Ολοένα και πιο πίσω πηγαίνουν τα εγκαίνια του εργοστασίου της ΦΑΓΕ στη δυτική Ευρώπη, η δημιουργία του οποίου μετράει ήδη 6 χρόνια από την αρχική ανακοίνωση.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της οικογενειακής γαλακτοβιομηχανίας για τη χρήση του 2021, η λειτουργία της νέας παραγωγικής μονάδας στο επιχειρηματικό πάρκο Riegmeer Hoogeveen στην Ολλανδία πρόκειται να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι το 2016 η ΦΑΓΕ είχε ανακοινώσει πανηγυρικά ότι επρόκειτο να κατασκευάσει παραγωγική μονάδα στο Λουξεμβούργο, όμως το σχέδιο αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Τον Νοέμβριο του 2021 η εταιρεία ανακοίνωσε πως υπέγραψε σύμβαση προαίρεσης με τον δήμο του Hoogeveen για την απόκτηση οικοπέδου 15 εκταρίων προκειμένου να κατασκευάσει εργοστάσιο δυναμικότητας 40.000 τόνων γιαουρτιού.
Η εν λόγω επένδυση ύψους 170 εκατ. δολαρίων θα είναι η πρώτη τέτοιου μεγέθους στο βιομηχανικό πάρκο Riegmeer-Noord στο Hoogeveen και αναμενόταν να τεθεί σε λειτουργία το 2024.
Ήδη, σύμφωνα με τις αναφορές στην οικονομική έκθεση, έχουν επενδυθεί 11,7 εκατ. δολάρια με το σύνολο της επένδυσης να χρηματοδοτείται μέσω των λειτουργικών ταμειακών ροών της εταιρείας.
Μείωση κερδών με οριακή αύξηση τζίρου
Για την οικονομική χρήση του 2021, ο τζίρος της ΦΑΓΕ ανήλθε σε 535,6 εκατ. δολάρια καταγράφοντας άνοδο κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2020 (521,3 εκατ. δολάρια).
Αντίθετα, η πορεία των καθαρών κερδών της γαλακτοβιομηχανίας, τα προϊόντα της οποίας φθάνουν σε 31 χώρες στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και την Αμερική, δεν ήταν θετική. Συγκεκριμένα, συρρικνώθηκαν στα 15,8 εκατ. δολάρια από 43,3 εκατ. δολάρια που ήταν το 2020.
Επίσης, τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 37,1%, στα 44,5 εκατ. δολάρια, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε μόλις 16,3 εκατ. δολάρια έναντι 55,5 εκατ. δολαρίων το 2020.
Τα ελληνικά μεγέθη
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των προϊόντων της ΦΑΓΕ στην ελληνική αγορά, η εταιρεία διατηρεί την πρώτη θέση με μερίδιο 24,3% σε όγκο και 23,8% σε αξία, με τις πωλήσεις της να αυξάνονται οριακά κατά 0,8% το 2021 και κατά 2,2% σε όγκο.
Η έκθεσή της στην εγχώρια αγορά σταδιακά μειώνεται όσον αφορά τις πωλήσεις σε όγκο και αξία.
Συγκεκριμένα, αντιπροσώπευαν το 16,6%, 15,7% και 15,5% του όγκου των πωλήσεών της γαλακτοβιομηχανίας και το 15,3%, 15,2% και 14,9% των εσόδων από τις πωλήσεις σε αξία για τις χρήσεις που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2019, 2020 και 2021, αντίστοιχα.
Κατανομή πωλήσεων
Οι πωλήσεις της σε αξία εκτός Ελλάδας αντιπροσώπευαν το 85,1% των συνολικών πωλήσεών της σε αξία το 2021, έναντι 84,8% το 2020.
Η κατανομή πωλήσεων ανά γεωγραφική περιοχή το 2021 ήταν 54,4% στις Ηνωμένες Πολιτείες, 30,7% στην Ευρώπη καθώς και σε άλλες αγορές, με το μεγαλύτερο όγκο να πραγματοποιείται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία και 14,9% στην Ελλάδα.
Για πέρσι σε σύγκριση με το 2020, οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 1,4% σε αξία και αυξήθηκαν οριακά σε όγκο κατά 0,8%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5,1% σε αξία και κατά 2,2% σε όγκο. Στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 12,4% σε αξία και 10% σε όγκο το 2021 σε σύγκριση με το 2020.
Η τιμή του γάλακτος
Η τιμή του γάλακτος που χρησιμοποιεί η γαλακτοβιομηχανία στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 19,3%, ενώ στις ΗΠΑ η άνοδος ήταν 11,5%.
Μάλιστα, η μείωση των μικτών κερδών της ΦΑΓΕ κατά 10% το 2021 έναντι του 2020, στα 191,2 εκατ. δολάρια, αποδίδεται στην αύξηση της τιμής του γάλακτος, της βασικής πρώτης ύλης.
Latest News
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»