
Επενδύσεις σε τέσσερις τομείς σχεδιάζει η Aegean για το 2025 και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη του στόλου με την χρήση του χρηματοδοτικού εργαλείου JOLCO, την επέκταση του δικτύου, την ενίσχυση των εγκαταστάσεων συντήρησης αεροσκαφών και την περαιτέρω επένδυση στην ισπανική Volotea.
«Η κερδοφορία, οι υγιείς ταμιακές ροές, τα υψηλά ρευστά διαθέσιμα, καθώς και τα ισχυρά ίδια κεφάλαια που έφτασαν στα 500 εκατ. ευρώ μας επιτρέπουν να σχεδιάσουμε το μέλλον μας χωρίς συμβιβασμούς επενδύοντας στον στόλο μας, στην ανάπτυξη του δικτύου, ενδεχομένως να επενδύσουμε περισσότερο στην Volotea και να αναπτύξουμε περαιτέρω τις εργασίες συντήρησης αεροσκαφών (MRO)», όπως είπε χθες στους αναλυτές, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της χρήσης 2024, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης.
Όσον αφορά τον στόλο ο πρόεδρος της Aegean αφού αναφέρθηκε στη νέα επένδυση που ανακοινώθηκε πρόσφατα και αφορά στην απόκτηση οκτώ επιπλέον αεροσκαφών σημείωσε την ανάγκη αύξηση του αριθμού των ιδιόκτητων αεροσκαφών και σημείωσε ότι εξετάζεται η περαιτέρω αξιοποίηση του χρηματοδοτικού εργαλείου JOLCO (Japanese Operating Lease with Call Option) που το χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το 2024 για την απόκτηση τριών αεροσκαφών.
O πρόεδρος της Aegean εμφανίσθηκε ικανοποιημένος με τις επιδόσεις της Volotea η οποία το 2024 αύξησε κατά 50% την κερδοφορία της σε σχέση με το 2019
Το εργαλείο αυτό εξασφαλίζει χρηματοδότηση με καλούς και σταθερούς όρους και την αύξηση του αριθμού των ιδιόκτητων αεροσκαφών, εξέλιξη που μειώνει την μεταβλητότητα στα χρηματοοικονομικά. Στις 31.12.2024 ο στόλος του Ομίλου αριθμούσε 83 αεροσκάφη εκ των οποίων 10 ιδιόκτητα αεροσκάφη και 4 με χρηματοδοτική μίσθωση.
Τα σχέδια για Volotea
Αναφερόμενος στη σχέση της Aegean με την Volotea όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης μέχρι τώρα έχουν επενδυθεί περί τα 31 εκατ. ευρώ και πως η Aegean βρίσκεται σε συζητήσεις με τους μετόχους της Volotea με στόχο την αύξηση της επένδυσης.
Υπενθυμίζεται ότι τον προηγούμενο Σεπτέμβριο η εταιρεία ανακοίνωσε την επένδυσή της ύψους 25 εκατ. ευρώ στον αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, Volotea S.L.. Η επένδυση πραγματοποιήθηκε με την από κοινού συμμετοχή της AEGEAN με τους υφιστάμενους μετόχους της Volotea σε αύξηση κεφαλαίου έως 50 εκατ. ευρώ μέσω της έκδοσης μετατρέψιμου χρηματοπιστωτικού μέσου με δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη (profit participating loan).
«Σε δεύτερο χρόνο επενδύσαμε περίπου 5 εκατ. ευρώ σε μετοχές», είπε ο κ. Βασιλάκης. Συνολικά τα 30 εκατ. ευρώ, αν μετατραπούν σε μετοχές θα αντιστοιχούν στο 17% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου θα ληφθεί η απόφαση για περαιτέρω επέκταση στη Volotea. «Το πρώτο βήμα είναι καλό, για το δεύτερο θα δούμε», σημείωσε χαρακτηριστικά. Πάντως, ο πρόεδρος της Aegean εμφανίσθηκε ικανοποιημένος με τις επιδόσεις της Volotea η οποία το 2024 αύξησε κατά 50% την κερδοφορία της σε σχέση με το 2019, ενώ το EBITDA της εταιρείας το 2024 διαμορφώθηκε σε 148 εκατ. ευρώ έναντι 95 εκατ. ευρώ το 2023.
