
Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά στην Ευρώπη παρά τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ, πολύ περισσότερο μετά την πρόσφατη αναθεώρηση. Μάλιστα, για να γίνει αποτρεπτική η ευρωπαϊκή αγορά για την κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας EV θα πρέπει δασνοί να είναι πολύ πιο υψηλοί, στο 50%.
Αυτό εκτιμούν ειδικοί του κλάδου που μίλησαν στο CNBC, οι οποίοι επεσήμαναν τη σημαντική διαφορά μεταξύ των δασμών στην ΕΕ και στις ΗΠΑ και Καναδά.
Ηλεκτροκίνηση: Μειώνεται η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην τελευταία αναθεώρηση που έκανε η ΕΕ τον προηγούμενο μήνα, για την BYD, τη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ο φόρος μειώθηκε στο 17% από 17,4%, για την Geely στο 19,3% από 19,9% και για τη SAIC στο 36,3% από 37,6%.
Ακόμα και πάνω από 50%
Όπως σημειώνει η ερευνητική ομάδα Rhodium, τα παραπάνω ποσοστά όχι μόνο δεν είναι αποτρεπτικά, αλλά για ορισμένες εταιρείες με κάθετη παραγωγή, όπως η BYD, θα πρέπει να είναι ακόμα και υψηλότερα από 50% για να το σκεφτεί σοβαρά μήπως δεν τη συμφέρει η δραστηριοποίηση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι ισχύοντες δασμοί δεν θα είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Joseph McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας έρευνας στον κλάδο αυτοκινήτου, AutoForecast Solutions. «Οι δασμοί στα κινεζικής κατασκευής EV θα δημιουργήσουν δυσκολίες, αλλά όχι εμπόδιο στην είσοδό τους στην αγορά».
Επεσήμανε ότι οι δασμοί της ΕΕ δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο αυτοί που ανακοινώθηκαν από τη Βόρεια Αμερική, δεδομένου ότι οι ευρωπαίοι και οι κινέζοι κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού έχουν μεγάλο βαθμό αλληλεξάρτησης. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον προηγούμενο Μάιο, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησε τον Αύγουστο ο Καναδάς.
Λεπτή ισορροπία
«Είναι μια λεπτή ισορροπία το να προωθηθεί η ευρωπαϊκή παραγωγή χωρίς να επηρεάζονται σοβαρά οι δραστηριότητές τους στην Κίνα», εξήγησε ο McCabe, εννοώντας τους προμηθευτές της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με εξοπλισμό. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται με νεότερες, φθηνότερες προσφορές, παρόλο που η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές μέσω δασμών.
Εάν επηρεαστεί ο κινεζικός τομέας κατασκευής πρωτότυπου εξοπλισμού, ο κίνδυνος αντιποίνων δασμολογικών μέτρων από την Κίνα κατά της Ευρώπης είναι υψηλός, προειδοποίησε ο McCabe.
Πιο φθηνά τα κινεζικά
Σε συνέδριο τον προηγούμενο Μάιο, ο κινεζικός γίγαντας BYD ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει το μοντέλο Dolphin στην ευρωπαϊκή αγορά σε λιγότερο από 21.550 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, το Model 3 της Tesla, το φθηνότερο της μάρκας, πωλείται για 44.480 δολάρια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ακόμη και με την εισφορά 17%, το μοντέλο Dolphin της BYD θα εξακολουθεί να είναι περίπου 23.270 δολάρια φθηνότερο από το εισαγόμενο από την Κίνα Tesla Model 3.
Για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους σκληρούς κινέζους αντιπάλους, η Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος χαμηλού κόστους για την ευρωπαϊκή αγορά σε ανταγωνιστική τιμή περίπου 21.476 δολ. έως το 2027.
«Εάν πρέπει πραγματικά να σκοτώσουν τη βιομηχανία EV στην Κίνα, πρέπει να επιβάλουν δασμούς 300%», δήλωσε στο CNBC ο William Ma, CIO της GROW Investment Group.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία