Ξενοδοχεία κυρίως των ορεινών και ημιορεινών περιοχών, εστίαση, ακτοπλοΐα και αερομεταφορές πλήττονται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το οποίο «υπονομεύει» τη βιωσιμότητα πολλών μονάδων των προαναφερόμενων τομέων.
Το πρόβλημα του ενεργειακού κόστους και τις επιπτώσεις που έχει αυτό στον τουρισμό αναμένεται να εξετασθεί σε σημερινή τηλεδιάσκεψη των παραγόντων του κλάδου, μετά από πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) δηλαδή των ξενοδόχων, ακτοοπλόων και άλλων εμπλεκομένων με τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο και άλλα στελέχη της κυβέρνησης. Η συζήτηση αυτή επρόκειτο να γίνει την προηγούμενη εβδομάδα αλλά αναβλήθηκε για σήμερα.
Για «βαρύ» χειμώνα που θα αντιμετωπίσουν τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας καθώς είναι αντιμέτωπα με το υψηλό ενεργειακό κόστους, την μη επιστροφή ακόμη του business travel των συνεδρίων και των εκθέσεων αλλά και του νέου κύματος της πανδημίας, έκανε πρόσφατα λόγο ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, ενώ το πρόβλημα του ενεργειακού κόστους κυρίως για τις μονάδες σε ορεινές περιοχές αναδείχθηκε και στο πρόσφατο Συμβούλιο Προέδρων Ξενοδοχειακών Ενώσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).
Όπως τονίστηκε από τον πρόεδρο της ΠΟΞ Γρηγόρη Τάσιο, πρέπει να αντιμετωπισθεί «η μεγάλη πρόκληση της συνέχισης της τουριστικής δραστηριότητας το φθινόπωρο και τον χειμώνα, μήνες κατά τους οποίους πάνω από 2.000 επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, στα αστικά κέντρα, στις επαρχιακές πόλεις και ιδιαίτερα στον ημιορεινό και ορεινό όγκο της χώρας θα δίνουν τη δική τους μεγάλη μάχη για να ορθοποδήσουν, μετά από δύο χαμένες τουριστικά χρονιές».
Επίσης από τον Οκτώβριο ο επικεφαλής της ομάδας ορεινών ξενοδοχείων και έφορος δημοσίων σχέσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας, προειδοποιούσε μέσω του ot.gr για την ανάγκη στήριξης των ξενοδοχειακών μονάδων χειμερινού τουρισμού. «Λόγω και της σημαντικής αύξησης του κόστους ενέργειας, οι επιχειρήσεις του κλάδου ζητούν την επιδότηση του ενεργειακού κόστους» τόνιζε τότε στον ot.gr ο κ. Καλλίας, προθέτονατς ότι το αίτημα έχει τεθεί ήδη υπόψη του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια.
Τέλος αντιμέτωπης με αυξημένο κόστος λειτουργίας είναι και η ακτοπλοΐα καθώς οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί σημαντικά. Να σημειωθεί ότι το ντίζελ χαμηλού θείου από τα 370 δολ το τόνο πέρυσι τον Νοέμβριο φέτος έχει εκτιναχθεί στα 650 δολ το τόνο (αύξηση 75,6%).
Latest News
Έχετε τον νου σας - Ποιες είναι οι τουριστικές πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες
Νέα έρευνα διαπίστωσε ότι μερικά από τα πιο δημοφιλή τουριστικά σημεία της Ευρώπης δυστυχώς συμβαδίζουν με μερικές από τις χειρότερες στατιστικές πορτοφολάδων στην ήπειρο
Έριξε άγκυρα στη Θεσσαλονίκη το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη φετινή σεζόν
Το «Celestyal Journey» έφτασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη προερχόμενο από τον Πειραιά και θα αναχωρήσει στις 19:00, με επόμενό του προορισμό το Κουσάντασι της Τουρκίας
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
«Η καλύτερη παραλία της Ευρώπης είναι ελληνική» – Εκτενές αφιέρωμα του Guardian
Δείτε ποιες είναι
Καλώς ήρθε η τουρκική λίρα στα νησιά του Αιγαίου
Απόβαση τουριστών από τη γειτονική χώρα τις πρώτες ημέρες του προγράμματος χορήγησης της ειδικής Visa τοπικού χαρακτήρα
Ξεχάστε Μύκονο και Σαντορίνη - Η WSJ προτείνει Αθηναϊκή Ριβιέρα για διακοπές
Καλό φαγητό, συναρπαστική ιστορία και παρθένες παραλίες
Ενας στους 3 διακοπές στα... Νότια Προάστια - Το top10 των προορισμών κοινωνικού τουρισμού
Οι 10 περιφερειακές ενότητες με τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργοποιημένων επιταγών τον Απρίλιο
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Η Αθήνα στις 10 ελκυστικές ευρωπαϊκές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις - Πού υστερεί η Θεσσαλονίκη [πίνακας]
Τι αναφέρει η GBR Consulting
Ποιοι τουρίστες «ψήφισαν» Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν, πόσο έμειναν [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2023