Η επένδυση στο κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων
Στο «εσωτερικό μέτωπο» η Aegean έχει σχεδόν ολοκληρώσει το Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσης και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην παλαιά Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, εμβαδού 85.000 τ.μ., την οποία παραχώρησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) στην εταιρεία έως το 2046. Πλέον το πλάνο προβλέπει την τοποθέτηση 5 εκατ. ευρώ επιπλέον για εργασίες μέσα στο έτος και την καταβολή 46 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030 στον ΔΑΑ στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας.
Η πορεία το 2025
Για το 2025 οι αρχικές προβλέψεις της διοίκησης της Aegean, παραμένουν ενθαρρυντικές, παρά τις ανησυχίες που προκύπτουν από τις οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές προκλήσεις. Η Ελλάδα παραμένει ένα θελκτικός και ανταγωνιστικός προορισμός με την ζήτηση να κρατάει σταθερά τη δυναμική της. Οι πρώτες ενδείξεις όπως αποτυπώνονται στις προ-κρατήσεις για την χώρα εμφανίζονται υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι.
Στο δίκτυο εσωτερικού γίνεται σημαντική προσπάθεια για προσθήκη άμεσης διασύνδεσης περισσότερων προορισμών
Για το 2025, η AEGEAN , όπως αναφέρεται και στην έκθεση χρήσης του 2024, συνεχίζοντας τη στρατηγική ενίσχυσης της δραστηριότητάς της σχεδιάζει να προσφέρει περίπου 21,5 εκατ. θέσεις, δηλαδή 1,8 εκατ. θέσεις περισσότερες σε σχέση με το 2024.
Περισσότερες θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού
Ειδικότερα, θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού, ξεπερνώντας τις 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 και 8,5 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εσωτερικού, περίπου 6% περισσότερες. Στο δίκτυο εξωτερικού η AEGEAN έχει ήδη ξεκινήσει να ενισχύει σημαντικά τη δραστηριότητα της στην αγορά της Τουρκίας, Ιράκ και Αζερμπαϊτζάν.
Ταυτόχρονα ενδυναμώνεται περαιτέρω η δραστηριότητα σε Ιβηρική Χερσόνησο, Βαλκάνια, Αίγυπτο αλλά και Ελβετία, ενώ συνεχίζεται και η σημαντική επένδυση της εταιρείας στα δρομολόγια σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Μαρόκο. Στο δίκτυο εσωτερικού γίνεται σημαντική προσπάθεια για προσθήκη άμεσης διασύνδεσης περισσότερων προορισμών.
Οι έλεγχοι κι επισκευές σε κινητήρες
Το 2025 το επιχειρησιακό έργο του Ομίλου θα συνεχίσει να επηρεάζεται από την ανάγκη μη προγραμματισμένων υποχρεωτικών ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus Α320 neo, οπότε εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο γύρω στα 10 αεροσκάφη δεν θα είναι διαθέσιμα για πτήσεις εντός του 2025, ενώ αναμένεται πλήρης αντιμετώπιση του προβλήματος από το 2027.
Καλύτερο το πρώτο τρίμηνο του 2025
Τέλος σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη το πρώτο τρίμηνο του 2025 δείχνει πολύ καλύτερο από το αντίστοιχο περυσινό, ωστόσο το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς παραμένει το ποιο αδύνατο για την εταιρεία και όπως είπε ο ίδιος εάν πλησιάσει κοντά στο break even θα είναι πολύ ικανοποιημένος.
Υπενθυμίζεται ότι η Aegean ανακοίνωσε για το 2024 κύκλο εργασιών ύψους 1,78 δις ευρώ, αυξημένο κατά 5%, EBITDA 405,3 εκατ. ευρώ , αυξημένο κατά 1% και κέρδη μετά από Φόρους στα 129,9 εκατ. ευρώ, 23% χαμηλότερα εκατ. από το 2023.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο