Παλιά επενδυτικά σχέδια βγαίνουν και πάλι στο τραπέζι εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης αλλά και της ανάγκης των ενεργειακών ομίλων για εξοικονόμηση δαπανών.
Αγωγοί που σχεδιάστηκαν πριν από χρόνια και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ οι αγωγοί που κατασκευάστηκαν και είναι άδειοι από καύσιμα επιδιώκεται να ζωντανέψουν ξανά… Η ανάγκη για ενεργειακή επάρκεια είναι τόσο μεγάλη με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενες υποδομές να εξετάζονται ξανά παρά το γεγονός ότι προορίζονται για τη μεταφορά πετρελαίου εν μέσω των προσπαθειών για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: Ξεκινούν πάλι οι συζητήσεις Ελλάδας – Βουλγαρίας
Σε δύο από αυτά τα projects εμπλέκεται και η Ελλάδα. Ο λόγος για τους πετρελαιαγωγούς Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης με ροή πετρελαίου από το λιμάνι της Θράκης προς το λιμάνι της Βουλγαρίας και Θεσσαλονίκης – Σκοπίων.
Η διαφορά ανάμεσα στις προαναφερόμενες υποδομές είναι πως ο πρώτος αγωγός είχε συμφωνηθεί πριν από 15 χρόνια ανάμεσα στις χώρες της Ρωσίας, Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Σήμερα το έργο το φέρνει στο προσκήνιο η Σόφια ζητώντας τη συνεργασία της Αθήνας, χωρίς εμπλοκή της Μόσχας.
Αγωγός Θεσσαλονίκης – Σκοπίων
Ο δεύτερος αγωγός είναι κατασκευασμένος από την Helleniq Energy. Είχε παύσει να λειτουργεί πριν από εννιά χρόνια και τώρα η ελληνική εταιρεία επιδιώκει την εκκίνηση του καθώς έχει ανάγκη της μεταφοράς έτοιμων πετρελαιοειδών προϊόντων από το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του πρώην διυλιστηρίου ΟΚΤΑ στην πρωτεύουσα της Β. Μακεδονίας. Πριν από λίγες μέρες η θυγατρική ΒΑΡΔΑΞ κατά 80% της Helleniq Energy και κατά 20% κρατικής εταιρείας της Β. Μακεδονίας κατέθεσε στην αρμόδια Ρυθμιστική Επιτροπής Ενέργειας της γειτονικής χώρα αίτημα για επανέκδοση άδειας λειτουργίας. Οι διαπραγματεύσεις όμως της ελληνικής πετρελαϊκής εταιρείας με τα Σκόπια βρίσκονται σε εξέλιξη για τη διευθέτηση παλιών απαιτήσεων της Helleniq Energy.
Αγωγός Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς
Σε ό,τι αφορά των αγωγό Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς για την κατασκευή του καίγεται η Σόφια καθώς η διέλευση δεξαμενόπλοιων από τα στενά του Βοσπόρου προς το λιμάνι της Βουλγαρίας αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ωστόσο απαιτείται μελέτη σκοπιμότητας. Ο παλιός αγωγός με τη συμμετοχή των Ρώσων προέβλεπε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου 35 – 50 εκατ. τόνων, ενώ οι τωρινές ανάγκες είναι για 8 εκατ. τόνους.
Επιπλέον ένα από τα ερωτήματα που τίθενται είναι αν ο αγωγός αυτός θα είναι μελλοντικά βιώσιμος όταν αρθούν οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας
Latest News
Η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα ξανασχεδιάζει τον παγκόσμιο χάρτη του LNG
Ο ρόλος του Παναμά και οι ανησυχίες για τον χειμώνα
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός
Η έκρηξη του φυσικού αερίου και οι πράσινες ενστάσεις από Μυτιληναίο, Helleniq Energy και Motor Oil
Τι σηματοδοτεί η εδραίωση της παρουσίας του φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά - Προκλήσεις και στοιχήματα
Επελαύνει το αέριο της Gazprom στην Ελλάδα – Ρεκόρ εισαγωγών και ρωσικού LNG
Το πρώτο 4μηνο του 2024, η κατανάλωση αερίου αυξήθηκε κατά 25.5%
ΑΔΜΗΕ: Με 2 επιχειρηματικά σχήματα η δεύτερη φάση για το 20% της Ariadne Interconnecrion
Ποιες κοινοπραξίες περνούν στη δεύτερη φάση
Υποβαθμίζει τις προοπτικές ζήτησης πετρελαίου για το 2024 ο IEA
Τι προβλέπει στην τελευταί έκθεσή του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας για τη ζήτηση πετρελαίου
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Ο Νορβηγός που έκοψε τη φόρα της Gazprom στην Ευρώπη [γραφήματα]
Το αφεντικό της κρατικής ενεργειακής-κολοσσού Equinor καλύπτει το κενό της Gazprom λόγω του πολέμου στην Ουκρανία
Δύο χρόνια REPowerEU: Η πρόοδος της Ελλάδας και τα επιχειρηματικά success stories
Η νέα έκθεση της Κομισιόν και οι αναθεωρημένες συστάσεις