Pokemon: Πώς οι κάρτες έγιναν το …χρηματιστήριο των millennials

Οι κάρτες Pokémon που κάποτε ήταν παιχνίδι για παιδιά έχουν μετατραπεί σε περιζήτητο προϊόν για κερδοσκόπους

Pokemon: Πώς οι κάρτες έγιναν το …χρηματιστήριο των millennials

Όταν το παιχνίδι της παιδικής ηλικίας συναντά την απληστία της αγοράς, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι παράδοξο: οι αγαπημένες κάρτες Pokémon, που κάποτε ήταν εύκολο να τις βρεις στα τοπικά παιχνιδοπωλεία, έχουν γίνει είδος πολυτελείας που τα παιδιά δυσκολεύονται να αποκτήσουν.

Από τη Red και τη Blue μέχρι τη νέα σειρά Phantasmal Flames, η συλλογή καρτών έχει πάρει απροσδόκητη οικονομική διάσταση.

Pokémon Mania: To παιχνίδι που έχει γίνει κερδοσκοπικό φαινόμενο

Οι κάρτες Pokémon ανέκαθεν είχαν συλλεκτική αξία, όπως για παράδειγμα οι κάρτες baseball.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι τιμές των καινούργιων καρτών έχουν εκτοξευθεί πριν καν κυκλοφορήσουν στα καταστήματα.

Για παράδειγμα, μια σπάνια κάρτα Charizard από τη σειρά Phantasmal Flames εκτιμήθηκε πάνω από 600 λίρες πριν βγει στην αγορά, ενώ μια συνηθισμένη συσκευασία κοστίζει μόλις 4 λίρες. Η διαφορά αξίας δημιούργησε μια πραγματική «αγορά μετοχών» γύρω από το παιχνίδι.

Η μάχη για τις κάρτες στα καταστήματα

Η καθημερινότητα στα καταστήματα έχει γίνει έντονα ανταγωνιστική. Πελάτες στήνονται σε ουρές για ώρες, αγοράζουν ό,τι υπάρχει στα ράφια και φεύγουν για να πουλήσουν τα προϊόντα σε υψηλότερη τιμή.

«Οι πελάτες έχουν απειλήσει τους υπαλλήλους μας, και έχουμε ακούσει για ληστείες και επιθέσεις σε άλλα καταστήματα», λέει ο Ben Thyer, ιδιοκτήτης του BathTCG, ενός ανεξάρτητου καταστήματος ειδών συλλογής στη δημοσιογράφο της Guardian.

Τα καταστήματα έχουν περιορίσει πλέον τις πωλήσεις σε μεμονωμένες συσκευασίες και έχουν σταματήσει την πώληση ολόκληρων κουτιών.

Η ψευδαίσθηση του κέρδους

Το φαινόμενο των YouTubers και των TikTokers που ανοίγουν πακέτα σε live streams έχει εντείνει το πρόβλημα.

Οι μικρές κάρτες απορρίπτονται, ενώ οι υψηλής αξίας κάρτες προβάλλονται με εντυπωσιακό τρόπο, δημιουργώντας ψευδαίσθηση εύκολου πλούτου.

Pokemon

«Τα παιδιά βλέπουν τα βίντεο και νομίζουν ότι μπορούν να βγάλουν γρήγορα χρήματα», λέει στη Guardian ο Pete Sessions, πατέρας και λάτρης των Pokémon. Η συλλογή έχει πάψει να είναι παιχνίδι ή χόμπι και έχει μετατραπεί σε στρατηγική επένδυσης.

Η αγορά καρτών και οι κίνδυνοι της κερδοσκοπίας

Η αναζήτηση κέρδους οδήγησε σε αμφιλεγόμενες πρακτικές: πώληση ψεύτικων καρτών, επανασφράγιση πακέτων, και χρήση εφαρμογών όπως το Collectr για παρακολούθηση της αξίας των καρτών.

Παράλληλα, η αξιολόγηση καρτών από ανεξάρτητους οργανισμούς έχει προσθέσει νέα διάσταση στην αγορά, με τις κάρτες να φτάνουν σε αξίες δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε εκθέσεις και συνέδρια συλλεκτών.

Η αντίδραση της αγοράς και οι προοπτικές

Παρά την παραγωγή 10,2 δισεκατομμυρίων καρτών μέχρι το Μάρτιο του 2025, η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά.

Ωστόσο, υπάρχουν σημάδια αποκλιμάκωσης της κερδοσκοπικής φρενίτιδας: οι τιμές των καρτών σταδιακά πέφτουν, και οι υπερβολικοί συλλέκτες αποσύρονται.

Παρόλα αυτά, με τα 30 χρόνια του Pokémon να πλησιάζουν το 2026, αναμένεται νέα έντονη περίοδος ζήτησης.

Η προστασία της κοινότητας

Καταστήματα όπως το BathTCG επιλέγουν να μην εκμεταλλευτούν την «φούσκα» προς όφελος τους.

Όπως λέει ο Thyer: «Δεν θέλουμε να γίνουμε άλλο ένα κατάστημα που κερδοσκοπεί σε βάρος των παικτών μας. Θέλουμε να προστατεύσουμε την κοινότητα και να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα βρουν τις κάρτες σε λογικές τιμές».

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο