Τη θέση του στην ελληνική αγορά θα διεκδικήσει από την ερχόμενη χρονιά το best seller της Lululemon, το μαύρο ελαστικό κολάν που από τότε που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητα της καναδικής εταιρείας.
Κατασκευασμένο από ένα μοναδικό τεχνικό ύφασμα που έμοιαζε με βαμβάκι αλλά ήταν ανθεκτικό και ανθεκτικό στα squats (σ.σ. βαθιά καθίσματα), ενα και μόνο κολάν αρκούσε για να γίνει μια δημοφιλής επιλογή για δρομείς και άλλους αθλητές εκτός από τους γιόγκι, γεγονός που ώθησε τη Lululemon να αρχίσει να πουλάει κι άλλα αθλητικά είδη ένδυσης και αξεσουάρ.
Η καναδική ιστορία της Lululemon
Η Lululemon ιδρύθηκε το 1998 στο Βανκούβερ του Καναδά από τον επιχειρηματία Chip Wilson. Είχε προηγηθεί η πρώτη επιχείρηση του Wilson, μια εταιρεία σέρφινγκ με την ονομασία «Westbeach Sports», ακολουθούμενη από τη μάρκα skateboarding «Homeless Skateboards». Τελικά πούλησε την εταιρεία το 1997 για 1 εκατομμύριο δολάρια και άρχισε να ψάχνει για την επόμενη επιχείρησή του.
Το όνομα της «Lululemon» προέρχεται από την εμπειρία του Wilson με Ιάπωνες πελάτες, οι οποίοι ήταν γοητευμένοι από τα ονόματα εταιρειών που περιείχαν το γράμμα «L».
Έπαιξε με πολλές παραλλαγές αλλιώτικων ονομάτων με «L» μέχρι να αποφασίσει για το Lululemon, γραμμένο με μικρό l για μια χαλαρή ατμόσφαιρα. Ενώ επέλεξε ως σύμβολο το ελληνικό Ω, για να δηλώσει το πλήρες και το όλον.
Η Lululemon ξεκίνησε ως στούντιο σχεδιασμού κατά τη διάρκεια της ημέρας και ως στούντιο γιόγκα τη νύχτα, με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει το 2000. Η τοποθεσία της στο Βανκούβερ ήταν ένα από τα πρώτα καταστήματα που αναγνώρισαν και αξιοποίησαν την τάση της ένδυσης αποκλειστικά για γιόγκα.
Η εξωστρέφεια
Μετά το… κολάν, όλα άλλαξαν. Το 2003 άνοιξε το πρώτο σημείο στη Σάντα Μόνικα στην Καλιφόρνια και ένα χρόνο αργότερα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Τον Ιούλιο του 2007, η μετοχή της Lululemon μπήκε στο NASDAQ, συγκεντρώνοντας 327,6 εκατομμύρια δολάρια. Από το 2007, έχει αυξηθεί κατά 13 φορές, ανταγωνιζόμενη άλλους γίγαντες αθλητικής ένδυσης όπως η Nike, η Adidas και η Under Armour.
Ενώ το 2009, λάνσαρε το πρώτο ηλεκτρονικό της κατάστημα και μια πενταετία αργότερα μπήκε στη βρετανική αγορά. Ήταν μια χρονιά ορόσημο για το brand καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία του το ερευνητικό και αναπτυξιακό κέντρο στο Lululemon Store Support Centre (SSC) στο Βανκούβερ του Καναδά, ενώ επεκτάθηκε και στο Hong Kong.
Το εγχείρημα της Lululemon να δημιουργήσει τις επίσημες στολές της ομάδας beach volley ανδρών και γυναικών για τους Ολυμπιακούς αγώνες στο Ρίο, εκτόξευσε τη δημοτικότητα του brand, οδηγώντας το 2021 σε συνολική συμφωνία για την αποστολή του Καναδά το 2028.
Η εταιρεία δεν δίστασε να επεκταθεί και σε Σανγκάη και Πεκίνο, στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη, την Ταϊλάνδη, αλλά και να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Το 2022 έκανε τη μεγάλη της είσοδο στο κομμάτι των αθλητικών παπουτσιών με γυναικεία activity μοντέλα.

Το σχέδιο ανάπτυξης της Lululemon
Η εταιρεία ανακοίνωσε την στρατηγική ανάπτυξης «Power of Three ×2» πενταετίας με στόχο το διπλασιασμό των εσόδων σε 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η μεγαλύτερη στην ιστορία της προσπάθεια εισόδου σε νέες αγορές:
Η Lululemon σκοπεύει να εγκαινιάσει την παρουσία της την επόμενη χρονιά σε Ελλάδα, Αυστρία, Πολωνία, Ουγγαρία και Ρουμανία, με συνεργάτη την Arion Retail Group, καθώς και στην Ινδία, στο πλαίσιο της ήδη ανακοινωμένης συνεργασίας της με την Tata CLiQ, όπως και την πρόσβαση των ευρωπαίων καταναλωτών στο μέσω του lululemon.eu.
Η Arion Retail Group και η ελληνική εταιρεία
Εξάλλου, η Arion Retail Group που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη του διεθνούς λιανεμπορίου, αναπτύσσει ένα ευρύ portfolio διεθνών και εμβληματικών brands σε 14 χώρες της Ευρώπης, με αποκλειστική συνεργασία με τη Lululemon.
Αυτός είναι και ο λόγος που στις 11 Δεκεμβρίου αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ, μέσω της Υπηρεσίας Μίας Στάσης, το έγγραφο για την ίδρυση της θυγατρικής Arion Retail Group Greece ΜΑΕ με έδρα τον δήμο Αθηναίων και την οδό Ερμού 56 (Στοά Πύρρου) του νομού Αττικής και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ.
Με την Arion να ανήκει στην Irani Corp, που είναι αποκλειστική εκπρόσωπος fashion brands σε όλο τον κόσμο με χονδρική, e-shops, monobrand και multibrand καταστήματα, concept και flagship stores, σύμβουλος και διαχειριστής της ελληνική θυγατρικής εμφανίζεται ο Tomer Irani της οικογένειας Irani, που «τρέχει» και το δίκτυο της Lululemon στο Ισραήλ.


































