
Η Airbus προασπίστηκε το καθεστώς του ελεύθερου εμπορίου την Τρίτη, καθώς η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωποη με ένα αυξανόμενο σύμπλεγμα οικονομικών εντάσεων.
Airbus – Boeing: Εξακολουθούν τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών
Ο Διευθύνων Σύμβουλος των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Κίνα είπε ότι η Airbus ήταν «πολύ υπέρ του ελεύθερου εμπορίου» και η παρουσία της εκεί ήταν μια χαρακτηριστικά απεικόνιση καλής συνεργασίας μεταξύ του Πεκίνου και της Ευρώπης.
Η Airbus ξεπέρασε την Boeing ως προμηθευτής σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής ρήξης μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία Τραμπ
Οι εμπορικοί δεσμοί μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας το τελευταίο διάστημα βιώνουν έντονες εντάσεις λόγω της διαμάχης που έχει ξεσπάσει για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Airbus αντιμετωπίζει επίσης ένα πιθανό νέο διατλαντικό ρήγμα μετά τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις εκλογές στις ΗΠΑ με την προεκλογική δέσμευσή του να επιβάλει εκτεταμένους δασμούς.
Ερωτηθείς εάν η Airbus ανησυχεί για την πιθανότητα επιβολής δασμών εν μέσω κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus China, George Xu, είπε ότι ο ευρωπαϊκός όμιλος θεωρεί το ελεύθερο εμπόριο ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια ευημερία.
«Ανυπομονούμε να δούμε αν υπάρχει κάποια πρόοδος σε αυτές τις συζητήσεις», είπε, αναφερόμενος στις συνεχιζόμενες συνομιλίες μεταξύ του Πεκίνου και των Βρυξελλών σχετικά με μια κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.
«Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό και θέλουμε να επικεντρώσουμε τους πόρους μας για να αναπτύξουμε την αγορά της Κίνας και να αναπτύξουμε συνεργασίες με Κινέζους εταίρους».
Η Airbus ξεπέρασε την Boeing ως προμηθευτής σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια μιας εμπορικής ρήξης μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ.
Οι δύο γίγαντες των αεροπλάνων ενεπλάκησαν σε έναν εμπορικό πόλεμο 18 μηνών για τις επιδοτήσεις αεροσκαφών μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ που περιελάμβανε αμοιβαίους δασμούς που επεκτάθηκαν και σε άλλους τομείς όπως τα τρόφιμα και τα είδη πολυτελείας πριν από την πενταετή ανακωχή το 2021.
Airbus: Καθυστερήσεις στην νέα γραμμή παραγωγής στην Τιαντζίν
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στη μεγαλύτερη αεροπορική έκθεση της Κίνας στο Zhuhai, ο Xu είπε ότι η Airbus εμβαθύνει τη βιομηχανική της αλυσίδα στην Κίνα, σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό για το παγκόσμιο αποτύπωμα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
Εξαρτήματα που παράγονται από κινεζικές εταιρείες βρίσκονται σε όλα τα εμπορικά αεροσκάφη Airbus που παράγονται.
Η εταιρεία ελπίζει να δει την κινεζική βιομηχανική αλυσίδα να προμηθεύει παγκόσμιους πελάτες εκτός από τοπικούς, είπε ο Xu.
Η Airbus ίδρυσε για πρώτη φορά επίσημη θυγατρική εταιρεία στην Κίνα το 1994 και η πρώτη της γραμμή συναρμολόγησης εκτός των τεσσάρων ιδρυτικών ευρωπαϊκών χωρών της άνοιξε στην Τιαντζίν το 2008.
Τώρα συναρμολογεί την οικογένεια επιβατικών αεροσκαφών μονού διαδρόμου A320neo στη βόρεια πόλη-λιμάνι.
Το ένα τέταρτο των παραδόσεων από την Τιανζίν το 2024 ήταν σε μη κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Easyjet και Wizzair, είπε ο Xu.
Ωστόσο, σηματοδότησε μια πιθανή καθυστέρηση αρκετών μηνών στο άνοιγμα μιας δεύτερης γραμμής συναρμολόγησης της Airbus στην Τιαντζίν, λέγοντας ότι θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2026.
Η Airbus συμφώνησε να κατασκευάσει τη νέα γραμμή κατά τη διάρκεια μιας κρατικής επίσκεψης στην Κίνα του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν τον Απρίλιο του 2023, σε μια κίνηση να ενισχύσει την πρόσβαση στη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στον κόσμο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φόρι, είπε σε δημοσιογράφους εκείνη την εποχή ότι η επιπλέον γραμμή θα ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Ο Xu είπε ότι η κινεζική πιστοποίηση του αεροσκάφους A330neo εξελίσσεται ομαλά και η πρώτη παράδοση του μοντέλου ευρείας ατράκτου στη χώρα θα μπορούσε να γίνει το 2025.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια