Χωρίς περιοριστικά μέτρα, για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια, αλλά και χωρίς να έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, που σύμφωνα με τους καταστηματάρχες «θόλωναν» την εικόνα της κατανάλωσης, ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου, οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου.
Οι έμποροι τρέφουν μεγάλες προσδοκίες για τον εφετινό εκπτωτικό τζίρο και έχοντας ήδη γεμίσει ικανοποιητικά τα ταμεία τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου χωρίς όμως να έχουν φτάσει σε προ πανδημίας επίπεδα, δηλώνουν ότι τα ποσοστά των μειώσεων των τιμών θα φθάσουν έως 70%.
Στόχος είναι αυτή την εκπτωτική περίοδο να προσεγγιστεί ο προ κορωνοϊού τζίρος των 5,5 δισ. ευρώ.
Εάν οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου εν μέσω δυσβάσταχτων πληθωριστικών πιέσεων και πανάκριβης ενέργειας έχουν ρεαλιστική βάση μένει να φανεί στην πράξη.
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινούν – Ποια Κυριακή θα είναι τα καταστήματα ανοιχτά
Μπαράζ online προσφορών
Πάντως δεν περιμένει όλο το λιανεμπόριο την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, προχωρώντας ήδη σε δελεαστικές προσφορές, για ηλεκτρονικά ψώνια και όχι μόνο.
Ήδη από το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, όπως H&M και Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti) αλλά και Attrativo, BSB, Toi&Moi, Pink Woman, Funky Buddha κ.ά., που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι έχουν πάρει θέση μάχης, προσφέροντας κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 50%. Όμως, στο ίδιο τέμπο κινούνται και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως όσες συμμετέχουν σε marketplaces.
Την ίδια ώρα online προσφορές με μειωμένες τιμές έως 50% έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως Intersport, Cosmos Sport, ZAKCRET Sports κ.λπ.
Με επιλεγμένες προσφορές και προγράμματα δόσεων επιδιώκουν να αναθερμάνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως οι Κωτσόβολος, Public – Media Markt, Πλαίσιο κ.ά., καθώς και οι εταιρείες που εμπορεύονται είδη σπιτιού.
Επιπλέον, πολυκαταστήματα και αλυσίδες καλλυντικών προσφέρουν από τώρα ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» για ορισμένα από τα προϊόντα τους.
Ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιανουαρίου
Τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 20:00.
Εκτός από την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν επίσης:
– 09 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
– 16 Ιουλίου 2023 – Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
– 24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
– 31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος αναφέρεται στους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
Αυτοί οι κανόνες είναι οι εξής:
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
– Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει.
– Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Latest News
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Interlife: Υψηλά κέρδη για το 2023 και αύξηση παραγωγής
Η εταιρεία πρότεινε διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή
Χαρδούβελης: Ξανά ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Καθοριστικός ο ρόλος τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας
Συνάντηση της ΕΕΤ με εκπροσώπους του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ
Κοντά στο 71% το ποσοστό του Ν. Λύκου στην AustriaCard - Μέσω placement σε επενδυτές το 15%
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της, καθώς στον κ. Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας