Σε μια ακόμη σελίδα της μακρόχρονης ιστορίας αντιπαραθέσεων μεταξύ πολυεθνικών κολοσσών και ανεξάρτητων συμβουλίων που υπερασπίζονται τις αξίες τους, η Unilever αποφάσισε να ορίσει νέο CEO για την Ben & Jerry’s.
Η κίνηση αυτή, αντί να κατευνάσει τα πνεύματα, φαίνεται να ρίχνει λάδι στη φωτιά μιας διαμάχης που φέρνει στο προσκήνιο το ερώτημα: ποιος τελικά καθορίζει την κοινωνική αποστολή ενός brand;
Κλιμακώνει τη διαμάχη η Unilever
Η Unilever ανακοίνωσε τον διορισμό του Jochanan Senf, ενός έμπειρου στελέχους της εταιρείας, στη θέση του νέου CEO της Ben & Jerry’s, κίνηση που κλιμακώνει τη διαμάχη με το ανεξάρτητο διοικητικό συμβούλιο της μάρκας παγωτού.
Ο Senf, που υπηρέτησε προηγουμένως ως διευθύνων σύμβουλος του ευρωπαϊκού κλάδου της Ben & Jerry’s, αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά του αυτόν τον μήνα.
Η Unilever βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με το ανεξάρτητο συμβούλιο κοινωνικής αποστολής της Ben & Jerry’s, με αιχμή του δόρατος την απομάκρυνση του προηγούμενου CEO, David Stever.
Σύμφωνα με μηνυτήρια αναφορά του Μαρτίου, το συμβούλιο υποστήριξε ότι ο Stever αποπέμφθηκε επειδή υπερασπίστηκε τον ακτιβιστικό χαρακτήρα της μάρκας.
Μια ιδιαιτερότητα της συμφωνίας εξαγοράς, που υπεγράφη πριν από πάνω από δύο δεκαετίες, κατοχυρώνει στο ανεξάρτητο διοικητικό συμβούλιο τον έλεγχο για θέματα κοινωνικής αποστολής και marketing.
Η ρήτρα
Η συγκεκριμένη ρήτρα έχει οδηγήσει σε μακροχρόνιες συγκρούσεις μεταξύ της Unilever και του συμβουλίου, κυρίως για δημόσιες τοποθετήσεις σχετικά με το Ισραήλ και τα Παλαιστινιακά εδάφη.
Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν εκ των έσω, το συμβούλιο δεν είχε την ευκαιρία να γνωρίσει ή να αξιολογήσει υποψήφιους διαδόχους του Stever και αποκλείστηκε από κρίσιμα στάδια της διαδικασίας επιλογής.
Σε ενημερωτικό σημείωμα προς το προσωπικό, ο επικεφαλής του παγκόσμιου κλάδου παγωτού της Unilever, Peter ter Kulve, ανέφερε ότι η εταιρεία «έκανε κάθε βήμα για συνεργασία καλή τη πίστει» με την επιτροπή διορισμών του συμβουλίου. Η Unilever προσκάλεσε τα μέλη να συμμετάσχουν στις συνεντεύξεις και να δώσουν ανατροφοδότηση.
Η εταιρεία «έκανε κάθε βήμα για συνεργασία καλή τη πίστει»
«Η απάντηση από το Ανεξάρτητο Συμβούλιο ήταν να απορρίψουν τα αιτήματά μας, να καθυστερήσουν το χρονοδιάγραμμα ή/και να απειλήσουν με αγωγές», πρόσθεσε.
Η νέα αυτή εξέλιξη αφήνει ανοιχτό το ερώτημα: μπορεί μια μάρκα με βαθιά κοινωνική ταυτότητα να συμβιώσει αρμονικά με μια μητρική πολυεθνική;