
Για να επιτευχθεί ο στόχος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, απαιτείται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα έχει συγκεκριμένους στόχους, θα είναι τεχνολογικά ουδέτερο και επιστημονικά τεκμηριωμένο, υποστηρίζουν σε κοινή τους δήλωση δέκα διεθνείς μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι που έχουν επενδύσει σημαντικά στην πράσινη μετάβαση.
Οι ναυτιλιακοί όμιλοι GasLog, GNV, Capital Group, PIL, MSC, CMA CGM, Carvival, Ponant, Brittany Ferries και Angelicoussis Group, προειδοποιούν με την δήλωση τους ότι η μη δίκαιη και επιστημονικά ορθή αξιολόγηση των καυσίμων μπορεί να επιβραδύνει την πρόοδο και να «πνίξει» την καινοτομία και τις επενδύσεις, που είναι απαραίτητες για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Καθώς ο IMO προχωρά στην υιοθέτηση μέτρων μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα για την εφαρμογή της Στρατηγικής για τα Αέρια του Θερμοκηπίου (GHG) του 2023, είναι ζωτικής σημασίας, οι θεσμοί να προσφέρουν σαφείς κανονισμούς, μια επενδυτική σιγουριά και ένα ισχυρό, ενιαίο μήνυμα σε όλη την αλυσίδα αξίας—συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών καυσίμων, των πλοιοκτητών, των λιμανιών και γενικότερα σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Απαραίτητη προϋπόθεση προσθέτουν οι ναυτιλιακές, είναι μια τεχνολογικά ουδέτερη και επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση, που θα ικανοποιεί τη φύση της στρατηγικής που ο ΙΜΟ, σχεδίασε ήδη από το 2023, η οποία χαρακτηρίζεται από την «ουδετερότητα» ως προς τα καύσιμα και τις τεχνολογίες που οδηγούν στην πράσινη μετάβαση. Αυτή η ουδετερότητα, όπως τονίζεται, εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή όλων στην ανάπτυξη και χρήση νέων καυσίμων ανάλογα με τις διαφορετικές αγορές, τις γεωγραφικές περιοχές αλλά και το επιχειρησιακό μοντέλο.
Η διατήρηση αυτής της αρχής είναι ουσιαστική για την ενίσχυση της καινοτομίας και τη διασφάλιση ότι η στρατηγική παραμένει παγκόσμια εφαρμόσιμη και προσαρμόσιμη, τονίζεται στη δήλωση των «δέκα».
Κίνδυνος να ευνοηθούν καύσιμα με υψηλές εκπομπές αερίων όπως η γκρι μεθανόλη και η γκρι αμμωνία
Στη συνέχεια οι ναυτιλιακοί όμιλοι αναφέρονται σε «πρόσφατες προτάσεις» που έπεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων και αφορούν την προσαρμογή της μεθοδολογίας του Παγκόσμιου Προτύπου Καυσίμων (GFS) οι οποίες δημιουργούν ανησυχίες καθώς αμφισβητούν τις αρχές της επιστημονικής ακρίβειας και συνέπειας στις οποίες θα πρέπει να βασίζεται το GFS.
Όπως εξηγείται καθώς το μείγμα καυσίμων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ναυτιλία, εξελίσσεται συνεχώς το GFS λειτουργεί ως ο ρυθμιστής συμμόρφωσης, παρέχοντας ένα κοινό σημείο αναφοράς με βάση το οποίο όλα τα καύσιμα μπορούν να αξιολογούνται δίκαια. Η υπονόμευση του ρόλου αυτού, μέσω εναλλακτικών ή μεταβαλλόμενων σημείων αναφοράς αποδυναμώνει την ακεραιότητα του πλαισίου και δημιουργεί σύγχυση σε όλη την αλυσίδα αξίας. Επιπλέον, οι προτάσεις αυτές μπορεί ακούσια να ευνοήσουν καύσιμα με υψηλές εκπομπές, όπως η γκρι μεθανόλη ή η γκρι αμμωνία, όπως για παράδειγμα τον συντελεστή διόρθωσης «ki» που θα μπορούσε τεχνητά να μειώσει το κόστος προσαρμογής τους.
Το LNG προσφέρει άμεσες μειώσεις εκπομπών
Στη συνέχεια οι ναυτιλιακοί όμιλοι αναφέρονται και στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επισημαίνοντας ότι το καύσιμο αυτό παραμένει βασικό συστατικό της πράσινης μετάβασης. Το ορυκτό LNG προσφέρει άμεσες μειώσεις στις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, ενώ παρέχει και ένα σαφές μονοπάτι προς επεκτάσιμες ανανεώσιμες εναλλακτικές, μέσω του bio/e-LNG.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που υπογράφουν την κοινή δήλωση τονίζουν ότι πάνω από 1.000 πλοία που κινούνται με LNG βρίσκονται ήδη σε λειτουργία ή έχουν παραγγελθεί, υποστηριζόμενα από ήδη υπάρχουσες υποδομές και σημαντικές επενδύσεις. Αυτά τα περιουσιακά στοιχεία είναι «ανθεκτικά στο μέλλον» καθώς μπορούν να λειτουργήσουν με «ανανεώσιμo» LNG, προσφέροντας μια ρεαλιστική και οικονομικά αποδοτική γέφυρα προς τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα.
Στην περίπτωση που μέσω των νέων προτάσεων καταγραφεί μία υπερβολική επιβάρυνση του LNG δεν θα πρόκειται μόνο για παραποίηση των επιστημονικών δεδομένων αλλά θα υπονομευθεί επίσης η εμπιστοσύνη της αγοράς, τονίζεται στην δήλωση. Ένα σταθερό, προβλέψιμο πλαίσιο πρέπει να αναγνωρίζει την αξία των επενδύσεων μετάβασης και να αποφεύγει αναδρομικά αντικίνητρα που θέτουν σε κίνδυνο τις κεφαλαιουχικές προσπάθειες απανθρακοποίησης.
Η προσαρμογή των τιμών συμμόρφωσης και των μηχανισμών ανταμοιβής—παράλληλα με την αναπροσαρμογή των στόχων μείωσης της Έντασης Καυσίμου (Global Fuel Intensity)—είναι το κλειδί για την αποτελεσματική προώθηση της χρήσης καυσίμων με Μηδενικές ή Σχεδόν Μηδενικές Εκπομπές (ZNZ). Αυτή είναι η κατάλληλη και διαφανής μελλοντική πορεία. Διατηρεί την ουδετερότητα του πλαισίου και συνεχίζει να υποστηρίζει τη μακροπρόθεσμη μετάβαση, καταλήγει η κοινή δήλωση των ναυτιλιακών ομίλων.


Latest News

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης