Το μεσημέρι της 14ης Αυγούστου 2005, σε περιοχή πλησίον της κωμόπολης του Γραμματικού Αττικής και σε απόσταση περίπου 33 χλμ βορείως του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», έλαβε χώρα μια αεροπορική τραγωδία που χαράχτηκε στη μνήμη των Ελλήνων και των Κυπρίων: η συντριβή αεροσκάφους Boeing 737 – 300 της κυπριακής εταιρείας Helios Airways, που οδήγησε στο θάνατο τους 115 επιβάτες του και τα έξι μέλη του πληρώματός του.
Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από τη Λάρνακα της Κύπρου και είχε ως προορισμό του την Πράγα μέσω Αθηνών. Καθώς το αεροσκάφος βρισκόταν σε φάση ανόδου, και αφού πρώτα ο κυβερνήτης ανέφερε στην εταιρεία του ότι αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα, έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου στο θάλαμο επιβατών, σε ύψος περίπου 18.200 ποδών.
Ενόσω το αεροσκάφος βρισκόταν πλέον σε ύψος 28.900 ποδών, τερματίστηκαν οι επικοινωνίες μεταξύ του κυβερνήτη και της Επιμελητείας Πτήσεων της εταιρείας του. Από εκείνη τη στιγμή και μετά δεν υπήρχε ραδιοτηλεφωνική επικοινωνία των σταθμών εδάφους με το αεροσκάφος.
Ακολούθως το αεροσκάφος οριζοντιώθηκε σε ύψος 34.000 ποδών και συνέχισε την πτήση του σύμφωνα με τα στοιχεία του δρομολογίου.
Αφού διήλθε πάνω από το Ραδιοβοήθημα Κέας και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, και μετά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος, το αεροσκάφος της Helios Airways αναχαιτίστηκε από δύο αεροσκάφη F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο ένας εκ των χειριστών των F-16, παρατηρώντας το Boeing 737 από πολύ κοντά, ανέφερε ότι η θέση του κυβερνήτη ήταν κενή, η θέση του συγκυβερνήτη ήταν κατειλημμένη από ένα άτομο που είχε γείρει μπροστά, πάνω από το χειριστήριο, οι μάσκες οξυγόνου των επιβατών αιωρούνταν, ενώ τρία άτομα στο θάλαμο επιβατών ήταν καθισμένα και φορούσαν μάσκες οξυγόνου.
Ενόσω το αεροσκάφος δεν απαντούσε στις κλήσεις διά του ασυρμάτου, ένα άτομο που δε φορούσε μάσκα οξυγόνου εισήλθε στο θάλαμο διακυβέρνησης και κάθισε στη θέση του κυβερνήτη. Ο χειριστής του F-16 προσπάθησε επί ματαίω να αποσπάσει την προσοχή του.
Στη συνέχεια το αεροσκάφος άρχισε κάθοδο, καθώς έσβησαν οι κινητήρες του από εξάντληση καυσίμων, και προσέκρουσε με σφοδρότητα σε λοφώδη επιφάνεια, με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή του και το θανάσιμο τραυματισμό του συνόλου των ατόμων που επέβαιναν σε αυτό.
Από τους επιβάτες της μοιραίας πτήσης 522 (HCY 522) της εταιρείας Helios Airways, 67 θα αποβιβάζονταν στην Αθήνα και οι υπόλοιποι θα συνέχιζαν το ταξίδι τους με προορισμό την Πράγα. Εξ αυτών 93 ήταν ενήλικες και 22 άτομα κάτω των 18 ετών. Οι 103 ήταν κύπριοι και οι 12 έλληνες υπήκοοι.
Η ομάδα Up Drones πραγματοποίησε την ακόλουθη προσομοίωση της πτήσης:
Latest News
Μάχη αλά ελληνικά για τη δεύτερη θέση στη Γαλλία
Αδιαμφισβήτητη η επικράτηση των ακροδεξιών επιγόνων της Λεπέν - Δημοσκοπικές αναλογίες της γαλλικής πολιτικής σκηνής με την ελληνική
Η μεγάλη έξοδος του Πάσχα ξεκίνησε – Πού σημειώνονται καθυστερήσεις
Σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής εντοπίζονται ήδη καθυστερήσεις
AEGEAN και Olympic Air θα μεταφέρουν το Άγιο Φως σε όλη τη χώρα
Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες ειδικές πτήσεις
Fruits and Vegetables: Imports to Greece Surge by 50.2% in April 2024
According to INCOFRUIT-HELLAS, the Association of Greek Fruit, Vegetable, and Juice Exporting Companies, the most notable increase was in potato imports, soaring to 44,590 tons (+102.5%) from 22,018 tons in April 2023.
Αποφυλακίζεται ο Μιχαλολιάκος – Αντίθετος ο εισαγγελέας, τον κρίνει αμετανόητο
Το Δικαστικό Συμβούλιο με βούλευμά του αποφάσισε την αποφυλάκιση του Νίκου Μιχαλολιάκου
Έκτακτος φόρος 90% σε διυλιστήρια και τράπεζες - Πρόταση νόμου από ΣΥΡΙΖΑ με 11 μέτρα για την ακρίβεια
Πρόταση για μείωση του υψηλού ΦΠΑ από το 24% σήμερα στο 21% με έναρξη εφαρμογής από 1/1/2025
Σε πασχαλινούς ρυθμούς η αγορά - Ποιες ώρες είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Οι καταναλωτές έχοντας λάβει και το Δώρο Πάσχα στους λογαριασμούς τους, σπεύδουν για τις πασχαλινές αγορές της τελευταίας στιγμής
FT: Οι «γκρινιάρηδες» Έλληνες ταξιτζήδες, τα POS και η μάχη κατά της φοροδιαφυγής
Εκτενές δημοσίευμα για τα νέα μέτρα και τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές
Ψηφίστηκε ο νέος δικαστικός χάρτης της χώρας
Ψηφίστηκε με 158 «ναι» και 141 «όχι»
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά