
Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη «έχει τη δύναμη να προκαλέσει μεγάλη ζημιά» στους μουσικούς. Αυττό σχολίασε ο συνιδρυτής των ΑΒΒΑ, Μπιόρν Ουλβέους, μετά από μια έκθεση που έδειξε ότι υπάρχει κίνδυνος η τεχνολογία να κοστίσει στους καλλιτέχνες περίπου το 20% των εσόδων τους μέχρι το 2028.
Συγκεκριμένα, η οικονομική μελέτη, που δημοσιεύθηκε από τη Διεθνή Συνομοσπονδία Εταιρειών Συγγραφέων και Συνθετών (CISAC) την Τετάρτη, διαπίστωσε ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντική πτώση στα έσοδα καθώς η μουσική που δημιουργείται από AI αντικαθιστά τη δουλειά που κάνουν οι άνθρωποι.
ABBA: Πέθανε ο κιθαρίστας του γκρουπ Lasse Wellander
Ο Μπιόρν Ουλβέους, πρόεδρος της CISAC, που ανέθεσε την έρευνα, είπε στους Financial Times ότι είναι «πολύ άδικο» οι εταιρείες τεχνολογίας να μπορούν να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών «χωρίς να τους το ζητούν ή να τους αμείβουν».
Οι ΑΒΒΑ αναφέρθηκαν σε μηνύσεις εναντίον δύο start-ups AI, της Suno και της Udio. Οι εταιρείες ισχυρίζονταν ότι οι start-ups είχαν χρησιμοποιήσει παράνομα τεχνολογία για να αφαιρέσουν μουσική που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα για την παραγωγή τραγουδιών. Η καταγγελία αναφέρθηκε σε ένα τραγούδι που ονομάζεται “Prancing Queen” που μοιάζει πολύ με τη δουλειά του σουηδικού συγκροτήματος.
Η Suno και η Udio αρνήθηκαν τον ισχυρισμό, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία τους δημιουργεί εντελώς νέα μουσική και ότι οι δραστηριότητές τους ισοδυναμούν με δίκαιη χρήση υπάρχοντος υλικού βάσει της νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων.

Αρνητικός για την ΑΙ, αλλά θα την χρησιμοποιούσε
Ο Μπιόρν Ουλβέους είπε ότι είναι σημαντικό για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να θεσπίσουν κανονισμούς για την προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη πλαισίων τεχνητής νοημοσύνης, ώστε οι καλλιτέχνες να αμείβονται δίκαια για τη δουλειά τους.
Παρά το γεγονός ότι παρέχουν μεγάλο μέρος της δημιουργικής παραγωγής που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση της «δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης», οι δημιουργοί μουσικής και οπτικοακουστικών μέσων κινδυνεύουν να χάσουν το 24% και το 21% των εσόδων τους από την τεχνολογία, αντίστοιχα, έως το 2028, σύμφωνα με τη μελέτη CISAC. Αυτό θα ισοδυναμούσε με σωρευτική ζημία 22 δισ. ευρώ σε μια πενταετία.
Αν η τεχνητή νοημοσύνη υπήρχε στη δεκαετία του 1970, οι ΑΒΒΑ θα είχαν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να προτείνει στίχους ή για να προσθέσει άλλα στιλ
Εν τω μεταξύ, τα έσοδα για τους παρόχους τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική και στα οπτικοακουστικά αναμένεται να είναι 9 δισ. ευρώ το 2028, από 300 εκατ. ευρώ τώρα, σύμφωνα με την έκθεση.
Η CISAC -η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερους από 5 εκατομμύρια καλλιτέχνες και συνθέτες- προειδοποιεί ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα «εμπλουτίσει τις εταιρείες τεχνολογίας ενώ θα θέσει σε σημαντικό κίνδυνο το εισόδημα των ανθρώπων του κλάδου της μουσικής τα επόμενα πέντε χρόνια». Υποστηρίζει ακόμη ότι «πρόκειται για έσοδα που προέρχονται απευθείας από την χωρίς άδεια αναπαραγωγή έργων δημιουργών, που αντιπροσωπεύουν μεταφορά οικονομικής αξίας από τους δημιουργούς σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης».
Παρά τις ανησυχίες του, ο Μπιόρν Ουλβέους είναι υποστηρικτής της χρήσης AI στη δημιουργική διαδικασία, λέγοντας ότι η τεχνολογία θα αντιπροσώπευε τη «μεγαλύτερη επανάσταση» που έχει δει ποτέ στη μουσική.
Αν η τεχνητή νοημοσύνη υπήρχε στη δεκαετία του 1970, οι ΑΒΒΑ θα είχαν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να προτείνει στίχους ή για να προσθέσει άλλα στυλ όπως το Motown στον ήχο τους, είπε χαρακτηριστικά.
Η τεχνητή νοημοσύνη είχε τη δυνατότητα να αυξήσει τη δημιουργικότητα και την παραγωγικότητα σε πολλούς κλάδους. Ο Ουλβέους είπε ότι αυτός και ο άλλος βασικός τραγουδοποιός των Abba, ο Μπένι Άντερσον, συνήθιζαν να δουλεύουν «ωράρια γραφείου», αλλά παρόλα αυτά παρήγαγαν μόνο περίπου 14 τραγούδια το χρόνο.
Τα καλύτερα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να οδηγήσουν τους καλλιτέχνες σε «απροσδόκητες κατευθύνσεις», είπε.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Η UEFA ετοιμάζει σαρωτικές αλλαγές στο Champions League – Όλα τα δεδομένα
Ποιες επιπρόσθετες αλλαγές εξετάζει η UEFA για το Champions League, μετά το νέο φορμάτ και τη League Phase.

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Ο Τι Τζέι Σορτς, οι 450.000 στην Παρί και το «χρυσό» συμβόλαιο που ψάχνει στην αγορά
Ο Τι Τζέι Σορτς απασχολεί τη… μισή Euroleague, μετά την καταπληκτική σεζόν με την Παρί – Πόσα χρήματα παίρνει στη γαλλική ομάδα και πόσα αναμένεται να βρει στην αγορά…

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.