Νέα στοιχεία για το τι συμβαίνει όταν οι επικεφαλής ενός έργου μετασχηματισμού ενός οργανισμού διαπιστώνουν πως το πρόγραμμα έχει φτάσει σε σημείο καμπής και βρίσκεται, ή κινδυνεύει να βρεθεί, εκτός πορείας και παρεμβαίνουν με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσής του, αποκάλυψε έρευνα της EY σε συνεργασία με το Saïd Business School του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
Σύμφωνα με την κοινή έρευνα που καταγράφει τις απόψεις 846 ανώτερων διευθυντικών στελεχών και 840 επαγγελματιών, σε 23 χώρες και 16 κλάδους της οικονομίας, αναλύοντας πέντε περιπτωσιολογικές μελέτες (case studies), τα σημεία καμπής παρουσιάζονται σε όλα σχεδόν τα προγράμματα μετασχηματισμού. Συγκεκριμένα, το 96% των ερωτηθέντων βίωσαν τουλάχιστον ένα σημείο καμπής κατά τη διάρκεια ενός έργου, με το 76% να το θεωρούν αναπόφευκτο στο σημερινό απρόβλεπτο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Τα δεδομένα από την τριετή συνεργασία μεταξύ της EY και του Oxford Saïd, δείχνουν ότι τα προγράμματα μετασχηματισμού δεν ακολουθούν γραμμική πορεία, και ότι η παγκόσμια αστάθεια και οι συνεχείς διαταραχές στο επιχειρηματικό πεδίο, οδηγούν στην ανάγκη μίας νέας προσέγγισης στον τρόπο με τον οποίο οι ηγέτες διαχειρίζονται αυτά τα σημεία καμπής, καθώς και το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τόσο εντός, όσο και εκτός του οργανισμού. Σύμφωνα με την έρευνα, στο επίκεντρο αυτής της νέας προσέγγισης βρίσκεται ο άνθρωπος.
Ανθρωποκεντρική προσέγγιση
Η έρευνα διαπιστώνει ότι όταν οι επικεφαλής δεν υιοθετούν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση κατά την πλοήγηση αυτών των σημείων καμπής, οι πιθανότητες να υποαποδώσει το πρόγραμμα μετασχηματισμού αυξάνονται κατά 1,6 φορές, ενώ οι πιθανότητες να βιώσουν οι εργαζόμενοι αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος, φόβο και ανησυχία για την επερχόμενη αλλαγή, αυξάνονται κατά 3,5 φορές.
Ωστόσο, όσοι υιοθετούν μια προσαρμοστική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση σε ένα σημείο καμπής, είναι πιο πιθανό να επαναφέρουν με επιτυχία το πρόγραμμα στην πορεία του, ενώ έχουν τη δυνατότητα να διπλασιάσουν την ταχύτητα ολοκλήρωσης του συνολικού προγράμματος, να βελτιώσουν την ευρύτερη απόδοσή του έναντι των βασικών δεικτών απόδοσης και να υποστηρίξουν την ετοιμότητα του εργατικού δυναμικού για το επόμενο πρόγραμμα μετασχηματισμού.
Η μελέτη εντόπισε ένα νέο πρότυπο που βοηθά τους επικεφαλής και τις ομάδες τους να υλοποιήσουν απρόσκοπτα προγράμματα μετασχηματισμού, το οποίο ξεπερνά τους παραδοσιακούς δείκτες μέτρησης και δίνει έμφαση στη σημασία της κατανόησης του αντίκτυπου και του ρόλου των ανθρώπινων συναισθημάτων, ως σημείων αναφοράς σε ένα πρόγραμμα μετασχηματισμού, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του να τοποθετείται ο άνθρωπος στο επίκεντρο.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, η Ευτυχία Κασελάκη, εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, και Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού της EY Ελλάδος, δήλωσε: «Η διεθνής εμπειρία μας, μάς δείχνει ότι το εγχείρημα του μετασχηματισμού είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και πολλά προγράμματα μετασχηματισμού αποτυγχάνουν. Η έρευνα αυτή της EY, σε συνεργασία με το Saïd Business School του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, επιβεβαιώνει ότι, τοποθετώντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο – όπως είχε αναδειχθεί και σε εκτεταμένη έρευνα της ΕΥ για την ηγεσία της επόμενης δεκαετίας στην Ελλάδα, αλλά και από την εμπειρία της έμφασης στη διαχείριση αλλαγής που υιοθετούν οι πελάτες μας σε επιτυχημένα προγράμματα μετασχηματισμού – αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες αντιμετώπισης των προκλήσεων ενός προγράμματος μετασχηματισμού, συντελώντας, γενικότερα, στην επιτυχημένη ολοκλήρωσή του».
Ο Αχιλλέας Αρβανίτης, εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες και Επικεφαλής Τμήματος Επιχειρηματικού Μετασχηματισμού της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η παγκόσμια αυτή μελέτη, έρχεται να επιβεβαιώσει τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνάς μας για την Ελλάδα, που διαπίστωνε ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις των δράσεων μετασχηματισμού συνδέονται με το ανθρώπινο δυναμικό. Εστιάζοντας στις προκλήσεις αυτές και κινητοποιώντας τους εργαζόμενους μέσα από ένα σαφές και πειστικό όραμα και μια εταιρική κουλτούρα που ενθαρρύνει την αλλαγή, ένας οργανισμός μπορεί να φέρει σε πέρας με επιτυχία ένα έργο μετασχηματισμού και να αξιοποιήσει τις τεράστιες ευκαιρίες που δημιουργούνται».
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης