
Δεν πέρασε ούτε ένας χρόνος από τον Σεπτέμβριο του 2023 όταν η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen «βάφτιζε» το πρώτο πλοίο της Δανικής Maersk με καύσιμο μεθανόλη δείχνοντας την προτίμηση της ΕΕ, σε αυτό το καύσιμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και ο ναυτιλιακός γίγαντας φαίνεται να κάνει στροφή προς το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο των πλοίων της..
Πληροφορίες την φέρουν να έχει κάνει έρευνα σε ναυπηγεία για μια σειρά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για δικό της λογαριασμό και για ναύλωση χωρητικότητας που θα μπορούσε να της δώσει ένα στόλο τουλάχιστον 22 πλοίων με διπλό καύσιμο LNG.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Όσοι παρακολουθούν στενά την εταιρεία δήλωσαν στο Tradewinds, ότι η Maersk έχει απευθύνει αίτημα υποβολής προτάσεων σε ναυπηγεία για μια σειρά 12 πλοίων χωρητικότητας περίπου 16.000 teu.
Η εισηγμένη στην Κοπεγχάγη Maersk δεν είναι η μόνη που προσελκύεται από το LNG ως καύσιμο τροφοδοσίας των πλοίων. Και η γαλλική CMS CGM η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία στο κόσμο φέρεται να έχει παραγγείλει έως και 12 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου LNG αξίας σχεδόν 2,67 δισ. δολαρίων.
Ο γίγαντας τακτικών γραμμών που ελέγχεται από τον Rodolphe Saade κατονομάζεται ως ο πλοιοκτήτης πίσω από την παραγγελία μιας σειράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανακοίνωσε τη Δευτέρα η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE). Ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος δήλωσε ότι υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή 12 πλοίων τύπου boxships με ναυτιλιακή εταιρεία που εδρεύει στην Ευρώπη. Πολλαπλές ναυπηγικές πηγές δήλωσαν ότι η CMA CGM έχει παραγγείλει τα πλοία αυτά μεταφορικής ικανότητας 15.500 teu το ένα. Με βάση την τιμή, είπαν ότι τα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου LNG.
Οι νέες παραγγελίες έρχονται να προστεθούν και σε αυτές άλλων πλοιοκτητών καθώς τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons δείχνουν ότι ενώ οι παραγγελίες πλοίων με καύσιμο μεθανόλη έχουν υποχωρήσει φέτος, υπήρξαν 109 παραγγελίες πλοίων με δυνατότητα χρήσης LNG από την αρχή του έτους έως τον Ιούνιο.
Αυτό δείχνει ότι το LNG ως καύσιμο έχει γίνει πιο προσιτό σε σχέση με τη μεθανόλη και επίσης διαθέτει ήδη μια καθιερωμένη αλυσίδα εφοδιασμού στη θάλασσα.
Παράλληλα ενισχυτικά λειτουργεί το γεγονός ότι εντείνονται οι προσπάθειες αντιμετώπισης του φαινομένου διαφυγής μεθανίου, όπως έδειξαν και τα αποτελέσματα δύο χρόνων ερευνών της πρωτοβουλίας Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), η οποία απαρτίζεται από ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ναυτιλίας με καύσιμο LNG.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο