Κερδίζουν χρόνο και χρήμα κάνοντας με το «ποντίκι» ένα κλικ. Ολο και περισσότεροι Ελληνες αξιοποιούν το Διαδίκτυο στις καθημερινές συναλλαγές τους με επιχειρήσεις, Δημόσιο, τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία.
Η διείσδυση του Διαδικτύου στην καθημερινότητα των νοικοκυριών δημιούργησε νέα δεδομένα και χρόνο με τον χρόνο τα νοικοκυριά μετασχηματίζονται ψηφιακά αξιοποιώντας κάθε νέα εφαρμογή και δυνατότητα που τους παρέχεται για να κάνουν από τα ψώνια του σουπερμάρκετ μέχρι την αίτηση για συνταξιοδότηση, να εκδώσουν πιστοποιητικά και να πληρώσουν τα σχετικά παράβολα, να φτιάξουν τη φορολογική τους δήλωση και να πληρώσουν τον φόρο τους, να κλείσουν εισιτήρια για θέατρο και αθλητικά γεγονότα, εισιτήρια για τις μετακινήσεις τους, ακόμα και να παραγγείλουν φαγητό στο σπίτι.
Ψώνια οnline κάνει το 80% των Ελλήνων μία φορά την εβδομάδα
Εξοικείωση
Η πανδημία λειτούργησε καθοριστικά στην εξοικείωση των Ελλήνων με την τεχνολογία και οι ανάγκες που δημιουργήθηκαν ανάγκασαν τις επιχειρήσεις αλλά και τις υπηρεσίες που Δημοσίου να επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και να παρέχουν πλέον πολλές υπηρεσίες από απόσταση γρήγορα και εύκολα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής πλέον στον συνολικό πληθυσμό της χώρας ηλικίας από 16 έως και 74 ετών εκτιμάται ότι περίπου επτά στους 10 (66,4%) έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τη χρονιά που πέρασε.
Η επέκταση των εφαρμογών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης οδήγησε στο να έχουν υποβάλει μόνοι τους ηλεκτρονικά περίπου 1 στους 10 Ελληνες (13,7%) τη φορολογική τους δήλωση ενώ πάνω από έξι στους δέκα (63,2%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα που αφορούσαν την πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου. Επιπλέον το 25,9% αγόρασαν συνδρομές Internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και το 17,2% συνδρομή για ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο κ.λπ..
Το 2022 το 1/3 (29,7%) που δικαιούνταν κάποιο επίδομα ή ήθελαν να συνταξιοδοτηθούν υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση ενώ ένας στους τριάντα καταναλωτές υπέβαλε ηλεκτρονικά κάποια καταγγελία ή παράπονο.
Φυσικά τη μερίδα του λέοντος στη χρήση που Διαδικτύου στις συναλλαγές έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο με τον έναν στους δύο Ελληνες (53,2%) ηλικίας 16-74 ετών να έχει χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το Διαδίκτυο για κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία.
Κάνουν αγορές
Ετσι πάνω από επτά στους δέκα προχώρησαν σε αγορές ειδών ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), ειδών υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.). Σχεδόν ο ένας στους τρεις αγόρασε αθλητικά είδη γυμναστικής ενώ το 31,2% καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας.
Ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ (π.χ. θήκες, ακουστικά κ.ά.) αγόρασε το 24% ενώ εντυπωσιακό είναι το ποσοστό εκείνων που αγόρασαν φαγητό που διανέμεται (delivery) από εστιατόρια και αλυσίδες ταχυφαγείων καθώς το 44,8% των Ελλήνων που παρήγγειλαν φαγητό το έκαναν ηλεκτρονικά.
Αναφορικά με τις υπηρεσίες που αγοράζονται περισσότερο, σχεδόν ένας στους τέσσερις που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές υπηρεσιών επέλεξε εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες κ.ά.), 27,9% υπηρεσίες μεταφοράς, όπως ΚΤΕΛ, αστικές συγκοινωνίες, εταιρείες ταξί, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, 16,9% υπηρεσίες διαμονής (κατάλυμα) από ξενοδοχεία ή ταξιδιωτικά πρακτορεία και 8,% υπηρεσίες διαμονής από φυσικά ιδιώτες μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες ή εφαρμογές, όπως Airbnb, Homeaway, ihaHolidays.
Latest News
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας
Μαζική πασχαλινή έξοδος με τα καύσιμα να «σουβλίζουν» την τσέπη
Ουρές στα διόδια και τα λιμάνια σχηματίζουν οι Έλληνες – Η ακρίβεια σε καύσιμα και τρόφιμα, όμως, δεν τους αφήνει να απολαύσουν ανέμελοι τις ημέρες αυτές