O ανταγωνισμός για την κυριαρχία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλά κρατεί. Η Κίνα, που είναι ο ανερχόμενος παίκτης στην αγορά έχει βάλει ως στόχο να εισέλθει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι, αυτό το Σάββατο, όταν η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Γερμανίας μπαίνει στο γήπεδο του Ντόρτμουντ, μια παρτίδα γεωοικονομικού σκακιού θα λαμβάνει χώρα στο περιθώριο, με διακυβεύματα που ξεπερνούν το Euro.
Καθώς οι φίλαθλοι επικεντρώνονται στην έκβαση του αγώνα με τη Δανία για μια θέση στα προημιτελικά, η κινεζική BYD επιδιώκει με το επιθετικό της μάρκετινγκ να επιφέρει ένα πλήγμα στην Volkswagen στην ίδια της τη χώρα και ταυτόχρονα να εμβαθύνει την έκθεση της Γερμανίας στην Κίνα, σημειώνει το Bloomberg. Η BYD είναι χορηγός και του Copa America 2024.
Στο… τιμόνι οι κινεζικές εταιρείες – Στόχος το 33% της παγκόσμιας αγοράς έως το 2030
Με τον γερμανικό γίγαντα με έδρα το Βόλφσμπουργκ να δυσκολεύεται να βάλει σε τροχιά τη στρατηγική του για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BYD αυξάνει την πίεση ως χορηγός του τουρνουά. Παράλληλα η BYD τοποθετεί οχήματα σε ζώνες φιλάθλων σε όλη τη Γερμανία για να παρουσιάσει χαρακτηριστικά όπως το καραόκε στο αυτοκίνητο και να προσφέρει εισιτήρια μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα η ευρωπαϊκή σελίδα της BYD στο X είναι γεμάτη αναρτήσεις για το Euro 2024.
Electric passion vibes and karaoke magic at BYD’s Fan Zone in Frankfurt!
From immersive karaoke fun to exploring our innovative electric models, fans had a blast. What would you sing to win the karaoke cup?#UnitedByDreams #BYD #BuildYourDreams pic.twitter.com/YIvcoWUzf6
— BYD Europe (@BYD_Europe) June 24, 2024
Όπως και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η BYD θέλει απεγνωσμένα να εισέλθει στην Ευρώπη. Με το Πεκίνο να έχει δώσει γενναιόδωρες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα και οι πολιτικές εντάσεις με τις ΗΠΑ να είναι υψηλές, η Ευρώπη είναι δυνητικά η πιο επικερδής αγορά αλλά ακόμη και εκεί, οι αντίξοες συνθήκες εντείνονται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να αρχίσει να επιβάλλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής την επόμενη εβδομάδα. Τα οχήματα της BYD όμως θα αντιμετωπίσουν σχετικά χαμηλούς δασμούς ύψους 17,4%.
Παρά την απειλή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Γερμανία προσπαθεί να αποτρέψει ή τουλάχιστον να αμβλύνει τους δασμούς της ΕΕ, λόγω των δεσμών μεταξύ των δύο οικονομιών. Κατασκευαστές όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz βασίζονται στην Κίνα για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους και ορισμένοι στέλνουν μοντέλα EV που κατασκευάζονται εκεί στην Ευρώπη.
Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ ταξίδεψε στην Κίνα την περασμένη εβδομάδα για να συζητήσει το θέμα και η Κίνα έθεσε στο τραπέζι πρόταση όπως η μείωση του δικού της δασμού 15% στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού σε αντάλλαγμα για τη βοήθεια της Γερμανίας στην κατάργηση των εισφορών EV, σημειώνει το Bloomberg.
Ως τώρα τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν υψηλές πωλήσεις στην ΕΕ
Μέχρι στιγμής, η πιο επιτυχημένη εταιρεία βάσει πωλήσεων στην Ευρώπη είναι η SAIC. Η ιδιοκτήτρια της βρετανικής μάρκας MG με έδρα τη Σαγκάη πούλησε περίπου 97.000 αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Συγκριτικά, η VW σε όλη την περιοχή πούλησε συνολικά 5,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Παρά το γεγονός ότι ξεπέρασε τη VW στην Κίνα πέρυσι, η BYD δυσκολεύεται να κερδίσει έδαφος στην Ευρώπη. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, πούλησε λίγο περισσότερα από 13.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics. Κερδίζει όμως πόντους με το μάρκετίνγκ της.
The VTOL technology at BYD is transforming the way fans are enjoying the UEFA Euro 2024.
BYD Leipzig fanzone, from interactive to innovative demonstrations, our passion is moving and inspiring fans everywhere. #UnitedByDreams #BYD #BuildYourDreams pic.twitter.com/2qbRkSMFDg
— BYD Europe (@BYD_Europe) June 22, 2024
Η BYD προσέλκυσε περαστικούς στην Πύλη του Βρανδεμβούργου καλώντας τους να δοκιμάσουν δύο αμιγώς ηλεκτρικά και ένα plug-in υβριδικό SUV χρησιμοποιώντας τραπεζάκια με ποδοσφαιράκι. Να σημειωθεί πως η σελίδα της BYD διαθέτει αυτή τη στιγμή μικρό αριθμό ακολούθων (10,3 χιλιάδες) και τα βίντεο στο λογαριασμό αυτό φτάνουν από 1-2 χιλιάδες προβολές.
Στην Ευρώπη, το 36% των αγοραστών αυτοκινήτων που γνωρίζουν τις κινεζικές μάρκες θα εξέταζαν το ενδεχόμενο αγοράς ενός μοντέλου BYD, σύμφωνα με μια έρευνα του Απριλίου σε περίπου 2.000 ερωτηθέντες από την εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Horváth. Έξι μήνες νωρίτερα, το ποσοστό αυτό ήταν 10%.
«Αυτό είναι ήδη ένα σημάδι του αποτελέσματος του Euro», δήλωσε ο Γκέοργκ Μρούσεκ της Horváth. «Βλέπουμε ένα αυξανόμενο άνοιγμα προς τους κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη».
Η αποδοχή των κινεζικών μαρκών από τους Ευρωπαίους καταναλωτές παραμένει ένα βασικό εμπόδιο, καθώς η πλήρης στροφή της Κίνας προς τα αυτοκίνητα νέας γενιάς αποδίδει καρπούς όσον αφορά την τεχνολογία. Τα τελευταία δύο χρόνια, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει τους Γερμανούς ανταγωνιστές τους όσον αφορά την εγκατάσταση καινοτομιών (όπως μια περιστρεφόμενη οθόνη αφής 15,6 ιντσών στο BYD Seal), σύμφωνα με μελέτη του Center of Automotive Management.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»