Όμηροι του… τενεκέ εξακολουθούν να είναι οι Έλληνες, καθώς μόλις το 27,4% των νοικοκυριών αγοράζουν επώνυμο τυποποιημένο ελαιόλαδο. Αντίθετα, άνω του 60% είτε παράγουν το δικό τους ελαιόλαδο είτε το προμηθεύεται από συγγενείς ή φίλους, όπως προκύπτει από έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Nutrients.
Η τιμή βασικό κριτήριο
Αναφορικά με το επώνυμο ελαιόλαδο, το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό σε μία συγκεκριμένη μάρκα, ενώ ως προς τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν επώνυμα ελαιόλαδα, το σημαντικότερο όλων είναι η τιμή (54%) και ακολουθούν η οξύτητα (44%), η γεωγραφική του ένδειξη (39%), η ένδειξη Π.Ο.Π. (30%) και το υλικό συσκευασίας του (24%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο εφέτος το τυποποιημένο επώνυμο ελαιόλαδο ήταν το προϊόν που σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανατίμηση στην κατηγορία των ειδών διατροφής. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον Αύγουστο η τιμή του ελαιόλαδου αυξήθηκε κατά 11,8%.
Τι συμβαίνει με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Πάντως ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, που επικεντρώνεται στις καταναλωτικές συμπεριφορές απέναντι στο ελαιόλαδο, αφορά το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
Παρ’ όλο που οι Έλληνες εξακολουθούν να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά σε ότι αφορά την κατανάλωση ελαιόλαδου, μόνο το 57% των νοικοκυριών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αντίστοιχες έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό (πάνω από 90% στην Ιταλία, 78,2% στην Ισπανία), αλλά και σε σχέση με προ 25 ετών έρευνα που είχε διεξαχθεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία η χρήση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου έφθανε το 70%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό το απροσδόκητο εύρημα θα μπορούσε να αποδοθεί αφενός στην οικονομική κρίση, αφού το έξτρα παρθένο είναι πιο ακριβό σε σύγκριση με άλλους τύπους ελαιόλαδου και, αφετέρου, στο γεγονός ότι πολλοί δε γνωρίζουν ή δεν κατανοούν την ορολογία με την οποία διαχωρίζονται οι διάφορες κατηγορίες ελαιόλαδου. Το εύρημα ενδέχεται επίσης να συνδέεται και με τον τενεκέ, καθώς σε αντίθεση με το τυποποιημένο ελαιόλαδο δεν διαθέτει χαρακτηρισμό για την κατηγορία που ανήκει.
Latest News
Το μέλλον της αμπελουργίας είναι γένους θηλυκού
Το επάγγελμα του οινοποιού ελκύει όλο και περισσότερες γυναίκες στη Γερμανία - Παράλληλα, λιγοστεύουν οι επιχειρήσεις με αμιγώς οικογενειακό χαρακτήρα
Ανάρπαστο το ελληνικό ακτινίδιο στις ξένες αγορές - Πάνω από 235 εκατ. οι εξαγωγές
Η μεσοσταθμική τιμή πώλησης ανά μονάδα βάρους αυξήθηκε κατά 42%
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Το ελαιόλαδο στη δίνη της τέλειας καταιγίδας - Τι προειδοποιούν οι ειδικοί
Οι αναλυτές ελαιούχων σπόρων έχουν προειδοποιήσει ότι τα ελαιόδεντρα είναι «υπερβολικά» ευάλωτα στην κλιματική κρίση
Προτεραιότητα της «αγροτικής διπλωματίας» το άνοιγμα νέων αγορών - Τι είπε ο Αυγενάκης
Με συντονισμένες κινήσεις υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο ενίσχυσης των σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες εντός και εκτός ΕΕ, δηλώνει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Σε ιστορικό χαμηλό η παγκόσμια παραγωγή κρασιού – Υπάρχει θέμα επάρκειας;
Οι επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο
Οι ελαιώνες των... Άλπεων - Η άνοδος της θερμοκρασίας αλλάζει τις καλλιέργειες
Πριν από μερικά χρόνια, άρχισαν να καλλιεργούν μεσογειακά οπωροφόρα δέντρα στην Αυστρία
Αυγενάκης για ελέγχους: Δεν κάνουμε πίσω όποιοι κι αν είναι αυτοί που παρανομούν
Όσοι τηρούν το νόμο είναι σύμμαχοί μας, όσοι δεν τον τηρεί θα είναι απέναντί μας, είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
«Η πιο δύσκολη στιγμή για το ελαιόλαδο ιστορικά» - Τι λέει ο μεγαλύτερος παραγωγός
Η τέλεια καταιγίδα περιλαμβάνει κλιματική αλλαγή, ραγδαία άνοδο των τιμών, υψηλά επιτόκια και ισχυρό πληθωρισμό