Με μεικτά αποτελέσματα έκλεισε το τελευταίο οικονομικό έτος για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl.
Ενώ οι διεθνείς δραστηριότητες της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας κατέγραψαν σημαντική άνοδο, το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε κάμψη, οδηγώντας την εταιρεία σε επανεξέταση της πολυκαναλικής και μη διατροφικής στρατηγικής της, αναφέρει το Retail Detail.
Οι συνολικές πωλήσεις της Lidl
Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις της Lidl αυξήθηκαν κατά 5,3% και ανήλθαν σε 132,1 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος που έληξε στις 28 Φεβρουαρίου.
Η διεθνής παρουσία της αλυσίδας είναι πλέον κυρίαρχη, καλύπτοντας το 80% των συνολικών πωλήσεων. Παράλληλα, η Lidl ξεπέρασε για πρώτη φορά το φράγμα των 30 δισ. ευρώ σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας, σύμφωνα με την Lebensmittel Zeitung.
Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως στο άνοιγμα εκατοντάδων νέων καταστημάτων σε Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να ενισχύσει την παρουσία της στο Βέλγιο, με στόχο την προσθήκη περισσότερων καταστημάτων. Πιο συγκεκριμένα, ο Γερμανός λιανέμπορος κατασκευάζει στο Βέλγιο ένα καινούργιο κέντρο διανομής ώστε να μπορέσει να στηρίξει το πλάνο ανάπτυξης στη χώρα. Η εν λόγω κατασκευή αποτελεί επένδυση 122 εκατ. ευρώ για την εκπτωτική αλυσίδα.
Με ρυθμό ανοίγματος έξι καταστημάτων ετησίως, η αλυσίδα στοχεύει να προσθέσει 80 βελγικά καταστήματα μέχρι το 2038.
Αντίθετα, η επέκταση στις Ηνωμένες Πολιτείες εξελίσσεται με πιο αργούς ρυθμούς.
Διαφορετική η εικόνα των online πωλήσεων
Ωστόσο, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου η εικόνα είναι διαφορετική. Η Lidl κατέγραψε μείωση στις online πωλήσεις της, γεγονός που την οδήγησε σε επαναπροσδιορισμό της omnichannel στρατηγικής της.
Στο επίκεντρο της νέας προσέγγισης βρίσκονται οι σειρές Parkside (εργαλεία) και Crivit (αθλητικά είδη), για τις οποίες λανσάρεται ευρείας κλίμακας διαφημιστική εκστρατεία σε τριάντα χώρες.
Πλέον, τα μη διατροφικά προϊόντα παύουν να είναι απλώς προωθητικά είδη περιορισμένης διάρκειας και καθίστανται βασικό μέρος της σταθερής προϊοντικής γκάμας της Lidl, με σταθερές τιμές και συστηματική διαθεσιμότητα.
Η αλυσίδα δείχνει έτσι να επενδύει σε ένα πιο σταθερό και διαφοροποιημένο προφίλ, ανταποκρινόμενη στις εξελίξεις της αγοράς και τις νέες προσδοκίες των καταναλωτών.