Χόλιγουντ: Μαζική έξοδος σε μια συρρικνούμενη βιομηχανία

Όλο και περισσότερες παραγωγές εγκαταλείπουν το Χόλιγουντ για άλλες πολιτείες ή και χώραες

Χόλιγουντ: Μαζική έξοδος σε μια συρρικνούμενη βιομηχανία

Ο αριθμός των παραγωγών σε τοποθεσίες στο Χόλιγουντ μειώνεται κατακόρυφα και επηρεάζει κάθε τομέα της βιομηχανίας, από τους ηθοποιούς μέχρι τους προμηθευτές και όλους τους ενδιάμεσους.

Η FilmLA, η οποία παρακολουθεί τα γυρίσματα στην περιοχή της Νότιας Καλιφόρνια, αποκάλυψε ότι οι παραγωγές σε τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Λος Άντζελες μειώθηκε κατά περισσότερο από 22% από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο οργανισμός διαπίστωσε ότι όλες οι μεγάλες κατηγορίες γυρισμάτων που παρακολουθεί μειώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

«Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ. Είμαστε όλοι σε ύφεση. Γνωρίζω μερικούς ανθρώπους εδώ και εκεί που εργάζονται, αλλά ως επί το πλείστον όλοι λέμε “Δεν ξέρω τι συμβαίνει”. Είναι το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που έχω περάσει χωρίς να δουλέψω», είπε στο CNN η Γιαάνι Κινγκ Μοντσάιν της σειράς του NBC, που τελείωσε γυρίσματα τον Φεβρουάριο2023.

Πίσω από τα παρασκήνια

Ενώ η Μοντσάιν διψάει για δημιουργική δουλειά μπροστά στην κάμερα, ο Γκάρετ Μπλάτερ αναρωτιέται αν η εταιρεία ενοικιάσεων του μπορεί να παραμείνει στην επιφάνεια. Ο Μπλάτερ είναι ιδιοκτήτης της Hollywood Depot Rentals (HDR), μιας μικρής επιχείρησης που ίδρυσε από την αρχή το 2001. Η HDR νοικιάζει φορητούς σταθμούς, τραπέζια και καρέκλες, φορτηγά και βαν και ρυμουλκούμενα – όλα τα βασικά εφόδια που εξασφαλίζουν ομαλά γυρίσματα.

Αλλά όταν υπάρχει επιβράδυνση στις παραγωγές με έδρα το Χόλιγουντ, οι προμηθευτές συχνά πλήττονται πρώτοι και περισσότερο. Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί σε πρωτοφανή χαμηλά. Ο Μπλάτερ αναμένει ότι η εταιρεία του θα φτάσει το 50% των πωλήσεων φέτος σε σύγκριση με τον ιστορικό μέσο όρο τους. Η HDR έχει απολύσει το μισό προσωπικό. «Αυτή τη στιγμή, είναι σχεδόν μήνα με μήνα. Το παν είναι να παραμείνουμε στην επιφάνεια και να ξεπεράσουμε αυτή την καταιγίδα».

Η μαζική έξοδος των γυρισμάτων από το Χόλιγουντ

Το 2023, το Χόλιγουντ ανέκαμψε από τις οικονομικές επιπτώσεις του lockdown λόγω πανδημίας. Στη συνέχεια, η απεργία της Ένωσης Σεναριογράφων Αμερικής, ακολουθούμενη από την απεργία της SAG-AFTRA, σταμάτησε τις παραγωγές για εκπομπές που αφορούσαν συνδικαλιστές για περίπου επτά μήνες.

«Σκέφτομαι τι έχει περάσει η βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, από την πανδημία μέχρι τις απεργίες και τον δυσανάλογο αντίκτυπο που είχαν οι πυρκαγιές στη βιομηχανία ψυχαγωγίας. Αυτό αλλεπάλληλα πλήγματα», δήλωσε η δήμαρχος του Λος Άντζελες, Κάρεν Μπας, την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου.

Τα ανταγωνιστικά φορολογικά κίνητρα από άλλες πολιτείες και χώρες έχουν επίσης αργά και σταθερά προσελκύσει στούντιο μακριά από την Καλιφόρνια. Η Τζόρτζια έχει προσελκύσει παραγωγές με ανταγωνιστική φορολογική πίστωση έως και 30% χωρίς περιορισμό. Εκεί γυρίστηκε μεγάλο μέρος του «Thunderbolts», του τελευταίου έπους στο Κινηματογραφικό Σύμπαν της Marvel.

Στην Καλιφόρνια, οι εταιρείες υποχρεούνται να δαπανήσουν τουλάχιστον 1 εκατομμύριο δολάρια για να πληρούν τις προϋποθέσεις για φορολογικά κίνητρα. Στη Τζόρτζια, δεν υπάρχει ελάχιστο όριο, πράγμα που σημαίνει ότι οι ταινίες μικρότερου προϋπολογισμού είναι επίσης επιλέξιμες για φορολογικές ελαφρύνσεις.

Από την άλλη πλευρά των συνόρων, ο Καναδάς διαθέτει μια βασική φορολογική πίστωση 35% μαζί με άλλα κίνητρα που έλκουν παραγωγές εδώ και χρόνια. Η δυστοπική σειρά The Handmaid’s Tale γυρίστηκε κυρίως στον Καναδά, μαζί με μια μακρά λίστα ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών.

Οι δασμολογικές απειλές Τραμπ για ταινίες γυρισμένες εκτός ΗΠΑ

Ενώ περιβαλλόταν από περισσότερους από δώδεκα εκπροσώπους συνδικάτων και στούντιο αυτή την εβδομάδα, η δήμαρχος Μπας εξέδωσε μια εκτελεστική οδηγία για να κάνει ευκολότερη και πιο προσιτή τη κινηματογράφηση στο Λος Άντζελες. Αυτό περιλαμβάνει ευκολότερη πρόσβαση για κινηματογράφηση σε εμβληματικές τοποθεσίες σε όλη την πόλη, μείωση των τελών τοποθεσίας και δημιουργία μιας πιο απλοποιημένης διαδικασίας για την έγκριση του χώρου.

Οι προσπάθειες της Μπας έρχονται μετά την κριτική που άσκησε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, απείλησε να επιβάλει δασμό 100% σε ταινίες που παράγονται εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών και εισάγονται στην Αμερική.

«Η κινηματογραφική βιομηχανία στην Αμερική πεθαίνει πολύ γρήγορα. Άλλες χώρες προσφέρουν όλα τα κίνητρα για να απομακρύνουν τους κινηματογραφιστές και τα στούντιο μας από τις Ηνωμένες Πολιτείες», έγραψε ο Τραμπ στην ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Επομένως, εξουσιοδοτώ το Υπουργείο Εμπορίου και τον Εκπρόσωπο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών να ξεκινήσουν αμέσως τη διαδικασία επιβολής ενός δασμού 100% σε όλες τις ταινίες που έρχονται στη χώρα μας και παράγονται σε ξένες χώρες. ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΞΑΝΑ!»

Η δήλωση του Προέδρου στο Truth Social μπέρδεψε κάποιους, καθώς δεν είναι σαφές πώς θα επιβληθεί ένας τέτοιος δασμός.

Στις Κάννες αυτή την εβδομάδα, μιλώντας σε ένα πλήθος κατά την προώθηση της επόμενης ταινίας του, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Γουές Άντερσον μοιράστηκε την απορία του. «Δεν έχω ξανακούσει για δασμό 100%. Μπορείτε να κρατήσετε την ταινία στο τελωνείο; Νομίζω ότι δεν αποστέλλεται με αυτόν τον τρόπο».

Ομάδες όπως η Ένωση Κινηματογράφου και άλλες εργατικές οργανώσεις έχουν έκτοτε ζητήσει από τον Πρόεδρο Τραμπ να προσφέρει φορολογικές ελαφρύνσεις για να βοηθήσει στην επιστροφή περισσότερης παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες, με «μια εθνική προσέγγιση και λύσεις πολιτικής ευρείας βάσης».

Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Γκάβιν Νιούσομ, προέτρεψε επίσης τον Πρόεδρο Τραμπ να περάσει μια ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και παρά το τεράστιο έλλειμμα του πολιτειακού προϋπολογισμού, ο Νιούσομ πρότεινε την επέκταση των φορολογικών πιστώσεων για ταινίες και τηλεόραση της πολιτείας και τη διάθεση έως και 750 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως στο Πρόγραμμα Φορολογικής Πίστωσης Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Αυτό θα υπερδιπλασιάσει την τρέχουσα επένδυσή του, ύψους 330 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

OT Originals

Περισσότερα από Tέχνη και Ζωή

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο