Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ηγετικές ομάδες των εταιρειών σήμερα είναι η προσέλκυση ταλέντου στις ομάδες τους. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ηγετικές ομάδες σήμερα αποτελεί η προσέλκυση ταλέντου στις ομάδες τους. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και η έλευση της Generation Z στην αγορά εργασίας, επιβάλλουν την προσαρμογή στις νέες συνθήκες και την διαμόρφωση μιας νέας εταιρική κουλτούρας.

Το κατά πόσο, όμως, γνωρίζουν τελικά οι ίδιες ηγετικές ομάδες τις πραγματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι από αυτές είναι ζητούμενο.

Αγορά εργασίας: Η «συνταγή» για να αυξηθεί το εργατικό δυναμικό στην Ελλάδα

Στην έρευνα της Reborrn σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο και Νότια Κορέα, περισσότεροι από 800 εργαζόμενοι μεγάλων εταιρειών (<250 άτομα), ισάριθμα κατανεμημένων ανάμεσα στις τρεις αγορές, οι συμμετέχοντες επέλεξαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν από μια λίστα 30 επιλογών, αξιολογώντας τόσο τη συχνότητα όσο και τη σημαντικότητά τους.

Σκοπός της έρευνας ήταν να αναδείξει μια πρώτη εικόνα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εργαζόμενοι, να παρέχει ένα συγκριτικό πλαίσιο ανάμεσα στις τρεις αγορές, και να αποτελέσει τροφή για σκέψη για τις ηγετικές ομάδες των εταιρειών.

Στην Ελλάδα 

  1. Δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά των εργαζομένων αρκετά συχνά (72,3%)
  2. Το σκεπτικό των αποφάσεων δεν είναι πάντα ξεκάθαρο (67,7%)
  3. Ακούγονται μόνο όσοι είναι πιο εξωστρεφείς (63,1%)
  4. Η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στους μετόχους έναντι των εργαζομένων (60%)
  5. Λειτουργούμε σαν όλα να είναι επείγοντα (59,2%)
  6. Δεν αφιερώνουμε αρκετό χρόνο για να πειραματιστούμε με καινοτόμες λύσεις (56,2%)
  7. Οι ομάδες λειτουργούν σαν κλειστά συστήματα. Δεν υπάρχει διαφάνεια μεταξύ των ομάδων (54,6%)
  8. Υπάρχει έλλειψη ειλικρίνειας και άμεσης ανατροφοδότησης (53,8%)
  9. Δίνουμε μεγαλύτερη προτεραιότητα στις υποκειμενικές απόψεις απ’ ό,τι στα αντικειμενικά δεδομένα (53,1%)
  10. Δίνουμε προτεραιότητα στα βραχυπρόθεσμα έργα αντί στα μακροπρόθεσμα (51,9%)

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η επιλογή «Δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά των εργαζομένων αρκετά συχνά» επιλέχθηκε από το 62% των ερωτηθέντων στο σύνολο του δείγματος της έρευνας, δηλαδή και στις τρεις αγορές, σχηματίζοντας έτσι την πιο συχνή πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σήμερα. Ωστόσο, τα 2/3 των συμμετεχόντων της έρευνας που επέλεξαν αυτή την πρόκληση προέρχονται από την Ελλάδα, εγείροντας ανησυχιες και έντονους προβληματισμούς για το τρόπο που οι εταιρείες διαχειρίζονται το ταλέντο τους στην χώρα μας.

Επισημάνσεις

Μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις που προκύπτουν από την έρευνα είναι οι εξής:

  • Οι προκλήσεις των εργαζομένων διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η κυρίαρχη επιλογή ήταν η «Έλλειψη αναγνώρισης», σε αντίθεση με τις άλλες δύο αγορές. Το Ηνωμένο Βασίλειο τοποθετεί πρώτη την επιλογή «Λειτουργούμε σαν όλα να είναι επείγοντα» ενώ η Νότια Κορέα την πρόκληση «Δεν είναι σαφές ποιος έχει την ευθύνη της λήψης αποφάσεων», με το κάθε δείγμα να δίνει διαφορετική προτεραιότητα στις υπάρχουσες επιλογές.
  • Οι νέοι εργαζόμενοι είναι οι μόνοι που προτεραιοποιούν ως πρόκλησεις τα ζητήματα στρατηγικής. Παρότι βρίσκεται στην αρχή της καριέρας του, το ηλικιακό group 25-34 στο σύνολο του δείγματος επέλεξε ως βασικό προβληματισμό ένα θέμα στρατηγικής που αφορά τον τρόπο λήψης αποφάσεων. Συγκεκριμένα, η επιλογή «Οι υποκειμενικές απόψεις προτεραιοποιούνται σε σχέση με τα αντικειμενικά δεδομένα» έρχεται πρώτη στην κλίμακα σημαντικότητας για τους νέους, με δείκτη 3.89/4.
  • Οι απόψεις των εργαζομένων και της ηγεσίας των εταιρειών αναφορικά με την καινοτομία διαφέρουν. Η έρευνα ανέδειξε ότι η σημαντικότερη πρόκληση στον τομέα της καινοτομίας για τους εργαζόμενους δεν αποτελεί η «αδυναμία πειραματισμού» ή  «ο φόβος αποτυχίας», όπως συχνά πιστεύουν οι εταιρικές ηγεσίες, αλλά η «αδυναμία υλοποίησης των υφιστάμενων πλάνων» εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το πώς προσεγγίζουν οι εταιρείες την στρατηγική καινοτομίας τους.

Η Κέλλυ Παναγιωτίδου, Managing Partner της REBORRN, δήλωσε σχετικά: «Στη REBORRN έχουμε δουλέψει με τις ηγετικές ομάδες 70 οργανισμών διεθνώς, στοχεύοντας στη βελτίωση των συστημάτων διοίκησής τους, με σκοπό την ευελιξία και την ανθεκτικότητα σε συνεχώς μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα. Παράλληλα με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και τις τεράστιες αλλαγές που αυτή φέρνει, θεωρούμε πως υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που εξαρτώνται από τον ανθρώπινο παράγοντα και τον τρόπο που οι άνθρωποι αξιοποιούν τα τεχνολογικά εργαλεία για να διοικούν τους οργανισμούς τους. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να τρέξουμε αυτή την έρευνα ως μια πρώτη προσπάθεια να σπάσουμε τα στερεότυπα που κυριαρχούν στην αγορά και που συζητούνται συχνά από τις ηγεσίες των εταιριών, και να δώσουμε τον λόγο στους ίδιους τους εργαζόμενους ώστε να αναδείξουν τις προκλήσεις που βιώνουν».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News