φθάσαμε στην ανακοίνωση για την πώληση του 25% από την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων στην Αγριά Εμπορική Α.Ε.
Υπενθυμίζεται ότι η Αγριά Εμπορική είναι η εταιρεία που πλέον ελέγχει την ΕΨΑ, με το ποσοστό του SMERemediumCap να φθάνει πλέον στο 87%.
Για την ιστορία να σημειωθεί ότι πέρσι όταν η 100χρονη ΕΨΑ άλλαξε σελίδα ιδιοκτησιακά, η διοίκηση της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων πήρε άμεσα την απόφαση να παραμείνει επενδυτικά στην εταιρεία συμμετέχοντας στην πρώτη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 3,2 εκατ. ευρώ.
Δεν συνέβη το ίδιο στη δεύτερη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 5,1 εκατ. ευρώ, που αποφασίστηκε στη Γ.Σ. της ΕΨΑ στις 26 Μαρτίου εφέτος και «μετά από φιλικές και γόνιμες συζητήσεις», όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του SMERemediumCap, Νίκος Καραμούζης αποφασίστηκε «ότι θα ήταν καλύτερο για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, να ακολουθήσουν ανεξάρτητη επιχειρηματική πορεία, με την αγορά από την SMERC του ποσοστού μετοχικής συμμετοχής της εταιρείας Ηπειρωτικών Εμφιαλώσεων στην ΕΨΑ, έτσι ώστε και οι δυο εταιρείες να υλοποιήσουν απρόσκοπτα τα δικά τους φιλόδοξα σχέδια και στρατηγική ανάπτυξης, χωρίς αμοιβαίες δεσμεύσεις και περιορισμούς, σε ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον».
Η παθητική επένδυση
«Δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδυτές στο σχήμα αυτό» δήλωσε ο πρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Πέτρος Σεπετάς, σημειώνοντας ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στο μεγάλο επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας.
Σε κάθε περίπτωση επικοινωνία μεταξύ των δύο οικογενειών δεν υπήρχε, αναφέρουν όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα. Μάλιστα το είχε πει ξεκάθαρα και ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, marketing director της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιάλωσεων κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης τον Νοέμβριο του 2022, όταν είχε αρχίσει η συζήτηση περί ενδεχόμενης εισόδου επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΨΑ, χαρακτηρίζοντας την επένδυση «παθητική».
Θα (ξανά) συναντηθούμε
Επειδή στις μπίζνες όλα είναι πιθανά, ιδιαίτερη σημασία έχει μια αποστροφή της δήλωσης του Πέτρου Σεπετά, καθώς άφησε ένα παράθυρο μελλοντικής συνεργασίας, λέγοντας ότι η αποεπένδυση από την ΕΨΑ δεν σημαίνει ότι «οι δρόμοι μας δεν θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον».
Δεδομένου ότι ο τωρινός ιδιοκτήτης της ΕΨΑ είναι fund και κάποια στιγμή θα προχωρήσει σε exit ορισμένοι ερμηνεύουν αυτή τη δήλωση ως «υποθήκη» μελλοντικού ενδιαφέροντος από την πλευρά της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων για ολόκληρη την ΕΨΑ. Αυτό όμως μένει να αποδειχθεί στο μέλλον.
Το «αποτύπωμα» των δύο εταιρειών
Το ισχυρό «χαρτί» της γιαννιώτικης εταιρείας παραμένει το νερό, όπου σύμφωνα με τη διοίκηση βρίσκεται στην πρώτη θέση σε επίπεδο μεριδίων, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζουν και τα αναψυκτικά, καθώς οι πωλήσεις τους το πρώτο δίμηνο εφέτος ενισχύθηκαν παρότι η συνολική αγορά εμφανίζεται «καθισμένη». Μάλιστα σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, οι πωλήσεις των αναψυκτικών Βίκος είναι στην πρώτη θέση μετά τα μερίδια που έχουν οι πολυεθνικές (Coca Cola HBC, PepsiCo) με ποσοστό 6,8%.
Από την άλλη πλευρά η ΕΨΑ που πρωταγωνιστεί στην κατηγορία της λεμονάδας, σημείωσε αύξηση τζίρου περί το 20% το 2023, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ενώ έχει καταρτίσει επενδυτικό πλάνο για ενίσχυση των υποδομών και εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της.
Latest News
Εξυπηρέτηση εταιρικού χρέους και rollover σε περιβάλλον υψηλών επιτοκίων - SOS από ΕΚΤ
Ποιος κλάδος έχει πληγεί περισσότερο - Τι καλούνται να κάνουν οι τράπεζες
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Eurobank: Ιστορικό υψηλό στη λειτουργική κερδοφορία με μπόνους από το εξωτερικό
Μέρισμα για το 2023 μόνο σε μετρητά - Τι είπε ο CEO, Φωκίων Καραβίας στους αναλυτές
Trastor: Από αύριο στο ταμπλό του ΧΑ οι νέες μετοχές από την ΑΜΚ
Μετά την αύξηση, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε €122.334.819,
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Eurobank: Αύξηση 50,1% στα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο - Μέρισμα στα 0,09 ευρώ/μετοχή
Ποσοστό 38% των καθαρών κερδών από τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρή κερδοφορία για το α' τρίμηνο - Στα 338 εκατ. τα EBITDA
Η στρατηγική του ομίλου και οι στόχοι του β΄ τριμήνου
Θεοδωρόπουλος για την προεδρία του ΣΕΒ: Να μην διασπαστούμε σε παλιά και νέα τζάκια
Ποιες είναι οι προκλήσεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις