Disney-Αμπάνι: Το κρίκετ εκτοξεύει τον αριθμό χρηστών της κοινοπραξίας στην Ινδία

Οι συνδρομές αυξάνονται καθώς το JioStar των Disney-Αμπάνι ενοποιεί τα δικαιώματα για το πλουσιότερο πρωτάθλημα στον κόσμο σε μια χώρα που τρελαίνεται για το άθλημα

Disney-Αμπάνι: Το κρίκετ εκτοξεύει τον αριθμό χρηστών της κοινοπραξίας στην Ινδία

Περισσότερους από 280 εκατομμύρια συνδρομητές έχει συγκεντρώσει η μεγαλύτερη πλατφόρμα streaming της Ινδίας, η JioHotstar, που είναι το αποτέλεσμα της κοινοπραξίας της Disney με εταιρεία του πλουσιότερου Ινδού, Αμπάνι.

Η εκρηκτική αυτή άνοδος οφείλεται στη δημοτικότητα του δημοφιλέστερου και πλουσιότερου πρωταθλήματος κρίκετ στον κόσμο, του Ινδικού Πρέμιερ Λιγκ – IPL, σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδόν τόσους όσους έχει παγκοσμίως ο μεγαλύτερος streamer στον κόσμο, το Netflix.

JioHotstar, όπως Netflix

Το JioStar, το προϊόν συγχώνευσης μιας μονάδας από την αυτοκρατορία μέσων ενημέρωσης Reliance του Μουκές Αμπάνι με την Disney στην Ινδία, η οποία υποστηρίζεται επίσης από τον Τζέιμς Μέρντοχ, κατέχει πλέον τα ψηφιακά και τηλεοπτικά δικαιώματα για το τουρνουά, τα οποία προηγουμένως μοιράζονταν μεταξύ των δύο αντιπάλων.

Οι οπαδοί μπορούσαν να παρακολουθούν αγώνες στο Jio της Reliance δωρεάν, αλλά από τη συγχώνευση, οι οπαδοί του κρίκετ έπρεπε να εγγραφούν στην υπηρεσία της JioStar. Οι συνδρομές στην πλατφόρμα streaming JioHotstar έχουν αυξηθεί από 50 εκατομμύρια τον Μάρτιο σε 280 εκατομμύρια αυτόν τον μήνα, ελάχιστα χαμηλότερες από τα 300 εκατομμύρια που ισχυρίζεται ότι έχει το Netflix παγκοσμίως.

«Ήταν η μεγαλύτερη σεζόν του IPL μέχρι τώρα. Τόσο από άποψη τηλεθέασης όσο και από άποψη δημιουργίας εσόδων», δήλωσε στους Financial Times ο Σαντόγκ Γκούπτα, διευθύνων σύμβουλος του JioStar για τα αθλητικά.

Από την έναρξη του τουρνουά στις 22 Μαρτίου, περίπου 450 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν παρακολουθήσει κρίκετ στην τηλεόραση και ο ίδιος αριθμός σε ψηφιακές πλατφόρμες, δήλωσε ο Γκούπτα, αν και υπήρξε κάποια επικάλυψη. Τα δεδομένα θεατών δεν είναι δημόσια στην Ινδία.

Το IPL «έχει σχεδόν πετύχει και στους τέσσερις φορείς ανάπτυξης για το JioStar», είπε, αναφερόμενος στις συνδρομές και τη διαφήμιση σε ψηφιακό και τηλεοπτικό επίπεδο.

Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς κατέβαλαν 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα κρίκετ για τα πέντε χρόνια έως το 2027

Και μετά το πρωτάθλημα, τι;

Το δίκτυο ελπίζει ότι αυτοί οι θεατές θα παραμείνουν μετά το τέλος του κρίκετ στις 3 Ιουνίου και θα παρακολουθήσουν ταινίες και σειρές.

«Ενώ το IPL λειτουργεί σχεδόν ως η μεγαλύτερη έλξη για τον καταναλωτή, η ιδέα είναι ότι μόλις φέρετε τον καταναλωτή στην πύλη, διασφαλίζετε ότι ο καταναλωτής έχει διευρύνει την πρόσβαση σε αυτήν την τεράστια βιβλιοθήκη περιεχομένου, που καθίσταται δυνατή από μια απρόσκοπτη εμπειρία στην πλατφόρμα», δήλωσε ο Γκούπτα.

Η αύξηση των συνδρομών, με μηνιαία πακέτα που ξεκινούν από μόλις 0,60 δολάρια, ολοκληρώνει μια δύσκολη περίοδο για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, οι οποίοι δυσκολεύτηκαν να επωφεληθούν από το εξαιρετικά κερδοφόρο, για τους ομίλους, πρωτάθλημα κρίκετ.

Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς κατέβαλαν 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα κρίκετ για τα πέντε χρόνια έως το 2027, καθιστώντας το ένα από τα πιο επικερδή στον κόσμο του αθλητισμού. Το υψηλό ποσοστό αντανακλούσε επίσης τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ Reliance, Disney και Sony.

Ωστόσο, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς μέχρι τώρα δυσκολεύονταν να επωφεληθούν, εν μέρει λόγω της αντιπαλότητας, αλλά και λόγω της κατακερματισμένης αγοράς της Ινδίας, των φθηνών τιμών διαφήμισης και της απροθυμίας των θεατών να πληρώσουν.

Ακόμα και μετά τη συγχώνευση που οδήγησε στη δημιουργία του JioStar, εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το πόσο εύκολα μπορεί να βγάλει χρήματα από το πρωτάθλημα. Πρωταθλήματα όπως το NFL στις ΗΠΑ και το EPL στο Ηνωμένο Βασίλειο επωφελούνται από τις υψηλότερες εγχώριες διαφημιστικές δαπάνες και την παγκόσμια απήχηση, λένε οι αναλυτές.

Η επενδυτική τράπεζα Jefferies δήλωσε πέρυσι ότι ενώ το IPL παράγει «σημαντικά έσοδα από διαφημίσεις, δεν αντισταθμίζει το κόστος που καταβάλλουν οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς», αν και βοηθά να δημιουργήσουν τεράστια βάση συνδρομητών.

Τα έσοδα από διαφημίσεις για το IPL το 2023 ήταν λιγότερα από το μισό του κόστους μετάδοσης των 113 εκατομμυρίων δολαρίων, ανέφερε.

Η σημασία του κρίκετ, του πιο δημοφιλούς αθλήματος στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, έγινε σαφής στην Disney όταν η ψηφιακή της πλατφόρμα Hotstar έχασε τα δικαιώματα IPL από την Jio της Reliance το 2022. Οι συνδρομητές της Hotstar μειώθηκαν από 61,3 εκατομμύρια το 2022 σε 36 εκατομμύρια το 2024.

Μουκές Αμπάνι

Η Κοινοπραξία Disney – Αμπάνι άλλαξε το τοπίο

Οι αλλαγές στο τοπίο των μέσων ενημέρωσης της Ινδίας αλλάζουν επίσης τον υπολογισμό για το πρωτάθλημα κρίκετ.

Η D and P Advisory, η οποία δημοσιεύει ετήσια έκθεση για την IPL, εκτίμησε την επιχειρηματική αξία της IPL και των franchise στα 9,9 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, μειωμένη από 11,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, καθώς προέβλεπε «περιορισμούς από την πλευρά της ζήτησης στον επόμενο κύκλο δημοπρασιών δικαιωμάτων μέσων ενημέρωσης της IPL λόγω μείωσης του ανταγωνισμού».

O Σαντός Ν, διευθύνων σύμβουλος της D and P Advisory, δήλωσε στους FT ότι «η συνδυασμένη ισχύς της Reliance και της Disney θα σημαίνει ότι θα συμπιέσουν τους πάντες στο οικοσύστημα» και χωρίς σοβαρούς διεκδικητές, «μπορεί να μην προσφέρουν καν premium» για τον επόμενο κύκλο δικαιωμάτων.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους διαφημιστές να αφήσουν το κρίκετ που είναι τόσο δημοφιλές στην Ινδία. Η Media Partners Asia εκτίμησε τον Απρίλιο ότι τα έσοδα από διαφημίσεις για την IPL και τα franchise της θα αυξηθούν κατά 50% από πέρυσι στα 600 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Σάσι Σινχά, επικεφαλής της IPG Mediabrands στην Ινδία, ενός από τους τέσσερις μεγαλύτερους παγκοσμίως στον τομέα της διαφήμισης, δήλωσε ότι το κόστος των δικαιωμάτων μέσων ενημέρωσης «φουσκώθηκε» λόγω αυτών των «ανταγωνιστικών πιέσεων», του τριμερούς ανταγωνισμού μεταξύ Disney, Sony και Reliance.

Στο κρίκετ, κάθε φορά που η Ινδία παίζει στην παγκόσμια σκηνή, η τηλεθέαση αυξάνεται, ειδικά όταν η Ινδία κερδίζει. Αλλά με το IPL, ο Γκούπτα είπε: «Η Ινδία παίζει και κερδίζει κάθε βράδυ».

OT Originals

Περισσότερα από Business of Sport

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο