
Οι παγκόσμιες ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή ειδήσεων και την παραπληροφόρηση αυξάνονται, σύμφωνα με έκθεσηπου δημοσιεύτηκε από το Reuters Institute for the Study of Journalism, θέτοντας νέες προκλήσεις για τους δημοσιογρσαφικούς οργανισμούς που ήδη αγωνίζονται να προσελκύσουν κοινό.
Η ετήσια Digital News Report του ινστιτούτου που δημοσιεύτηκε σήμερα, η οποία βασίζεται φέτος σε έρευνες σε σχεδόν 100.000 ανθρώπους σε 47 χώρες, προσφέρει μια εικόνα των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα μέσα ενημέρωσης για την αύξηση των εσόδων και τη διατήρηση των επιχειρήσεων.
Η Meta διακόπτει την κυκλοφορία μοντέλων AI στην Ευρώπη
Τα Newsrooms παγκοσμίως εργάζονται για να αντιμετωπίσουν μια νέα πρόκληση με τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, καθώς οι τεχνολογικοί γίγαντες και οι startups όπως η Google και η OpenAI κατασκευάζουν εργαλεία που μπορούν να προσφέρουν περιλήψεις πληροφοριών και να «αντικαταστήσουν» την επισκεψιμότητα από ειδησεογραφικούς ιστότοπους.
Ωστόσο, η έκθεση διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές είναι καχύποπτοι σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία περιεχομένου ειδήσεων, ιδιαίτερα για ευαίσθητα θέματα όπως η πολιτική.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 52% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ και το 63% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι θα ένιωθαν άβολα με ειδήσεις που παράγονται κυρίως με τεχνητή νοημοσύνη. Στην έκθεση συμμετείχαν 2.000 άτομα σε κάθε χώρα, σημειώνοντας ότι οι ερωτηθέντες αισθάνονταν πιο άνετα με τις παρασκηνιακές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν τη δουλειά των δημοσιογράφων πιο αποτελεσματική.
«Ήταν έκπληξη το επίπεδο της καχυποψίας», είπε ο Νικ Νιούμαν, ανώτερος ερευνητικός συνεργάτης στο Reuters Institute και επικεφαλής συγγραφέας της Digital News Report. «Οι άνθρωποι είχαν γενικά φόβους για το τι θα μπορούσε να συμβεί με την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη του περιεχομένου».
Οι ανησυχίες για το περιεχόμενο ψευδών ειδήσεων στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι, με το 59% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ανήσυχοι. Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο στη Νότια Αφρική και τις ΗΠΑ στο 81% και 72%, αντίστοιχα, καθώς και οι δύο χώρες διεξάγουν εκλογές φέτος, αναφέρει η έκθεση.
Μια άλλη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί είναι η γενική απροθυμία του κοινού να πληρώσει για συνδρομές ειδήσεων. Μετά από κάποια ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 17% των ερωτηθέντων σε 20 χώρες δήλωσαν ότι πλήρωσαν για διαδικτυακές ειδήσεις, ένα ποσοστό που παρέμεινε αμετάβλητο τα τελευταία τρία χρόνια, αναφέρει η έκθεση.
Ένα σημαντικό ποσοστό των συνδρομητών ειδήσεων στις ΗΠΑ ήταν επίσης πιθανό να πληρώνουν μειωμένες τιμές λόγω δοκιμών ή προσφορών, με το 46% να πληρώνει λιγότερο από την πλήρη τιμή για τις συνδρομές τους.
Η στροφή σε εναλλακτικές
Οι παράγοντες επιρροής ειδήσεων διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο από τους κύριους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης στην παράδοση των ειδήσεων στους χρήστες δημοφιλών διαδικτυακών πλατφορμών όπως το TikTok, αναφέρει το Reuters.
Σε έρευνα με περισσότερους από 5.600 χρήστες του TikTok που δήλωσαν ότι χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή για ειδήσεις, το 57% είπε ότι έδινε προσοχή κυρίως σε μεμονωμένες προσωπικότητες, έναντι 34% που είπε ότι παρακολουθούσε κυρίως δημοσιογράφους ή επωνυμίες ειδήσεων.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ειδησεογραφικές αίθουσες πρέπει να οικοδομήσουν μια άμεση σχέση με το κοινό τους, ενώ επίσης «χρησιμοποιούν στρατηγικά τις πλατφόρμες για να συνδεθούν με ανθρώπους που είναι πιο δύσκολο να προσεγγίσουν, όπως το νεότερο κοινό», είπε ο Νιούμαν. «Βλέπουμε ότι αυτοί οι influencers έχουν μεγαλύτερο ρόλο στις πλατφόρμες».
Το Digital News Report ερεύνησε ανθρώπους στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Αργεντινή και τη Βραζιλία, ζητώντας τους να ονομάσουν έως και τρεις mainstream ή εναλλακτικούς λογαριασμούς που ακολουθούν για τις ειδήσεις.
Τα 10 κορυφαία άτομα που αναφέρθηκαν από τους ερωτηθέντες στις ΗΠΑ είναι περισσότερο γνωστά για την προσφορά πολιτικών σχολίων παρά για πρωτότυπη συλλογή ειδήσεων, σημειώνει η έκθεση.


Latest News

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Στις συμπληγάδες ΗΠΑ - Κίνας ο γίγαντας των ημιαγωγών Nvidia - Τι ζητά ο Χουάνγκ στο Πεκίνο;
Ο Τζένσεν Χουάνγκ, CEO της Nvidia, θα απαιτήσει άδειες για να εξάγει το μικροτσίπ H20 AI στην Κίνα

Ιταλική εφημερίδα δημοσίευσε ένθετο γραμμένο από ΑΙ
Μετά τον πρώτο μήνα δοκιμών, η ιταλική εφημερίδα Il Foglio προσέλαβε το σύστημα ως μόνιμο υπάλληλο.

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Η TDK φέρνει επανάσταση στη δημιουργική ΑΙ
Η TDK κατέγραψε χρόνους απόκρισης 20 τρισεκατομμυρίων του δευτερολέπτου στη δοκιμή για τη βελτίωση των ταχυτήτων μεταφοράς δεδομένων

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες