
Αυξημένα έσοδα και κερδοφορία σε σχέση με το προηγούμενο έτος παρουσιάζει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) για το 2024.
Πιο αναλυτικά, τα έσοδα του Ομίλου προσέγγισαν τα 100,7 εκατ. ευρώ το 2024, σε σύγκριση με 85,9 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς, αυξημένα σημαντικά κατά 14,8 εκατ. ευρώ (+17%), τροφοδοτούμενα από τα υψηλότερα έσοδα σε όλους τους κύριους τομείς δραστηριότητας της Εταιρείας: τα έσοδα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 11,5 εκατ. (+19%), του Σταθμού Συμβατικού Φορτίου κατά 2,9 εκατ. (+14%), τα έσοδα από την Επιβατική Κίνηση αυξήθηκαν κατά 0,5 εκατ. (+54%), ενώ από την Εκμετάλλευση Χώρων κατά 0,3 εκατ. (+7%).
Αναφορικά με την κερδοφορία του Ομίλου για το 2024, τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 47,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,5 εκατ. ευρώ (+25%) έναντι του 2023. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 42,6 εκατ. έναντι 34,1 εκατ. το 2023, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 8,6 εκατ. (+25%), ενώ το περιθώριο EBITDA έφτασε στο 42%, αυξημένο κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Κέρδη και μέρισμα
Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 36,3 εκατ. έναντι 26,4 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 9,9 εκατ. (+37%) ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων βελτιώθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 28 εκατ. έναντι € 20 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 38% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σαν αποτέλεσμα, τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 2,78 ευρω ανα μετοχή.
Συνέπεια των ανωτέρω, το συνολικό μέρισμα θα προταθεί στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (€ 1,3 ανά μετοχή), το οποίο τελεί υπό έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της 14ης Μαΐου 2025.
Οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες διαμορφώθηκαν στα € 6,3 εκατ.
Οπως αναφέρεται, ο Όμιλος διατηρεί ισχυρά επίπεδα χρηματοοικονομικής ρευστότητας, λόγω της συνεπούς και ισχυρής παραγωγής λειτουργικών ταμειακών ροών, φθάνοντας τα € 123 εκατ. συνολικά διαθέσιμα και χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων προθεσμιακών καταθέσεων διάρκειας άνω των 3 μηνών, ύψους € 76,4 εκατ., αντανακλώντας συνολικά μια αύξηση € 28 εκατ. σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Διακίνηση και Κρουαζιέρα
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (TEUs), έφθασε τις 566 χιλιάδες, αυξημένη σημαντικά κατά 46 χιλιάδες TEUs (+9%) από έτος σε έτος.
Η διακίνηση στον Συμβατικό Τομέα έφτασε τα 3,2 εκατομμύρια τόνους, υψηλότερη κατά 250 χιλιάδες τόνους (+9%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι αφίξεις κρουαζιέρας έφτασαν σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ των 81 πλοίων, έναντι 68 πλοίων το προηγούμενο έτος (+19%), με τους συνολικούς επιβάτες να ανέρχονται σε 125 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 64 χιλιάδες επιβάτες (+105%) σε ετήσια βάση.
Οι επενδύσεις του ΟΛΘ
Ο εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «Το 2024 ήταν ακόμα μια χρονιά-ρεκόρ για την ΟΛΘ Α.Ε., καθώς οι επιδόσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν σημαντικά σε όλους τους κύριους τομείς των δραστηριοτήτων της. Το γεγονός αυτό αποτελεί επιβεβαίωση της συνεπούς υλοποίησης του μακροπρόθεσμου επιχειρηματικού και επενδυτικού μας σχεδιασμού, που έχει ως στόχο την ανάδειξη και την ισχυροποίηση του ρόλου του Λιμένα Θεσσαλονίκης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης εισέρχεται πλέον σε νέα τροχιά ανάπτυξης, μετά την πρόσφατη έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο εγκρίθηκε το Master Plan της ΟΛΘ Α.Ε. Η έγκριση του Master Plan αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε., καθώς επιτρέπει στην Εταιρεία να προχωρήσει στην υλοποίηση των επενδύσεων που ενισχύουν τις προοπτικές και την ανταγωνιστικότητα του Λιμένα, και μεταξύ αυτών στην εκκίνηση του εμβληματικού έργου της επέκτασης του Προβλήτα 6, που αναμένεται να μπει σύντομα σε φάση υλοποίησης, μετά τη λήψη των απαραίτητων αδειών και εγκρίσεων κατασκευής του έργου.
Η επένδυση αυτή αναβαθμίζει σημαντικά τη διεθνή θέση του Λιμένα Θεσσαλονίκης, στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύει την περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και προσφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Στην ΟΛΘ Α.Ε. συνεχίζουμε με δυναμισμό την υλοποίηση του σχεδιασμού μας με μακροπρόθεσμη προοπτική και εστίαση στη δημιουργία ουσιαστικού αποτυπώματος για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας».


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank