MSC Cruises: Μετέφερε πάνω από 1 εκατ. επιβάτες στην Ελλάδα

Η Ελλάδα αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την MSC Cruises - Τι αναφέρουν στελέχη της εταιρείας για το σχέδιο ανάπτυξης

MSC Cruises: Μετέφερε πάνω από 1 εκατ. επιβάτες στην Ελλάδα

Στρατηγικό ρόλο στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας αποδίδει στη χώρα μας η MSC Cruises η οποία το 2025 πραγματοποίησε 525 προσεγγίσεις εκ των οποίων, 435 με πλοία της MSC Cruises και 90 με πλοία της θυγατρικής Explora Journeys, σε 21 ελληνικούς προορισμούς. Πέντε πλοία προσεγγίζουν τακτικά την Ελλάδα, εκ των οποίων το ένα όλο τον χρόνο (Armonia, Divina, Fantasia, Lirica και το Sinfonia καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους), ενώ συνολικά το 2025 μετέφερε περίπου ένα εκατομμύριο επιβάτες στην Ελλάδα. Το στρατηγικό ενδιαφέρον της MSC Cruises για την Ελλάδα αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι συμμετέχει στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των λιμανιών του Λαυρίου, Πάτρας και Κατακόλου.

Οι προοπτικές και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κρουαζιέρα αλλά και τα σχέδια της MSC Cruises παρουσιάσθηκαν αναλυτικά σε εκδήλωση που διοργάνωσαν την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου εκδήλωση στο κρουαζιερόπλοιο «EXPLORA I» η Διεύθυνση Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC- ΜSC Cruises και το θυγατρικό brand πολυτελείας Explora Journeys, μεε αφορμή την τελευταία του προσέγγιση για το 2025 στο λιμάνι του Πειραιά, σε συνέχεια των εκδηλώσεων στη Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Σύρο.

Πρώτη σε αριθμό προσεγγίσεων στην Ελλάδα

Στο αρχικό μέρος της παρουσίασης, η κα Elisabetta De Nardo, Ανώτερη Αντιπρόεδρος Παγκόσμιων Σχέσεων & Εμπορικών Υπηρεσιών Λιμένων του Ομίλου MSC, παρουσίασε την MSC Cruises, η οποία σήμερα διαθέτει στόλο 23 σύγχρονων πλοίων, με τέσσερα νέα πλοία προγραμματισμένα να παραδοθούν μεταξύ 2026 και 2030. Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην Explora Journeys, το πολυτελές brand της Διεύθυνσης Κρουαζιέρας, το οποίο λανσαρίστηκε το 2023 και αναμένεται να επεκτείνει τον στόλο του σε έξι πολυτελή πλοία έως το 2028.

Επίσης, υπογράμμισε ότι η MSC Cruises κατέχει σήμερα την πρώτη θέση σε αριθμό προσεγγίσεων στην Ελλάδα, ενώ περισσότερο από το 70% του στόλου που επισκέπτεται τη χώρα αποτελείται από μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία, γεγονός που επιβεβαιώνει μια ισορροπημένη και φιλική προς τους προορισμούς στρατηγική.

Κατά τη χειμερινή περίοδο 2024-2025, η MSC Cruises εγκαινίασε εβδομαδιαίες αναχωρήσεις από τον Πειραιά με το MSC Sinfonia, προσφέροντας επταήμερες κρουαζιέρες που περιλαμβάνουν προορισμούς στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Τουρκία.

Από τον Δεκέμβριο του 2027, η Explora Journeys προγραμματίζει να εισαγάγει προσεγγίσεις στα τέλη φθινοπώρου και τον χειμώνα — ένα καθοριστικό βήμα για τη διασφάλιση διαρκούς παρουσίας της καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και την ενίσχυση του τοπικού τουρισμού κατά τις ενδιάμεσες και χαμηλές σεζόν.

Αναγκαία η εθνική στρατηγική

Στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, Ανώτερος Σύμβουλος του Ομίλου, ο οποίος ανέδειξε την ανάγκη για μια εθνική στρατηγική κρουαζιέρας, δίνοντας έμφαση στη μακροπρόθεσμη επένδυση όχι μόνο στις υποδομές των λιμανιών αλλά και των ίδιων των προορισμών, τη βιωσιμότητα με την υιοθέτηση συστημάτων ‘Έξυπνης Διαχείρισης Κυκλοφορίας καθώς και τα ψηφιακά συστήματα κατανομής θέσεων ελλιμενισμού, για βέλτιστη πρόσβαση στα λιμάνια καθώς και τη διαφάνεια στη χρήση και κατανομή των πόρων. Τόνισε ότι η στενή και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ του Κράτους και του ιδιωτικού τομέα αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας για το μέλλον.  Ο κος Αναστασιάδης πιο συγκεκριμένα ανέφερε:

  • Ανταποδοτικό τέλος κρουαζιέρας: Η MSC Cruises επικροτεί τη διαφανή επανεπένδυση των τελών επιβατών και των λιμενικών φόρων στην ανάπτυξη υποδομών, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική. Ιδιαίτερα κρίσιμο είναι το ζήτημα της διαφάνειας και του προγραμματισμού στη διάθεση των εσόδων. Τόνισε χαρακτηριστικά: «αν δεν γνωρίζουμε ποια έργα υποδομών (σε λιμάνι ή στον ίδιο τον προορισμό) θα χρηματοδοτηθούν τα επόμενα χρόνια και ποιο είναι το συνολικό πλάνο, είναι αδύνατο να σχεδιάσουμε την ανάπτυξη νέων προορισμών, δεδομένου ότι η κρουαζιέρα απαιτεί προγραμματισμό τουλάχιστον δύο ετών πριν την εισαγωγή ενός νέου λιμένα στο δρομολόγιο.»
  • Οικονομική Συνεισφορά της Κρουαζιέρας: Το 2023, η κρουαζιέρα συνέβαλε σχεδόν €2 δισ. στην ελληνική οικονομία, υποστηρίζοντας πάνω από 22.000 θέσεις εργασίας. Οι επιβάτες δαπανούν κατά μέσο όρο €253 ανά επίσκεψη, ενώ το 40% επιστρέφει αργότερα για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας. Η επέκταση της σεζόν σε φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω τα τοπικά έσοδα.
  • Περιβαλλοντική Δέσμευση: Η διεύθυνση κρουαζιέρας της MSC έχει στόχο μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050. Ήδη το 80% του στόλου είναι έτοιμο για σύνδεση με shore power, ενώ νέες τεχνολογίες όπως καύσιμα LNG, bio-LNG και προηγμένα συστήματα διαχείρισης αποβλήτων τοποθετούν την εταιρεία στην πρωτοπορία της βιώσιμης κρουαζιέρας.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του ΟΛΠ/ COSCO, του Λιμενικού Σώματος και θεσμικών φορέων του κλάδου της ναυτιλίας και του τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα, τίμησαν με την παρουσία και τους χαιρετισμούς τους.

Η κρουαζιέρα αφορά και τον Πειραιά

Ο κ. Γιάννης Μώραλης, Δήμαρχος Πειραιά σημείωσε ότι: «Η κρουαζιέρα αφορά προφανώς όχι μόνο τον Πειραιά, αλλά και ολόκληρη τη χώρα. Με χαρά θέλω να πω ότι το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αύξηση στο homeporting, γεγονός που σημαίνει ότι οι τουρίστες πλέον μένουν μία ή δύο διανυκτερεύσεις. Έτσι, προλαβαίνουν να επισκεφθούν και την Αθήνα αλλά και τον Πειραιά, ενισχύοντας την τοπική μας οικονομία. Είμαστε ανοικτοί στο γόνιμο διάλογο, προσπαθούμε και περιμένουμε να ακούσουμε, γιατί θέλουμε πάντα να είμαστε μέρος της συζήτησης για τον εθνικό σχεδιασμό για την κρουαζιέρα.»

Ο κ. Beiyan Jin, Αντιπρόεδρος ΟΛΠ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η συζήτηση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου του στρατηγικού δυναμικού του συγκεκριμένου τομέα, ο οποίος συνεχίζει να αναπτύσσεται και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομία της χώρας και στις τοπικές κοινωνίες. «Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την ειλικρινή μου ικανοποίηση για τη μακροχρόνια συνεργασία ανάμεσα στην MSC Cruises και τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς. Εκτιμούμε ιδιαίτερα αυτή τη συνεργασία και προσβλέπουμε στη συνέχισή της, με αμοιβαία πρόοδο και επιτυχία τα επόμενα χρόνια. Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς θα συνεχίσει να στηρίζει την Κρουαζιέρα και τον Τουρισμό, να επενδύει στην αναβάθμιση των υποδομών και στη βελτίωση των υπηρεσιών, με σκοπό να προωθήσει ακόμη περισσότερο τον Πειραιά και την Ελλάδα ως μοναδικούς προορισμούς.». Χαιρετισμό απηύθυνε και κ. Σταύρος Βοιδονικόλας, Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Νίκο Χαρδαλιά.

OT Originals
Περισσότερα από Ναυτιλία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο